Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Sony wycofuje się ze smartfonami z kilku rynków, ale nie z Europy

Sony wycofuje się ze smartfonami z kilku rynków, ale nie z EuropyO tym, że Sony chce ograniczyć działania na rynku mobilnym pisaliśmy po raz pierwszy już z końcem marca tego roku, Mówiło się wówczas o zwolnieniach aż połowy pracowników działu mobilnego. Wówczas to japoński dziennik Nikkei donosił, że do 2020 roku liczba ta miałaby się zmniejszyć z czterech do dwóch tysięcy. To samo źródło podało także, że Sony miałoby skupić się wyłącznie na rynkach europejskim i chińskim przy ograniczeniu działalności w reszcie krajów azjatyckich. Dzisiejsze rewelacje doprecyzowują ówczesne przecieki. W serwisie GSM Arena pojawiła się m.in. mapka wskazująca z których krajów Sony chce się wycofać, a na których skupić. Okazuje się, że chiński region nie będzie jednak targetem.

Marka Sony skupi się wybranych regionach Japonii, Europy, Tajwanu oraz Hong Kongu. Pozostałe części świata mogą powoli zapomnieć o smartfonach tej firmy (jeśli już nie zapomniały).

Sony wycofuje się ze smartfonami z kilku rynków, ale nie z Europy [1]

Sony Xperia Ace - nowy 5-calowy i wodoszczelny smartfon

Sony chce przede wszystkim obniżyć koszty operacyjne o około 50%, by dzięki skupieniu się na wybranych rynkach, telefony zaczęły ostatecznie przynosić zyski w roku fiskalnym 2020. Marka skupi się więc na wybranych regionach Japonii, Europy, Tajwanu oraz Hong Kongu. Wycofuje się z kolei z Indii, Australii, Kanady, Ameryki Południowej, Meksyku, Afryki oraz Bliskiego Wschodu. Decyzja jest być może nieco zaskakująca, ale jeśli Sony nie chce ponieść zupełniej porażki w segmencie smartfonów, to taki scenariusz jest raczej konieczny.

Sony wycofuje się ze smartfonami z kilku rynków, ale nie z Europy [2]

Sony szykuje zwolnienia, ograniczy działania na rynku mobilnym

Przyczyn porażki Sony można upatrywać chociażby w - nie bójmy się tego słowa - zacofanym designie. Owszem, telefony Xperia znajdowały swoich nabywców, ceniących klasyczne kształty (spore, prostokątne ramki, czółka, podbródki...), ale już dawno wygląd taki przestał być trendem. I nie byłoby w tym jeszcze nic zdrożnego, gdyby nie przesadzone wycenianie tych konstrukcji. Kolejną porażką mogły być chociażby ekrany o proporcjach 21:9, które niekoniecznie sprawdziły się w rękach użytkowników. Zresztą na temat tego, dlaczego poszczególne firmy nie odnoszą sukcesu w branży mobilnej, przeczytacie niebawem w naszym ciekawym artykule.

Źródło: GsmArena
1
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 37

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.