Twórcy MechWarrior 5 tłumaczą, czemu wybrali Epic Games Store
MechWarrior 5: Mercenaries to powrót serii symulatorów bojowych maszyn kroczących, zwanych mechami. Swego czasu gry z tego cyklu były wizytówką PC. Nowa odsłona z podtytułem Mercenaries została ogłoszona w grudniu 2016 przez studio Piranha Games. Pierwotnie tytuł miał ukazać się 10 września 2019 roku, jednak deweloperzy przesunęli datę wydania na 10 grudnia. Ponadto, podejmując decyzję o odroczeniu premiery, postanowili zarazem podpisać umowę z Epic Games, w ramach której ich gra będzie tam dostępna wyłączność (na PC) przez rok. Posunięcie Piranha Games rozczarowało wielu graczy, w tym przede wszystkim tych, którzy zamówili nowego MechWarriora w przedsprzedaży. Firma właśnie postanowiła odnieść się do sytuacji i wytłumaczyć, dlaczego wybrała właśnie sklep Epic.
Zdaniem szefa studia Piranha Games wydanie MechWarriora 5 na Epic Games Store nie tylko będzie korzystniejsze finansowo, ale i również pozwoli grze być lepiej widoczną w sklepie.
Przesunięcie premiery miało pozwolić na zapewnienie znacznie lepszej jakości finalnemu produktowi oraz zlokalizowanie gry w innych językach i działania marketingowe. Osoby, które złożyły zamówienie przedsprzedażowe i oczekiwały, że zagrają na Steamie, mogą z niego zrezygnować do 1 września. 25 lipca 2019, gdy Piranha Games podjęła decyzję o wydaniu MechWarriora 5 na Epic Games Store, szef studia Russ Bullock zorganizował sesję AMA z fanami. Nagranie w formie podcastu właśnie trafiło do sieci. Bullock tłumaczy w nim, dlaczego zdecydował się porzucić Steam i wybrać sklep Epic. CEO Piranha Games zaznaczył, że Steam to dobra platforma, ale problemem na niej jest pozycjonowanie gier. Bullock uważa, że bardzo łatwo zniknąć tam pod natłokiem innych nowych wydawnictw, których codziennie ukazuje się bardzo dużo. Premiera na Epic Games Store ma być znacznie bardziej wyeksponowana, a w sprzedaży ma również pomóc napływ nowych użytkowników, przyciągniętych do sklepu przy okazji Borderlands 3 (debiutującego w tym samym czasie, co MechWarrior 5).
Epic Games Store zaczyna wprowadzać zapisy gier w chmurze
Oczywiście niezwykle istotne były również względy finansowe, przy wydaniu gry na Steam, studio musiałoby przekazać 5% dochodu ze sprzedaży do Epic za licencję Unreal Engine 4 oraz 30% dla Steam. Na Epic Games Store natomiast Piranha Games przekaże jedynie 12% prowizji właścicielowi platformy, co przy fakcie tworzenia gry na licencji (od Topps Company, która również kosztuje) ma ogromne znaczenie. Decyzja o przejściu na sklep Epic została podjęta już w kwietniu i Bullock był świadom, że może wywołać falę negatywnych reakcji. Podkreślił jednak zarazem, że na 20 000 pre-orderów, jedynie 700 osób złożyło wniosek o zwrot pieniędzy (pierwszego dnia). W sklepie Epic nadal brakuje wielu funkcjonalności, w tym obsługi modów, a one niewątpliwie będą miały kolosalne znaczenie dla społeczności MechWarrior. Mają one zostać wprowadzone na początku 2020, a deweloperzy zapewne będą do tego czasu żyli nadzieją, że serwery gry nie zaczną wiać pustkami.
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
0
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32