Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国
 

Twórcy Star Citizen wybierają Vulkan i chcą porzucić DirectX

Aleksander Lis | 23-03-2017 08:00 |

Twórcy Star Citizen wybierają Vulkan i chcą porzucić DirectXStar Citizen, największy sukces gamingowych akcji crowfundingowych, powoli zbliża się do premiery. Choć ma mieć ona miejsce w tym roku, to dokładna data nie jest jeszcze znana. Wciąż pojawiają się jednak nowe informacje dotyczące gry. Jedną z nich jest to, że studio Cloud Imperium Games postanowiło zrezygnować ze wspierania DirectX 12. Wybrali Vulkana - API od konsorcjum Khronos. Jego największą zaletą jest, według CIG, pozostawienie użytkownikom możliwości wybory sytemu. Poza tym Vulkan nie różni się tak bardzo od swojego konkurenta. Choć developerzy Star Citizenmają w planach całkowite porzucenie DirectX, to nie palą za sobą mostów. API dedykowane Windowsom może być jeszcze wzięte pod uwagę.

Naszym obecnym zamiarem jest wspieranie wyłącznie Vulkana, a także porzucenie w pewnym momencie DirectX 11 – pisze Ali Brown

Twórcy Star Citizen wybierają Vulkan i chcą porzucić DirectX [1]

"Lata temu ogłosiliśmy nasz zamiar wspierania DX12, ale od czasu zaprezentowania Vulkana, który ma te same funkcje i wydajność, wydaje się, że dużo bardziej logiczne będzie użycie tego API, ponieważ nie zmusza ono użytkowników do wyboru Windows 10 i otwiera też możliwości by jedno API było wykorzystywane przez użytkowników zarówno Windowsa 7, 8, 10 oraz Linuxa" – pisze na forum Ali Brown, dyrektor wydziału inżynierii graficznej CIG. – "Naszym zamiarem jest wspieranie wyłącznie Vulkana, a także porzucenie w pewnym momencie DirectX 11".

Drzwi dla API od Microsoftu w Star Citizen nie zostały jednak całkowicie zamknięte. Ali Brown zaznacza, że jeśli DirectX 12 zapewni CIG konkretne i znaczące korzyści nad Vulkanem, to będzie ponownie wzięte pod uwagę, ponieważ te API nie różnią się od siebie znacząco. Czyżby ta otwarta furtka do cofnięcia swojej decyzji wiązała się z nowymi informacjami o tym, że do pełnego wykorzystania Vulkana, może jednak okazać się niezbędny Windows 10? Czy w takim wypadku wygra DirectX? Odpowiedzi na te pytania możemy poznać stosunkowo niedługo. Zgodnie z oficjalną stroną gry, Squadron 42, czyli kampania single-player Star Citizen, ma ukazać się jeszcze w tym roku. Nie wiadomo jednak, kiedy dokładnie.

Twórcy Star Citizen wybierają Vulkan i chcą porzucić DirectX [2]

Choć Star Citizen to już kolejna gra, której developerzy decydują się Vulkana, trudno przewidzieć, jaka przyszłość go czeka. Produkcji, które wykorzystują to API wciąż jest stosunkowo niewiele, choć cały czas słychać o nowych. Jednak, jeśli będzie ich przybywać, jak zareaguje na to Microsoft? Czy DirectX 12, który powoli wchodzi na rynek, ma coś jeszcze w zanadrzu? Zobaczymy. Zainteresowanym kondycją Vulkana w grach przypominamy nasz wybuchowy test DOOM, który z powodzeniem wykorzystuje to API:

DOOM z API Vulkan - Wybuchowy test wydajności kart graficznych

Źródło: pcworld, neowin
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 45

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.