Total War: Warhammer - Obsługa DirectX 12 dopiero po premierze
W ostatnim czasie brakuje dobrych gier strategicznych, dlatego premiera Total War: Warhammer wywołuje spore poruszenie, również za sprawą zderzenia dwóch legendarnych marek. Produkcje studia Creative Assembly zawsze miały jednak ogromny apetyt na zasoby komputera, zwłaszcza procesora, który stawał się wąskim gardłem dla karty graficznej w starciach wielkich armii. Czy sytuacja powtórzy się również w Total War: Warhammer, przekonamy się najwcześniej w dniu premiery, która zaplanowana jest na dzień 24 maja. Chociaż wszystkie znaki na niebie i ziemi mówiły o wykorzystaniu w grze bibliotek DirectX 12, chwilowo będziemy musieli obejść się smakiem. Aktualizacja, która pozwoli na wykorzystanie nowej technologii powinna ukazać się w późniejszym terminie, ale pocieszające jest, że przynie znaczny wzrost wydajności.
Total War: Warhammer obsłuży DirectX 12 dopiero po premierze. Jednak bez obaw - patch ukaże się szybko i przyniesie spory wzrost wydajności.
O tym, że kolejna odsłona serii Total War zapewni wsparcie dla bibliotek DirectX 12, wiedzieliśmy od bardzo dawna. Okazało się jednak, że na sprawdzenie nowego API musimy poczekać nieco dłużej, niż do momentu sklepowej premiery tytułu. Póki co, wszyscy wypatrujący dziesiątej części słynnej strategii od Creative Assembly, będą musieli zadowolić się DirectX 11. Obsługa DirectX 12 zostanie zaimplementowana nieco później za pośrednictwem patcha, nad którym pracują już twórcy gry oraz inżynierowe AMD, o czym poinformowano na blogu studia (LINK). Jak długo będziemy musieli czekać na aktualizację? Choć żadna konkretna data nie padła, paczka powinna ukazać się niebawem, może nawet jeszcze w tym miesiącu. Warto dodać, że dziennikarze będą mieli wcześniej dostęp do specjalnej wersji wspierającej DirectX 12, co oczywiście PurePC zamierza wykorzystać :) Akurat w takiej produkcji korzyści z DirectX 12 powinny być bardzo widoczne.
Total War: Warhammer - Garść informacji i wymagania sprzętowe
Twórcy utrzymują, że nawet na DirectX 11 nie powinno być teraz żadnych problemów z płynnością, ponieważ silnik jest wyłącznie 64-bitowy, podczas gdy wcześniejsza wersja 32-bitowa sztucznie narzucała limit 2GB pamięci na proces. Dzięki temu zabiegowi możliwe jest umieszczenie w grze bardziej szczegółowych tekstur czy złożonych animacji. Twórcy wspominają także o dostępnych opcjach antyaliasingu - do wyboru otrzymamy MSAA (x2, x4 i x8) oraz postprocesowe MLAA, zaś użycie tych funkcji nie będzie się wiązało z tak wielkim spadkiem wydajności, jak miało to miejsce w poprzednich częściach Total War. Warto na koniec wspomnieć, że Total War: Warhammer będzie szóstą grą, która obsłuży nowe biblioteki DirectX - wcześniej uczyniły to następujące produkcje: Ashes of the Singularity, zremasterowany Gears of War, Hitman, Quantum Break i Rise of the Tomb Raider. Następna w kolejce nadjeżdża Forza Motorsport 6: Apex, która póki co dostępna jest w wersji beta.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5