Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

iPhone - mimo spadku sprzedaży, Apple liderem rynku premium

iPhone - mimo spadku sprzedaży, Apple liderem rynku premiumApple ma problemy ze sprzedażą iPhone’ów i przestawia się na model biznesowy nastawiony na usługi. Wpływy firmy ze sprzedaży swoich smartfonów zmalały w pierwszym kwartale 2019 aż o 17-20% (różne źródła wskazują inaczej) w porównaniu z analogicznym okresem w 2018. Dochody pochodzące z dystrybucji usług wzrosły natomiast o 16%. Mimo tego, gigant z Cupertino pozostaje liderem sprzedaży smartfonów w segmencie premium z bardzo wyraźną przewagą nad Samsungiem i Huawei. Obydwie firmy razem wzięte nie mają tak dużego udziału w tej gałęzi rynku, jak Apple. Chociaż rywale systematycznie (ale powoli) nadrabiają straty, dominacja Apple na polu smartfonów z najwyższej półki wydaje się jeszcze przez długi czas niezagrożona.

Counterpoint Research definiuje smartfony premium jako urządzenia o cenie powyżej 400 dolarów. W tym segmencie Apple posiada 47% udziałów rynku – mniej niż rok temu, ale nadal miażdżąco więcej niż Samsung i Huawei.

iPhone - mimo spadku sprzedaży, Apple liderem rynku premium [1]

W segmencie premium (dane firmy analitycznej Counterpoint Research za pierwszy kwartał 2019) Apple nadal posiada 47% udział. Jest on co prawda niższy o osiem punktów procentowych rok do roku, ale nadal znacznie większy aniżeli najbliżsi rywale (Samsung z 25% oraz Huawei z 16%). Na niekorzyść amerykańskiej korporacji działa coraz powszechniejszy trend wymiany iPhone’ów po dłuższym czasie (trzy lata). Z kolei Samsung zyskał kosztem Apple (Counterpoint nie sprecyzował dokładnie w jakim stopniu) między innymi przez dobry stosunek jakości Galaxy S10 do ceny.

Apple iPhone jako wirtualny dowód osobisty w Niemczech

iPhone - mimo spadku sprzedaży, Apple liderem rynku premium [2]

W obliczu wykluczenia Huawei z amerykańskiego rynku, prognozuje się, że chińska korporacja straci swój udział w segmencie smartfonów premium. Według Counterpoint mają na tym skorzystać właśnie Apple wraz z Samsungiem. Do tej pory łączny udział tych trzech firm wynosił 88%. Jak zauważa Counterpoint, na tym polu rynku trudno jest się wybić, gdyż wymaga to dużej siły przebicia marki (która uzasadniłaby cenę). Jeśli chodzi o udział Apple w rynku smartfonów w ujęciu całościowym – sprzedaż firmy reprezentuje 12%. W kwestii tegorocznych modeli iPhone’ów – mają one nie otrzymać modułów łączności 5G (najnowsze doniesienia wskazują na to, że tak stanie się dopiero w 2020). Może przełożyć się to na dalszy spadek zainteresowania marką w obliczu boomu na 5G.

Źródło: Counterpoint Research, Wccftech
0
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 59

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.