Unreal Engine 4 dostępny za darmo bez abonamentu
Nie każdy producent gier komputerowych może pozwolić sobie na stworzenie własnego silnika, który stanowiłby podstawę dla kilku produkcji. Opracowanie dobrego oprogramowania kosztuje sporo czasu, ale również pieniędzy - zatrudnienie doświadczonych deweloperów mogłoby doprowadzić niejedne studio do bankructwa. Z myślą o kreatywnych firmach chcących wprowadzić na rynek swoją nową grę komputerową powstają gotowe środowiska tworzone przez gigantów takich jak np. Epic Games. Unreal Engine 4 to znany silnik graficzny pozwalający na tworzenie mniej lub bardziej zaawansowanych projektów. Do tej pory Epic Games pobierało odpowiednie opłaty za wykorzystywanie swoich narzędzi, natomiast w ubiegłym roku z tego obowiązku zostali zwolnieni studenci - dostęp do poprzednich silników graficznych kosztował całkiem sporo, natomiast Unreal Engine 4 był dostępny dla każdego za 19,99 dolarów miesięcznie.
Początkujący deweloperzy nie muszą już omijać opłat abonamentowych.
To znaczy, że tworząc popularną grę w pół roku zapłacilibyśmy tylko 119 dolarów, a studenci nie zapłaciliby nic? Aż tak dobrze nie ma... Model biznesowy zakłada oczywiście prowizję od produktu wprowadzonego na rynek. Po przekroczeniu 3000 dolarów w jednym kwartale, studio musi zapłacić Epic Games 5% przychodów ze sprzedaży gry. Opłata ta nie zostaje zmieniona, a więc deweloperzy na pewno nie cieszą się aż tak bardzo z dzisiejszej wiadomości.
Co innego zwykli domowi użytkownicy - od teraz nie muszą oni płacić wspomnianych 19,99 dolarów miesięcznie, aby móc korzystać z narzędzi Unreal Engine 4. Pozwala to na kreatywną zabawę z technologią graficzną, jak również darmowe poszerzanie swojej wiedzy na ten temat. Klienci, którzy opłacili usługę na kolejny miesiąc otrzymają zwrot kosztów, natomiast stali posiadacze licencji mogą liczyć na dodatkowe 30 dolarów do wykorzystania w sklepie Unreal Engine.
Cieszymy się, że dostęp do narzędzi deweloperskich jest coraz łatwiejszy. Początkujący twórcy nie muszą inwestować ani grosza w silnik graficzny, a przekroczenie progu 3000 dolarów w jednym kwartale na początku kariery nie jest taki proste.
PS. Sklep z materiałami dla silnika Unreal Engine 4 to bardzo dochodowy biznes, przy którym abonament wartości 19,99 dolarów miesięcznie nie stanowił większego źródła zysków.
Źródło: Eurogamer
Powiązane publikacje

Generator wideo OpenAI Sora tworzy imponujące filmy, ale niestety powiela społeczne uprzedzenia
35
Microsoft prezentuje DirectX Raytracing 1.2, które przyniesie znaczące ulepszenia wydajności i wizualizacji w grach
83
Anthropic Claude zyskał dostęp do internetu. Nowa funkcja zwiększa użyteczność AI w codziennych zastosowaniach
17
Meta AI trafia w końcu do Europy, ale w ograniczonej wersji i bez funkcji generowania obrazów
6