Samsung zmniejszy ilość nowych modeli smartfonów w 2015 roku
Rynek urządzeń mobilnych jest coraz mniej szczęśliwy dla koreańskiego Samsunga, o czym świadczą między innymi coraz gorsze wyniki finansowe. Firma od kilku lat zasypuje nas nowymi modelami różniącymi się między sobą nazwą lub kolorem - ma to spowodować zwiększenie sprzedaży całej linii smartfonów, ale najwidoczniej taka strategia przestała działać i firma musi zmienić swoje nastawienie do częstych premier. W sieci zaczynają pojawiać się informacje mówiące o wyraźnym zwolnieniu tempa, czyli o ograniczeniu częstotliwości wprowadzania do sprzedaży kolejnych urządzeń Samsunga. O tym wszystkim mówi między innymi Robert Yi odpowiadający za relację z inwestorami.
Samsung przestaje zarabiać na sprzedaży wielu podobnych modeli - czas na zmiany.
W rozmowie dla The Wall Street Journal wspomniał on o redukcji nowych urządzeń wynoszącej nawet 30% w 2015 roku. Czy będziemy mieli za czym płakać? Szybkie przejrzenie oferty Samsunga pozwala nam na chłodną ocenę sytuacji i pogratulowanie dobrej decyzji. W chwili obecnej na rynku znajduje się wiele bardzo podobnych modeli smartfonów, które różnią się nieznacznie wyglądem, konstrukcją, zastosowanymi modułami łączności lub... kolorem obudowy. W ten sposób Samsung zwiększał zasięg swojej oferty, ale jednocześnie narażał się na wzrost kosztów i ewentualny spadek rentowności danego działu.
Producent przez ograniczenie ilości wytwarzanych modeli smartfonów chce wrócić na właściwe tory rynku mobilnego, dzięki czemu zyski płynące z działu mobilnego powinny rosnąć, a nie cyklicznie maleć. Zmiana strategii Samsunga na pewno nie jest podyktowana chęcią wyczyszczenia oferty z podobnych modeli - liczy się tylko i wyłącznie aspekt ekonomiczny, który w ostatnim czasie zaczął doskwierać także temu gigantowi.
Źródło: SweClockers