Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Sprzedaż tabletów spada, ale Apple i Amazon dobrze się trzymają

Sprzedaż tabletów spada, ale Apple i Amazon się trzymają40 milionów tabletów trafiło na rynek w trzecim kwartale 2017 roku. Trzeci kwartał, w ujęciu rok do roku, upłynął pod znakiem wzrostu sprzedaży dla dużych graczy: większą sprzedaż odnotowali Amazon, Huawei, Apple i Lenovo. Mniej tabletów udało się za to sprzedać Samsungowi oraz innym producentom urządzeń mobilnych. Na rynku tabletów wciąż dominuje Apple z prawie 26-procentowym udziałem w rynku. Amerykańska korporacja sprzedała w trzecim kwartale 2017 roku 10,3 miliona urządzeń, to o milion tabletów więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Samsung jest za to doganiany przez Amazona, który może pochwalić się największym wzrostem w aktualnym zestawieniu.

W Q3 2016 roku klienci kupili łącznie 42,3 miliona tabletów. W trzeci kwartale 2017 roku sprzedano 40 milionów tabletów.

Sprzedaż tabletów spada, ale Apple i Amazon się trzymają [1]

Na świetny wynik Amazona w trzecim kwartale 2017 wynik złożył się prawie 40-procentowy wzrost sprzedaży (z 3,1 miliona urządzeń w Q3 2016 do 4,4 miliona tabletów w Q4 2017) oraz coraz większy, niemal 11-procentowy udział w rynku tabletów. Nieźle radzi sobie także Huawei: 3 miliony sprzedanych tabletów w trzecim kwartale 2017 roku i niemal 19-procentowy wzrost sprzedaży rok do roku. Podobną sprzedaż odnotowała firma Lenovo, osiągając prawie 9-procentowy wzrost w tym samym okresie. Nieznacznie spadł za to udział Samsunga w rynku tabletów, z 15,4% do 15%. Południowokoreański producent elektroniki sprzedał w tym samym kwartale ubiegłego roku o pół miliona tabletów więcej.

Wzrost sprzedaży kart graficznych w Q2 2017 dzięki górnikom

Sprzedaż tabletów spada, ale Apple i Amazon się trzymają [3]

Pozostali producenci, okupujący rynek tańszych urządzeń nie mają jednak powodów do radości. Ponad 26-procentowy (ogólny) spadek sprzedaży oznacza blisko 5 milionów mniej tabletów w trzecim kwartale 2017 roku, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Dalsze spadki sprzedaży w tym segmencie rynku wydają się być nieuniknione, ponieważ trend taki jest widoczny od 12 kolejnych kwartałów. Jedynie innowacje mogą wpłynąć na wzrost sprzedaży tabletów, które coraz szybciej są wypierane przez smartfony z ekranami o przekątnej przekraczającej 5”. Zwyczajnie zaczyna brakować na rynku miejsca dla tych urządzeń.

Spada sprzedaż płyt głównych. Producenci nie są zadowoleni

Sprzedaż tabletów spada, ale Apple i Amazon się trzymają [2]

Źródło: GizChina
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 3

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.