Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Counterpoint: 380 milionów smartfonów sprzedanych w Q3 2018

Counterpoint: 380 milionów smartfonów sprzedanych w Q3 2018Raport opracowany przez firmę Counterpoint wskazuje w trzecim kwartale 2018 roku jednego globalnego lidera - Samsunga - z 19-procentowym udziałem w rynku. Drugie miejsce w rankingu sprzedaży smartfonów należy do Huawei (14%, w tym marka Honor), trzecie do Apple’a (12%). Oppo i Xiaomi mogą pochwalić się 9-procentowym udziałem w rynku, nieco gorzej wypada Vivo (8%) i Lenovo (tylko 3%, z uwzględnieniem marki Motorola). Rok do roku odnotowano pięcioprocentowy spadek sprzedaży smartfonów. Od pięciu miesięcy spada sprzedaż urządzeń tego typu w Chinach. Za to, według analityków Counterpoint, rośnie zapotrzebowanie na zwykłe telefony mobilne.

W ujęciu rok do roku sprzedaż smartfonów nieznacznie spadła, według raportu Counterpoint wzrosło za to zapotrzebowanie na zwykłe telefony.

Counterpoint: 380 milionów smartfonów sprzedanych w Q3 2018 [1]

Największym wzrostem udziałów w rynku smartfonów, w zestawieniu rok do roku, może pochwalić się HDM: aż 73%. Również Samsung odnotował sukces w Indiach, największą dotychczas sprzedaż w tym kraju, pomimo spadków w poprzednich czterech miesiącach. Na mocnej, drugiej pozycji udziału w rynku smartfonów od kilku miesięcy utrzymuje się Huawei. Pomimo braku zmian w liczbie sprzedanych produktów Apple’a, przychody amerykańskiej korporacji wzrosły o 29%, przyczyniła się do tego wyższa, średnia cena iPhone’ów (ok. 793 USD).

Producenci MLCC twierdzą, że popyt na smartfony wróci w 2020

Counterpoint: 380 milionów smartfonów sprzedanych w Q3 2018 [9]

Trzeci kwartał 2018 roku to dominująca pozycja Apple’a w Ameryce Północnej, z 39-procentowym udziałem w rynku. Na drugim miejscu jest Samsung (26%), na trzecim LG (17%). W Europie w Q3 2018 największy udział w rynku smartfonów należy do Samsunga (31%), na kolejnych miejscach uplasował się Huawei (22%) i Apple (19%). W Azji dominuje Oppo (16%), depczą mu po piętach Huawei (15%), Vivo (15%) oraz Xiaomi (14%). Ameryka Środkowa i Południowa zostały zdobyte przez Samsunga (37%), Lenovo (15%) i Huawei (13%). W obszarze Afryki i Bliskiego Wschodu również najlepiej radzi sobie Samsung, z 25-procentowym udziałem w rynku, drugie miejsce należy do Huawei (11%).

Smartfony bez Google? Unia Europejska chce walki z monopolem

Counterpoint: 380 milionów smartfonów sprzedanych w Q3 2018 [4]

Counterpoint: 380 milionów smartfonów sprzedanych w Q3 2018 [5]

Counterpoint: 380 milionów smartfonów sprzedanych w Q3 2018 [6]

Ciekawsze dane płyną z rynku feature phone’ów, które zyskały w Q3 2018 około 112 milionów nabywców (3-procentowy wzrost rok do roku). Najbardziej chłonnym rynkiem na urządzenia tego typu okazała się Afryka i Bliski Wschód – 36% globalnej sprzedaży zwykłych telefonów mobilnych trafiło właśnie do klientów mieszkających na tym obszarze. Razem z rynkiem indyjskim, państwa afrykańskie i kraje Bliskiego Wschodu stanowią 70% całego rynku mobilnych telefonów z dodatkowymi funkcjami. Pod względem ilości sprzedanych feature phone’ów dominuje iTel, który wraz z Tenco wprowadził na rynek jedną piątą wszystkich urządzeń tego typu, to łącznie 46 procent udziału w rynku w Q3 2018. Duży wzrost w segmencie zwykłych telefonów mobilnych, w ujęciu rok do roku, odnotowała firma Jio – 356%.

Debata: Czy smartfony Xiaomi są lepsze od konkurencji?

Counterpoint: 380 milionów smartfonów sprzedanych w Q3 2018 [7]

Źródło: Counterpoint
8
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 0
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy. Zaloguj się i napisz pierwszy komentarz.
x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.