Ubisoft tłumaczy przyczyny przełożenia premiery Watch Dogs
W połowie października do sieci trafiła niezbyt wesoła wiadomość, która przekreśliła możliwość premiery Watch Dogs w bieżącym roku - producent gry, czyli firma Ubisoft oficjalnie poinformowała swoich fanów o przełożeniu debiutu na wiosnę 2014 roku. Czemu studio odpowiedzialne za takie tytuły jak Assassins Creed lub Far Cry 3 zdecydowało się na przesunięcie terminu o kilka miesięcy? Z oficjalnej informacji wynikało, że Ubisoft chce stworzyć coś na miarę produkcji nowej generacji, która przyćmi zaprezentowane do tej pory gry tego gatunku. Początkowo Watch Dogs miało ukazać się 22 listopada na komputery PC i konsole starej generacji, po czym rozgrywka miała zostać przeniesiona na PlayStation 4 i Xbox One. Nie ulega wątpliwości, że opisywany tytuł to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę zachęcające filmy z rozgrywki oraz ciekawy schemat zastosowany w tym tytule - wielu graczy było zaskoczonych decyzją producenta, zaś niektórzy z nich zaczęli pokazywać swoje negatywne emocje na forach internetowych.
Ubisoft bardzo dobrze zna poziom zainteresowania grą Watch Dogs, więc szef północnoamerykańskiego oddziału firmy, czyli Laurent Detoc postanowił jeszcze raz wytłumaczyć decyzję o przełożeniu premiery na kolejny rok. W wywiadzie dla serwisu IGN Detoc stwierdził, że najnowsza gra stworzona przez jego firmę powinna być jednym z najwyżej ocenianych tytułów na konsole nowej generacji, zaś premiera Grand Theft Auto V od Rockstar Games dała do myślenia deweloperom francuskiego studia. Szef oddziału Ubisoftu twierdzi, że "piątka" wywarła spore wrażenie na osobach zajmujących się Watch Dogs, którzy pod naporem konkurencji zdecydowali się na lepsze dopracowanie swojego tytułu.
Watch Dogs nie było gotowe na listopadową premierę - prezentacja gry w tym terminie byłaby według Ubisoftu strzałem w kolano.
Laurent Detoc wytłumaczył także proces tworzenia tak złożonej produkcji - według niego nie jest niczym złym przełożenie premiery o kilka miesięcy dla tytułu, nad którym pracuje się od lat. Ubisoft obawiało się krytyki oraz negatywnej opinii ze strony graczy, jacy bez problemu wyłapią wszystkie błędy i niedoróbki w danym tytule. Jeśli studio tworzące Watch Dogs zrezygnowało z wielkiej fali stworzonej przez Xboxa One i PlayStation 4 to rzeczywiście musiało coś być na rzeczy...
Premiera Watch Dogs opóźniona - Poczekamy do wiosny!
Źródło: WCCF Tech / IGN