Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

UOKiK wydał decyzje w sprawie firmy Dell. Ograniczanie konkurencji i składanie fałszywych zeznań

UOKiK wydał decyzje w sprawie firmy Dell. Ograniczanie konkurencji i składanie fałszywych zeznańNa rynku całkiem często dochodzi do stosowania nieuczciwych praktyk ze strony gigantów technologicznych, którzy nadużywają swojej pozycji do ograniczania konkurencji. Tak właśnie było w przypadku firmy Dell - na takie działania wskazuje bowiem przeprowadzone postępowanie przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Firma otrzymała polecenie zmiany swojego dotychczasowego systemu sprzedaży, a przy tym musi się mierzyć ze sporą karą, ponieważ utrudniała całe śledztwo.

UOKiK zakończył postępowanie przeciwko firmie Dell. Rezultatem są dwie decyzje. Pierwsza nakazuje temu przedsiębiorstwu zmianę dotychczasowych praktyk. Z kolei druga nakłada na nie grzywnę za utrudnianie dochodzenia.

UOKiK wydał decyzje w sprawie firmy Dell. Ograniczanie konkurencji i składanie fałszywych zeznań [1]

UOKiK wydał decyzję w sprawie UPC i postawił zarzuty firmie Canal+. Klienci byli obarczani usługami, o które nie prosili

UOKiK prowadził postępowanie w sprawie przedsiębiorstwa Dell, ponieważ podejrzewał, że miało ono porozumienie z dystrybutorami hurtowymi i autoryzowanymi sprzedawcami sprzętu tej firmy. Dotyczyło ono składania zamówień przez inne przedsiębiorstwa i instytucje na urządzenia, takie jak laptopy, komputery i akcesoria komputerowe, serwery, macierze dyskowe, a także usługi związane ze wsparciem technicznym. Gdy klient składał zamówienie, autoryzowany sprzedawca mógł zgłosić tę transakcję w wewnętrznym systemie. Wówczas firma Dell stosowała praktyki, które uniemożliwiały innym partnerom handlowym przedstawienie temu klientowi swoich ofert - innymi słowy: do pojedynczej transakcji był przypisywany konkretny sprzedawca. Taki obrót spraw nie był korzystny dla klienta, ponieważ nie mógł on nabyć sprzętu w potencjalnie lepszych cenach.

UOKiK wydał decyzje w sprawie firmy Dell. Ograniczanie konkurencji i składanie fałszywych zeznań [2]

Vectra przegrywa w sądzie z UOKiK. Firma powinna zapłacić 22 mln zł kary i wypłacić odszkodowanie klientom. To jednak nie koniec

Decyzja ograniczyła się do zobowiązania przedsiębiorstwa Dell do zmiany tego systemu sprzedaży. Za takie praktyki nie nałożono więc żadnej kary, ponieważ omawiane transakcje "dotyczyły dostawy skomplikowanych rozwiązań informatycznych na indywidualne zamówienie". Działania, które mogły ograniczać konkurencję, nie miały miejsca w każdym przypadku. Ustalone zmiany, w wyniku których klienci mają otrzymać dostęp do większej liczby ofert od wielu sprzedawców, mają zostać wprowadzone w okresie 6 miesięcy od momentu, w którym decyzja stanie się prawomocna. Dell został jednak ukarany, ponieważ w trakcie postępowania trzykrotnie podawał nieprawdziwe informacje, które wprowadzały w błąd - w tym wypadku grzywna wyniosła 6 mln zł (maksymalna kara to nawet 50 mln euro). Obie decyzje nie są prawomocne i firma Dell może się od nich odwołać.

UOKiK wydał decyzje w sprawie firmy Dell. Ograniczanie konkurencji i składanie fałszywych zeznań [3]

UOKiK wydał decyzje w sprawie firmy Dell. Ograniczanie konkurencji i składanie fałszywych zeznań [4]

Źródło: UOKiK, Dell
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 40

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.