Twitter Blue: Początek subskrypcji w wiodących mediach społecznościowych. Następny może być Facebook
Media społecznościowe weszły do naszego życia z przytupem. Z czasem zadomowiły się w nim na dobre i dziś większość z nas nie wyobraża sobie funkcjonowania bez Facebooka, Instagrama czy Twittera. Pierwsza ze wspomnianych społecznościówek stała się istnym molochem, który, choć najpopularniejszy, w ostatnim czasie stracił na przejrzystości i intuicyjności. Siłą Instagrama są zdjęcia, które umieszczamy tam na potęgę. Twitter to nieco inna kategoria mediów społecznościowych, gdyż poza funkcją mikroblogową, pełni rolę informatora. To właśnie „ćwierkacz” dostarczy potrzebne nam dane możliwie najszybciej. Dostęp do przytoczonych usług jest oczywiście darmowy, ale to może się wkrótce zmienić. Pierwszym sygnałem jest zbliżający się debiut płatnego planu Twitter Blue.
Czy czeka nas wysyp płatnych subskrypcji na media społecznościowe? Nowy plany Twitter Blue odkryty przez Jane Manchun Wong wytacza ścieżkę, którą mogą podążyć pozostali giganci, tacy jak Facebook, Instagram czy TikTok.
Test smartfona TCL 20 5G – Kolejny przedstawiciel tegorocznej serii pozytywnie zaskakuje. Tym razem na polu fotograficznym
Twitter nie będzie pierwszą usługą o charakterze społecznościowym, w której pojawią się płatne plany. Linkedin oferuje bowiem subskrypcję premium, która pozwala użytkownikom korzystać z dodatkowych funkcji. Wspomniana platforma nie jest jednak typową społecznościówką a narzędziem, które wspomaga nasze działania na rynku pracy. W przypadku niektórych zawodów obecność na Linkedin jest wręcz pożądana. Z Twitterem będzie nieco inaczej. Jane Manchun Wong udało się bowiem odkryć subskrypcję nazwaną Twitter Blue, a następnie dokonać w niej rejestracji. Tym samy poznaliśmy funkcje nowego płatnego planu wycenionego na 3 dolary miesięcznie.
Samsung Galaxy A72 – Test smartfona dla estetów i osób poszukujących dobrego brzmienia z głośników stereo
Subskrybenci Twitter Blue otrzymają do dyspozycji zestaw funkcji niedostępnych dla pozostałych użytkowników. Mowa o cofaniu opublikowanych tweetów, nowym trybie czytnika oraz opcjach dostosowania interfejsu, wśród których znajdą się nowe ikony i kolory. O ile sam pomysł wydaje się interesujący, o tyle uważam, że Twitter powinien oddać w ręce płatnych subskrybentów bardziej specjalistyczne funkcje, np. narzędzie do efektowniejszego zarządzania śledzonymi profilami. Nie znamy jeszcze terminu globalnego udostępnienia planu ani jego polskich cen.
Twitter confirms “Twitter Blue”, which costs $2.99 per month by publicly including such In-App Purchase on the App Store
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) May 27, 2021
For testing, I’ve become the first paying Twitter Blue customer
Twitter Blue comes with Color Themes as well as custom App Icons
Reader Mode coming soon https://t.co/RxQHwi6apl pic.twitter.com/UC7kfNS9PE
Zbliżający się debiut planu Twitter Blue można potraktować jako swoisty zwiastun zmian na polu mediów społecznościowych. Użytkownicy Facebooka coraz częściej sprzeciwiają się przetwarzaniu „osobistych” danych przez aplikację na potrzeby profilowania, a następnie celniejszego wyświetlania reklam. Niektórzy są wręcz skłonni zapłacić za pewnego rodzaju anonimizację. Oczywiście zachęcenie użytkowników FB do ponoszenia opłat może być znacznie trudniejsze niż w przypadku Linkedin czy Twittera, które stanowią bardziej „dojrzałe” media.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57