Apple kupi mapy HERE od Nokii? Nowe plotki
Od pewnego czasu w sieci krążą informacje, iż firma Nokia planuje sprzedać dział odpowiedzialny za tworzenie map HERE, które są dostępne na takie systemy jak Android, iOS oraz Windows Phone. Usługa jest darmowa i aby z niej korzystać należy tylko posiadać zainstalowaną aplikację oraz uruchomione usługi lokalizacyjne. Według przecieków, przejęciem Nokia HERE zainteresowane są nie tylko takie giganty jak Google oraz Microsoft, ale również firmy zajmujące się produkcją samochodów osobowych. Do kolejki ustawiła się ponoć także firma Apple, która jest wstanie zapłacić za nawigację HERE około 3,2 miliarda dolarów euro. Taka suma zapewne zadowoliłaby obecnego właściciela, jednak nie wiemy, ile oferują pozostali zainteresowani.
Jeżeli Apple kupi nawigację HERE, to czy posiadacze innych systemów niż iOS oraz OS X mają się czego obawiać? Istnieje duże ryzyko, że wsparcie dla konkurencyjnych rozwiązań zostanie porzucone i Apple w całości przystosuje swój nowy nabytek do swoich rozwiązań.
Apple chce rozwijać mapy HERE, czy może je zniszczyć?
Użytkownicy Androida wiele by na tym nie stracili, ponieważ mają do dyspozycji Google Maps, w dużo gorszej sytuacji znaleźliby się jednak użytkownicy Windows Phone – Microsoft musiałby w takiej sytuacji bardzo szybko coś wymyślić, aby jego klienci nie pozostali na lodzie z usługą nawigacyjną. Póki co są to tylko plotki i z czasem okaże się, kto jest nowym właścicielem nawigacji HERE. Możliwe, ze Nokia ostatecznie rozmyśli się i zachowa opracowaną technologię dla siebie.
Źródło: Bloomberg
Powiązane publikacje

Alphabet, Meta i inni giganci bezskutecznie lobbują przeciwko wprowadzeniu przepisów dotyczących sztucznej inteligencji
23
Chiny obchodzą amerykańskie sankcje. Gigantyczne centra danych na pustyni ukryją 115 000 chipów NVIDIA H100 i H200
25
NVIDIA jako pierwsza firma na świecie w historii rynków finansowych osiąga kapitalizację na poziomie 4 bilionów dolarów
58
Koniec partnerstwa Allegro - InPost? UOKiK bada nieuczciwą promocję własnych automatów paczkowych kosztem konkurencji
140