Ubisoft: nasze ostatnie gry były nudne, chcemy zmienić ich formułę
Rok 2019 nie należał do najbardziej udanych w wykonaniu Ubisoftu. Najpierw wyszła zapomniana już raczej mini-kontynuacja Far Cry 5, czyli Far Cry: New Dawn. Co prawda potem było nieco lepiej, bo wydane w marcu The Division 2 okazało się bardzo solidną kontynuacją części pierwszej, ale cała reszta ubiegłego roku niekoniecznie dawała powody do radości francuskiej firmie. Wyjątkowo złe wrażenie pozostawił za sobą Ghost Recon: Breakpoint. Kontynuacja bestsellerowego (choć niepozbawionego wad) Wildlands okazała się zarówno komercyjną klapą, jak i została przyjęta w wyjątkowo chłodny sposób przez krytyków, jak i graczy. Nauczony przykrymi doświadczeniami z poprzedniego roku, Ubisoft zapowiada zmiany w formule swoich gier.
Rozczarowująca sprzedaż The Division 2 oraz Ghost Recon: Breakpoint skłoniła Ubisoft do przemeblowania swojej ekipy kreatywnej. Firma chce, aby jej gry bardziej się od siebie odróżniały.
Jak donosi portal Video Games Chronicle (VGC), francuski gigant dokonał przetasowania w firmie na kluczowych stanowiskach odpowiadających za decyzje kreatywne wysokiego szczebla. Do tej pory trzon tej decyzyjnej ekipy tworzyło około 100 osób, w tym designerów i producentów, zaangażowanych w każdy aspekt tworzenia gier Ubisoftu, od projektowania mechaniki gier po tworzenie scenariuszy. Ubisoft postanowił dokonać zmian personalnych, jak również strukturalnych, tak aby powstające w studiu gry były bardziej różnorodne i unikały implementowania podobnych mechanik.
CEO Ubisoft: popełniliśmy wiele błędów z Ghost Recon Breakpoint
Dyrektor kreatywny pozostanie ten sam (Serge Hascoet), aczkolwiek zmieni się podlegająca pod niego ekipa, w której ma znaleźć się siedmiu menedżerów, a każdy z nich ma zarządzać osobną marką i podejmować autonomiczne decyzje. Ubisoft chce w ten sposób, aby powstające gry nabrały bardziej unikatowego charakteru. Katalizatorem tych zmian jest rozczarowanie sprzedażą The Division 2 oraz kompletne fiasko Ghost Recon: Breakpoint. Według doniesień VGC, efekty tej inicjatywy już są widoczne, gdyż jeden z tworzonych przez Ubisoft Montreal tytułów został skasowany, a kilka innych zostanie gruntownie przebudowanych. Następna generacja konsol pokaże, czy były to słuszne decyzje. Już wcześniej firma zapowiedziała przesunięcie premier większości swoich gier na przełom 2020-21.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5