Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Unreal Engine 5.6 wprowadza optymalizację wydajności dla otwartych światów przy 60 FPS na konsolach i PC

Maciej Lewczuk | 15-05-2025 10:00 |

Unreal Engine 5.6 wprowadza optymalizację wydajności dla otwartych światów przy 60 FPS na konsolach i PCTwórcy silników gier coraz częściej koncentrują się na narzędziach, które nie tylko zwiększają realizm, ale też przyspieszają produkcję. Nowe wersje popularnych środowisk programistycznych pokazują, że rozwój technologii idzie w parze z rosnącymi oczekiwaniami graczy i producentów. Warto przyjrzeć się bliżej, jakie możliwości otwiera przed branżą najnowsza aktualizacja jednego z wiodących silników, którego kolejne wydanie zapowiada wiele istotnych zmian.

Unreal Engine 5.6 to krok w stronę płynnych, ogromnych światów, które zachwycą graczy, a także twórców – Zespół Epic Games.

Unreal Engine 5.6 wprowadza optymalizację wydajności dla otwartych światów przy 60 FPS na konsolach i PC [1]

Test wydajności The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered - Nowa jakość dzięki Unreal Engine 5, jednak wymagania sprzętowe...

Najnowsza wersja Unreal Engine 5.6 Preview, udostępniona przez Epic Games, wprowadza zestaw zmian, które mogą zmienić sposób, w jaki projektuje się i doświadcza otwartych światów w grach. Najważniejszą obietnicą jest osiągnięcie stałych 60 klatek na sekundę w rozległych, środowiskach charakteryzujących się wysoką ilością i jakością detali, co do tej pory było wyzwaniem nawet dla najpotężniejszych maszyn. Dzięki optymalizacjom w systemie Lumen, odpowiedzialnym za dynamiczne oświetlenie i ray tracing, silnik oferuje lepszą wydajność na konsolach obecnej generacji, a także na komputerach PC. Wprowadzono także profile urządzeń bazujące na ustawieniach Fortnite, które pozwalają deweloperom łatwiej dostosować grafikę do różnych platform, minimalizując spadki wydajności. 

Unreal Engine 5.6 wprowadza optymalizację wydajności dla otwartych światów przy 60 FPS na konsolach i PC [2]

The Elder Scrolls IV: Oblivion w Unreal Engine 5 wygląda świetnie. Nowa wersja fanowskiego remake’u dostępna do pobrania

Nowości obejmują także ulepszenia w streamingu danych. Zmniejsza to problem stuttering’u, czyli chwilowych przycięć podczas eksploracji dużych światów. Dodatkowo, Unreal Engine 5.6 wprowadza Content Browser 2.0 i nowy układ paska narzędzi w Viewport. Przyspiesza to wyraźnie proces tworzenia zawartości. Warto zwrócić uwagę na przełom w animacjach. Epic opisuje go jako największą aktualizację narzędzi animacyjnych w historii silnika. Funkcje takie jak możliwość tworzenia i edycji morph targets w edytorze, a także zaawansowane retargetowanie proporcji postaci dają twórcom większą elastyczność w projektowaniu realistycznych ruchów. Integracja MetaHuman Creator bezpośrednio w silniku pozwala na modelowanie i animowanie postaci w czasie rzeczywistym. To może znacząco przyspieszyć produkcję gier i filmów. 

NVIDIA udostępniła zaawansowane demo technologiczne Zorah, wykorzystujące renderowanie neuronowe i silnik Unreal Engine

Te zmiany mają jednak szersze implikacje, które warto rozważyć. Choć obietnice 60 FPS w otwartych światach brzmią imponująco, istotne będzie, jak deweloperzy wykorzystają nowe narzędzia w praktyce. Gry takie jak Fortnite czy Ashes of Creation, które już korzystają z dobrodziejstw Unreal Engine, mogą zyskać na płynności, ale starsze tytuły, jak np. The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, mogą wymagać gruntownych aktualizacji, aby w pełni wykorzystać potencjał wersji 5.6. Nowe funkcje, takie jak Megaworlds biomes, ułatwiają proceduralne generowanie środowisk. Może to obniżyć próg wejścia dla mniejszych studiów.

Gothic Remake - Wrażenia z nadchodzącej wersji demo. Silnik Unreal Engine 5 ponownie nie daje o sobie zapomnieć

Jednak dla twórców gier 2D czy projektów o mniejszej skali, Unreal Engine 5.6 może wydawać się zbyt rozbudowany, co rodzi pytanie, czy Epic nie traci z oczu mniejszych deweloperów? Z drugiej strony, optymalizacje Lumen i streaming danych mogą sprawić, że nawet mniej zaawansowane urządzenia będą w stanie obsłużyć bardziej wymagające projekty. To otwiera drzwi dla twórców mobilnych i niezależnych. Unreal Engine 5.6 stawia na wszechstronność, ale czy ta wszechstronność nie komplikuje workflow dla mniejszych zespołów? Czytelników zachęcamy do dyskusji, czy nowe funkcje UE 5.6 to game-changer dla branży, czy raczej kolejny krok w ewolucji, który wymaga od deweloperów więcej pracy, aby w pełni wykorzystać jego potencjał?

Źródło: Unreal Engine Forums
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 34

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.