Ubisoft zamierza ułatwić pracę scenarzystów. Nowe narzędzie wykorzysta AI do stworzenia dialogów na potrzeby gier
Im większy i bogatszy świat gry, tym trudniejsze wyzwanie stoi przed scenarzystami. Popularne w ostatnich latach gry z otwartym światem często oferują wielogodzinny wątek główny, a wraz z nim interakcję z wieloma postaciami. Wymaga to opracowania wielu linii dialogowych, co po pewnym czasie może stać się nużące i powtarzalne. Ubisoft zaprezentował nowe narzędzie mające ułatwić tworzenie mniej istotnych kwestii używanych przez NPC.
Ubisoft Ghostwriter to nowe narzędzie, które ma ułatwić pisanie mniej istotnych dialogów na potrzeby gier wideo. Do generowania kwestii program wykorzystuje możliwości sztucznej inteligencji.
Assassin's Creed ma być najważniejszą marką Ubisoftu. Cztery kolejne gry podobno są już w produkcji
Warto pamiętać, że praca scenarzystów nie ogranicza wyłącznie do stworzenia wciągającej fabuły. Oprócz tego muszą zadbać o opisy postaci niezależnych, przeciwników, przedmiotów czy zadań. Wszystkie elementy wpływają bezpośrednio na spójność świata gry oraz zaangażowanie gracza. Praca nad wątkiem głównym z pewnością daje dużo satysfakcji, ale konieczność opracowania wypowiedzi dla kilkudziesięciu lub kilkuset mniej istotnych NPC może zniechęcać. Zespół Ubisoft La Forge stworzył program, który ułatwi pisanie linii dialogowych.
Ubisoft ma sposób na toksyczność wśród graczy. Od teraz do gry będzie mogła wkroczyć... policja?
Jak deklarują twórcy, Ubisoft Ghostwriter powstał przy współpracy z wieloma scenarzystami pracującymi w branży gamingowej. Po stworzeniu postaci należy wpisać roboczą wersję wypowiedzi, a następnie wybrać odpowiedni tryb pracy. Program wykorzystuje sztuczną inteligencję do opracowania alternatywnych linii dialogowych, które można później dowolnie edytować. Co więcej, Ghostwriter zapamięta wybory dokonane przez użytkownika, aby generować jeszcze lepsze i bardziej immersyjne kwestie. Wedle założeń, narzędzie ma pozwolić na zaoszczędzenie wielu godzin, które scenarzyści będą mogli przeznaczyć na dopracowanie wątku głównego oraz przerywników filmowych.
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
18
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
6
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
11