Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Apple: iPhone nie musi działać dłużej niż przez okres gwarancji

Apple: iPhone nie musi działać dłużej niż okres gwarancjiJest wrzesień. Jak co roku o tej porze w mediach dużo się słyszy o Apple, szczególnie w kontekście premiery nowego iPhone'a. Trudno się dziwić - w końcu zarówno iPhone 8, jak i iPhone X zapowiadają się na naprawdę świetne smartfony. Zapewne tak jak każda generacja telefonów z logo jabłka będą mogły liczyć na długie wsparcie producenta, dzięki czemu posłużą niektórym użytkownikom dobrych kilka lat. Problem w tym, że wcale nie muszą. Według prawników amerykańskiej firmy żaden iPhone nie musi pracować dłużej niż rok od momentu zakupu, a jeśli po upływie choćby kilku dni od tego momentu się popsuje, to jest to problem tylko i wyłącznie użytkownika.

Prawnicy Apple stoją na stanowisku, że po upływie rocznej gwarancji jakakolwiek awaria, nawet z winy producenta, nie jest już problemem firmy. Szczęśliwie w Unii Europejskiej jesteśmy przed tym chronieni.

Niestety stwierdzenie ze wstępu to nie ponury żart. Takie stanowisko rzeczywiście zostało wygłoszone przez prawników Apple w postępowaniu wytoczonym na mocy pozwu zbiorowego, z którym wystąpiła część użytkowników iPhone'ów 6 i 6 Plus dotkniętych tzw. "chorobą dotyku". To znana przypadłość tamtych modeli, która objawia się tym, że telefon po pewnym czasie przestaje poprawnie rejestrować dotyk. Powodem ma być wadliwe lutowanie kontrolera ekranu dotykowego, a sam problem u wielu użytkowników miał wystąpić krótko po upływie rocznej gwarancji producenta. Biorąc pod uwagę, że w USA nie ma instytucji rękojmi za wady, która w takiej sytuacji mogłaby być pomocna, część właścicieli iPhone'ów 6 postanowiła pozwać Apple, które oczywiście od całej sprawy umywa ręce.

Apple: iPhone nie musi działać dłużej niż okres gwarancji [2]

Apple iPhone 8 i iPhone X oficjalnie zaprezentowane!

W sądzie poszkodowani powołali się na uzasadnione oczekiwanie, że smartfon będzie sprawnie działał przynajmniej przez cały okres umowy z operatorem, która w większości przypadków zawierana jest na 24 miesiące. Stanowisko racjonalne, choć stojące w bezpośredniej kontrze do warunków gwarancji Apple, która udzielana jest na 12 miesięcy. Właśnie w tym kontekście pojawiło się stwierdzenie, że iPhone wcale nie musi wytrzymać dłużej niż przez okres gwarancji, w której warunki "sąd nie powinien ingerować".

Apple: iPhone nie musi działać dłużej niż okres gwarancji [1]

Gwarancja Apple iPhone 7 nie obejmuje uszkodzeń od wilgoci!

Retorykę prawników firmy trudno nazwać prokonsumencką, ale mówimy tutaj o procesie sądowym, którego przegrana może narazić Apple na poważne koszta i stworzyć groźny precedens, co w USA niesie poważne konsekwencje. W takiej sytuacji wszystkie chwyty dozwolone, a prawnicy po prostu wykonują swoją pracę. Mimo to takie stwierdzenie z wizerunkowego punktu widzenia nie wygląda zbyt dobrze, a amerykańscy klienci firmy mogą czuć się nieco oszukani. Wystarczy bowiem porównać tę sytuację z tą panującą w Unii Europejskiej, gdzie Apple w ciągu dwóch lat od sprzedaży nie może uniknąć odpowiedzialności za wady iPhone'ów, a przynajmniej tych kupionych bezpośrednio od producenta. Całej sprawie kolorów dodaje fakt, że wiele osób "chorobę dotyku" wiąże ze stosowaniem celowego postarzania produktu, a desperackie działania Apple w celu uniknięcia odpowiedzialności z pewnością nie pomagają im w odwracaniu od siebie podejrzeń.

Źródło: Motherboard
14
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 64

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.