Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Jak wyglądał rynek gier w 2017 roku od strony finansowej?

nicek90 | 01-02-2018 11:00 |

Jak wyglądał rynek gier w 2017 roku od strony finansowej?Koniec i początek każdego roku są idealnym czasem na wszelkiego rodzaju podsumowania. Firmy analityczne na całym świecie mają w tym okresie bardzo dużo pracy. Nie inaczej jest w przypadku SuperData, które opublikowało raport podsumowujący miniony rok w branży gier komputerowych. Opublikowany dokument skupia się na cyfrowej dystrybucji oraz interaktywnych mediach. Możemy dowiedzieć się z niego wielu interesujących informacji, między innymi tego, że minione 12 miesięcy były najlepszymi w historii tej branży. Świadczą o tym przede wszystkim wyniki finansowe, które kształtują się na ponad 108 miliardów dolarów dochodu. Najwięcej z tej puli przypadło dla użytkowników urządzeń mobilnych, którzy wygenerowali około 59 miliardów, natomiast gracze PC-towi przeszło 33 miliardy. Konsolowcy mogą się pochwalić wygenerowaniem przychodu na poziomie 8,3 miliarda dolarów.

Firma analityczna SuperData opublikowała coroczny raport, w którym opisana została sytuacja rynkowa cyfrowej dystrybucji gier wideo w 2017 roku.

Jak wyglądał rynek gier w 2017 roku od strony finansowej? [3]

AMD notuje dobre wyniki finansowe za Q3 2017

Co jednak najciekawsze to fakt, że cyfrowa dystrybucja w przypadku gier na komputery osobiste oraz urządzenia mobilne została zdominowana przez tytuły rozprowadzane w modelu biznesowym free-to-play. Według najnowszego raportu wynika również, że co trzeci człowiek grał przynajmniej raz w minionym roku w tego typu gry. Wychodzi na to, że styczność z nimi miało przynajmniej 2,5 miliarda mieszkańców Ziemi. Według analityków z SuperData przełożyło się to na wygenerowanie przychodu na poziomie 82 miliardów dolarów. Prawie 70% przychodów wygenerowanych na rynku PC-towym pochodzi właśnie z gier F2P. Największym wygranym w tym przypadku wydaje się być League of Legends, które może się pochwalić wynikiem 2,1 miliarda dolarów. Takie wyniki segmentu free-to-play spowodowane są przede wszystkim faktem, że jest to najpopularniejszy rodzaj gier wśród azjatyckich graczy. Nie od dzisiaj wiadomo, że to oni stanowią największą część bazy graczy tytułów F2P, a pojawiające się ciągle to nowe gry z autotrackerem i innymi udogodnieniami dla zabieganych ludzi pozwalają im na zasięgnięcie chociaż na chwilę rozgrywki płynącej z tego typu rozrywki. Nic dziwnego, że Azjaci wydali na darmowe gry prawie 47 miliardów dolarów, co w porównaniu z 11 miliardami dolarów przeznaczonymi przez Europejczyków wydaje się być kwota zatrważającą. Najbardziej popularnymi grami mobilnymi według zestawienia są Arena of Valor, Fantasy Westward Journey, Monster Strike oraz tytuły od Supercell - Clash of Clans i Clash Royale. Jeśli zaś chodzi o gry premium na konsole, to wygenerowały one lekko ponad 3 miliardy dolarów. Wśród najpopularniejszej dziesiątki zdecydowana większość tytułów to shootery, co pokazuje klarownie jakie gry są najbardziej popularne. Pierwsze miejsce przypadło jednak kilkuletniemu już GTA V, którego popularność zdaje się nie słabnąć.

Jak wyglądał rynek gier w 2017 roku od strony finansowej? [1]

Jak wyglądał rynek gier w 2017 roku od strony finansowej? [2]

Raport finansowy firmy CD Projekt. Ile sprzedano kopii Wiedźmina?

Jeśli zaś chodzi o gry premium na PC, to według raportu najpopularniejszą płatną pozycją było, jak można się zresztą łatwo domyślić, Playerunknown's Battlegrounds. Tytuł ten przyniósł prawie trzy razy mniej przychodu niż wspomniane wcześniej League of Legends, a mianowicie 714 milionów dolarów. Na drugim miejscu uplasował się Overwatch, czyli jedna z najpopularniejszych sieciowych strzelanek od Blizzarda. Podium zamyka zaś Counter Strike: Global Offensive. Okazuje się również, że Guild Wars 2 jest najbardziej dochodowym MMO w 2017 roku, wyprzedzając między innymi World of Warcraft, który bądź co bądź miał bardzo udany okres od czasu premiery ostatniego płatnego dodatku. Według raportu wynika również, że gracze wydali w 2017 roku o 14 miliardów dolarów więcej niż w roku poprzednim. Zwiększa się również znaczenie e-sportu na świecie, bowiem wygenerował on 756 milionów dolarów przychodu i przyciągnął około 258 milionów widzów, z czego aż 157 milionów ogląda mecze w League of Legends. Zdecydowana większość została zapewne obejrzana na Twitchu, który wygenerował ponad połowę z 3 miliardów przychodu pochodzących z rynku materiałów wideo. Podsumowując, gry to naprawdę bardzo duży i dochodowy rynek, a jego znaczenie z każdym rokiem systematycznie wzrasta.

Jak wyglądał rynek gier w 2017 roku od strony finansowej? [4]

Jak wyglądał rynek gier w 2017 roku od strony finansowej? [5]

Źródło: SuperData
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 22

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.