Ubisoft: Niska wydajność Assassin's Creed Unity na sprzęcie AMD
Najprostszym sposobem na odwrócenie uwagi od własnego problemu jest oskarżenie innych o jego spowodowanie - korzystają z tego wielkie korporacje produkujące urządzenia elektroniczne, jak również twórcy oprogramowania. Ubisoft w tym tygodniu zbiera potężne baty nie tylko od niezadowolonych graczy, ale również od recenzentów publikujących dla rzetelnych portali - początkowo pojawiał się różne opinie na temat najnowszej produkcji Assassin's Creed Unity, które nie pozwalały na jednogłośne potępienie producenta.
Assassin's Creed Unity to techniczny niewypał - Ubisoft będzie teraz po kolei naprawiał wszystkie błędy i skrupulatnie informował o przełomowych łatkach.
Po jakimś czasie było już jednak widać, że wszystkie ósemki i dziewiątki wystawiane przez czołowe serwisy nie są zbyt dobrym wyznacznikiem jakości gry i wszyscy potencjalni klienci powinni raczej poszukać opinii innych graczy lub - tak jak wcześniej wspomnieliśmy - osób testujących Assassin's Creed Unity dla mniejszych portali. Ubisoft naprawdę nie ma czym się pochwalić i w chwili obecnej powinien intensywnie pracować nad poprawkami dla wszystkich platform. Nawet konsole nowej generacji nie potrafią czasami poradzić sobie z najnowszym Assassinem, więc nie warto już nawet wspominać o tragicznie zoptymalizowanej wersji dla pecetów.
Nie jest tajemnicą, że wymagania techniczne najnowszej gry nie przekładają się na jakość wyświetlanej grafiki, bowiem istnieje wiele innych tytułów o znacznie lepszej oprawie, które nie wymagają od nas zakupu topowej karty graficznej oraz procesora. Jak myślicie, komu oberwało się za niską wydajność Assassin's Creed Unity? Ubisoft postanowił zaatakować drugiego producenta akceleratorów GPU na świecie, czyli AMD. Oskarżenia dotyczą nie tylko kart graficznych, ale także procesorów. Cytując producenta gry:
"Mamy świadomość, że wydajność gry Assassin's Creed Unity na PC może być obniżania przez niektóre konfiguracje CPU i GPU od AMD."
"Problem nie powinien dotyczyć większości graczy na PC, ale współpracujemy z firmą AMD w celu usunięcia błędów i poinformujemy o postępie prac w najbliższym możliwym terminie."
Ubisoft wspomina tylko i wyłącznie o komponentach AMD dla komputerów PC, a podobne problemy dotykają również konsol nowej generacji - Xbox One oraz PlayStation 4. Co prawda, obydwa modele korzystają z jednostek AMD APU, więc być może rzeczywiście jest coś na rzeczy? Wiele recenzentów wskazuje jednak na spadki wydajności również na mocnych konfiguracjach opartych na platformie Intel HEDT (m.in. Haswell-E) oraz najnowszych kartach graficznych Maxwell (GeForce GTX 970 i GTX 980), nawet w konfiguracji SLI. Ubisoft cały czas wspomina o płynności gry, a nie zapominajmy także o licznych błędach wynikających tylko i wyłącznie ze słabej pracy deweloperów - zapadanie się pod mapę lub znikające tekstury to nie jest problem procesorów AMD lub kart graficznych Radeon.
Źródło: KitGuru
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
0
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32