Total War: Warhammer II - premiera już w tym roku
Gdy w ubiegłym tygodniu na stronie Total War pojawił się zegar odliczający czas, wiele osób już się domyślało co czeka na fanów serii. Po upłynięciu ostatniej sekundy resztki wątpliwości się rozwiały. Nadchodzi Total War: Warhammer II – kontynuacja świetnego połączenia rozgrywki znanej z poprzednich odsłon Totalnej Wojny oraz mrocznego świata fantasy Warhammera. To, że kolejna część się pojawi było wiadomo od dawna. W końcu Creative Assembly od początku zapowiadało trylogię. Potwierdziły się też przypuszczenia co do miejsca akcji nowej gry. Opuścimy Stary Świat i udamy się na drugą stronę globu. Tam pokierujemy armiami Wysokich lub Mrocznych Elfów, Jaszczuroludzi oraz czwartej, tajemniczej rasy. Choć developerzy nie chcą jej na razie oficjalnie ujawniać, to po obejrzeniu zwiastunu fani Warhammera nie będą mieć żadnych wątpliwości, o jaką rasę chodzi.
Gra zapowiada się na naprawdę wielką skalę. Jej teren obejmuje aż cztery kontynenty, a podczas kampanii zadecydujemy o losach całego świata.
Tak jak podejrzewano od czasu premiery pierwszej części Total War: Warhammer, w drugiej odsłonie cyklu udamy się do Nowego Świata. Teren gry obejmie cztery wielkie regiony: Lustrię – pokryty dżunglą dom Jaszczuroludzi, Ulthuan – magiczną wyspę Wysokich Elfów, Naggaroth – targany zimnymi wichrami kraj Mrocznych Elfów oraz Południowe Ziemie. Nie wiadomo czy ostatnie terytorium będzie miało coś wspólnego, z nieogłoszoną jeszcze oficjalnie rasą. Pomimo tego, że developerzy trzymają ją w tajemnicy, to końcówka trailera dość wyraźnie sugeruje, że czwartą stroną konfliktu będą najprawdopodobniej Skaveni – żyjący pod ziemią szczuroludzie.
Test wydajności Total War: Warhammer - DirectX 12 & DirectX 11
Jakie nowości, oprócz zmiany terenu i ras, czekają nas w TW:W II? Jedną z nich jest nowy styl kampanii. Charakterystyczna dla cyklu konieczność zdominowania określonej liczby terenów by odnieść zwycięstwo, została zastąpiona konkretnym celem. Jest nim kontrola nad Wielkim Wirem – magicznym konstruktem stworzonym przez Wysokie Elfy. Każda z dostępnych ras ma inne zamiary odnośnie przyszłości Wiru i inne sposoby na ich realizację. Kampania będzie więc wyścigiem, którego zwycięzca zadecyduje o losach całego świata. Developerzy zapowiadają także inne nowości w mechanice kampanii i bitew, inspirowane historią uniwersum Warhammera.
Recenzja Total War Rome II - Veni, Vidi... Vici? Z Vici niestety nici
Gra zapowiada się na naprawdę wielką skalę. Jej teren obejmuje aż cztery kontynenty, a to jeszcze nie wszystko. Posiadacze pierwszej części otrzymają po premierze dwójki specjalny dodatek. Dzięki niemu do nowych obszarów zostanie dodana mapa kampanii z poprzedniej gry. Możliwe więc będzie toczenie wojny poprzez wielki ocean, na całym świecie. To oznacza, że w grze pojawią się bitwy morskie, dostępne zarówno w normalnej kampanii jak i rozszerzonej. Niestety zostaną one ograniczone tylko do automatycznego rozstrzygania starć. By rzucić się do walki o Wielki Wir, nie będziemy musieli długo czekać. Premierę gry zapowiedziano jeszcze w tym roku, oczywiście tylko na PC. Dokładnej daty, ani wymagań sprzętowych, na razie nie ujawniono.
Powiązane publikacje

Commandos: Origins - nowy gameplay zbliżającego się prequela kultowej serii. Powrót do korzeni
25
Silent Hill f oficjalnie zaprezentowany. Survival horror zmierza na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S
24
Warhammer 40,000: Space Marine 3 - twórcy zaskoczyli i zapowiedzieli kontynuację bardzo udanej części
11
Kingdom Come: Deliverance 2 - Warhorse wprowadza ogromną aktualizację 1.2. Oto pełna rozpiska zmian
61