Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

UODO ukarał operatora Virgin Mobile Polska wysoką karą pieniężną. Wszystko przez wyciek wrażliwych danych klientów

UODO ukarał operatora Virgin Mobile Polska wysoką karą pieniężną. Wszystko przez wyciek wrażliwych danych klientów Virgin Mobile Polska zostało ukarane przez Urząd Ochrony Danych Osobowych za niedostateczne zabezpieczenie systemu teleinformatycznego, którego celem było zarządzanie danymi osobowymi klientów. Choć kwota może wydać się przeciętnemu zjadaczowi chleba wysoka, jest tak naprawdę niewielka. Mówimy bowiem o 1,9 mln złotych, o które uszczupli się budżet operatora. Dla ścisłości – karę zapłaci nowy właściciel telekomu, sieć Play. Fioletowi przejęli bowiem wspomniany podmiot za kwotę 59 mln złotych z całym jego bagażem, a więc wraz z ryzykiem pojawiania się kary związanej bezpośrednio z wyciekiem danych mających miejsce w połowie grudnia ubiegłego roku. Oto szczegóły sprawy.

Choć od ujawnienia wycieku danych klientów Virgin Mobile Polska minie niebawem rok, dopiero teraz dowiadujemy się o wysokości kary nałożonej na operatora. Sprawdzamy decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

UODO ukarał operatora Virgin Mobile Polska wysoką karą pieniężną. Wszystko przez wyciek wrażliwych danych klientów  [1]

Metadane i dane - skarbnica wiedzy o nas i o naszych zwyczajach

UODO poinformował o nałożeniu administracyjnej kary pieniężnej na operatora sieci Virgin Mobile Polska. Wysokość grzywny to 1,9 mln złotych. Według Urzędu Ochrony Danych Osobowych waga i skala naruszeń stanowi wystarczający powód do zastosowania tej formy ukarania. Wybór alternatywnego rozwiązania mógłby zostać odebrany jako niewspółmierny. Za uregulowanie swoistej opłaty odpowiada dziś Play, gdyż fioletowy operator telefonii komórkowej i usług sieciowych przejął rzeczony podmiot za kwotę 59 mln złotych. UODO wyjaśnił szczegóły wycieku wrażliwych danych takich jak numery dowodów osobistych, numery PESEL i nazwiska.

UODO ukarał operatora Virgin Mobile Polska wysoką karą pieniężną. Wszystko przez wyciek wrażliwych danych klientów  [2]

Powerbank może zainfekować smartfon trojanem. Jak się bronić?

Wszystko przez system odpowiadający za przetwarzanie danych osobowych użytkowników kart przedpłaconych, którzy dokonywali rejestracji numerów. Weryfikacja poprawności transferu informacji nie była odpowiednio testowana, przez co nie wykryto podatności na pozyskanie danych przez nieuprawniony podmiot. Po incydencie podjęto co prawda działania mające na celu ochronę rzeczonego elementu infrastruktury, natomiast nie zmienia to faktu, iż Virgin Mobile Polska nie zachowało odpowiednich środków ostrożności. W grę wchodziło bowiem nawet ryzyko kradzieży tożsamości użytkowników.

Źródło: UODO
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 18

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.