Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Twórcy The Last of Us szukają speców od NVIDIA CUDA i DirectX 12

Bartosz Woldański | 21-01-2020 13:30 |

Twórcy The Last of Us szukają speców od NVIDIA CUDA i DirectX 12Studio Naughty Dog, twórcy flagowych tytułów na wyłączność konsol PlayStation, szuka programistów graficznych mających wiedzę na temat tworzenia gier na PC, architektur AMD GCN (ang. Graphics Core Next) i Nvidia CUDA oraz API DirectX 12 czy Vulkan. Oferta pracy pojawiła się na oficjalnej stronie internetowej studia i dotyczy ich nadchodzącej gry – The Last of Us Part II. Ogłoszenie może nie być przypadkowe i kto wie, czy firma Sony nie przygotowuje się do ekspansji na komputerach osobistych, biorąc przykład z polityki Microsoftu. Dopiero co kilka dni temu wspominaliśmy, że wydanie Horizon: Zero Dawn na PC można uznać za niemal pewne i może być początkiem większych planów japońskiego koncernu albo przynajmniej próbą zbadania przezeń rynku PC. Oferta pracy równie dobrze nie musi oznaczać, że szybko albo w ogóle zobaczymy The Last of Us Part II czy jakąkolwiek inną grę studia Naughty Dog na tej platformie sprzętowej.

Naughty Dog szuka do The Last of Us Part II programistów z wiedzą na temat GPU Nvidii oraz API DirectX 12 i Vulkan. Oferta pracy może rozbudzać nadzieje na to, że gry studia zaczną wychodzić na PC.

Twórcy The Last of Us szukają speców od NVIDIA CUDA i DirectX 12 [3]

The Last of Us Part II z klimatycznym zwiastunem i datą premiery

The Last of Us Part II na PC? Jeszcze do niedawna wydawało się to kompletnie niemożliwe, ale nowa oferta pracy studia Naughty Dog może rozbudzić nadzieje. Twórcy takich gier, jak seria Crash Bandicoot i Uncharted, poszukują programistów z doświadczeniem w tworzeniu produkcji na PC oraz z konkretną wiedzą na temat układów graficznych AMD i… Nvidii. Od potencjalnych kandydatów wymaga się też znajomości współczesnych interfejsów programowania, takich jak DirectX 12 i Vulkan. Są to dość zaskakujące informacje, biorąc pod uwagę, że mowa o grze tworzonej do tej pory wyłącznie myślą o konsoli PlayStation 4, w której znajdują się podzespoły Czerwonych i które będą znajdować się również w PlayStation 5. Ogłoszenie o pracę studia Naughty Dog nie jest żadnym potwierdzeniem, że jakakolwiek odsłona The Last of Us ukaże się prędzej czy później na PC. Może to być jednak oznaka, że firma Sony rozważa poważnie wydawanie swoich flagowych tytułów na komputerach osobistych (prawdopodobnie ze sporym opóźnieniem). W sieci spekuluje się również, że chodzi o samodzielny tryb wieloosobowy, który wydaje się być w planach studia po premierze The Last of Us Part II, ale oferta pracy ewidentnie wskazuje na kontynuację hitu Sony, a nie odrębny projekt.

Horizon Zero Dawn może trafić na PC jeszcze w tym roku

Twórcy The Last of Us szukają speców od NVIDIA CUDA i DirectX 12 [2]

Ostatnie doniesienia i działania koncernu Sony dają niewątpliwie dużo do myślenia. W ubiegłym roku w sklepie Epic Games ukazały się trzy tytuły studia Quantic Dream, której wcześniej były dostępne wyłącznie na konsolach PlayStation 3 i/lub PlayStation 4. Francuski deweloper zrezygnował z dalszej współpracy z Sony na rzecz chińskiej firmy NetEase, która kupiła jego mniejszościowe udziały. Wydanie Beyond: Two Souls i Detroit: Become Human na PC wiązało się mimo wszystko z dobrą wolą Sony, bo Japończycy mają prawa do tych marek. Również mniejsze tytuły z konsol PlayStation zaczęły się pojawiać na komputerach osobistych – wystarczy wspomnieć o m.in. fantastycznym Journey i również całkiem udanym Flower. Prawdziwym sprawdzianem może być jednak dopiero Horizon: Zero Dawn, który według nieoficjalnych doniesień zwykle bardzo dobrze poinformowanego serwisu Kotaku ma wyjść na PC jeszcze w tym roku. Przeniesienie gry na tę platformę sprzętową będzie z pewnością łatwiejsze dzięki współpracy ze studiem Kojima Productions, które zaplanowało na lato tego roku premierę pecetowego Death Stranding działającego na Decimie, czyli tym samym silniku co produkcja Guerrilla Games. To raz, a dwa: może to być próba zachęcenia graczy do zakupu PlayStation 5 i sequela, który według plotek może być jednym z tytułów startowych konsoli. Kto wie, może dylogia The Last of Us będzie następna w kolejce, by jeszcze bardziej pokazać im, jak dobre gry wychodzą na konsolę Sony. Oczywiście to wciąż tylko spekulacje, ale trzymamy kciuki. Przypominamy na koniec, że The Last of Us Part II wyjdzie 29 maja 2020 roku na wyłączność PlayStation 4.

Twórcy The Last of Us szukają speców od NVIDIA CUDA i DirectX 12 [1]

Źródło: Naughty Dog
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 22

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.