Total War: Rome II oficjalnie zapowiedziany - Będzie sporo zmian
SEGA wraz z Creative Assembly oficjalnie zapowiedziały sequel długo wyczekiwanej strategii z serii Total War - Rome II. Tworzona na znacznie ulepszonym silniku graficznym produkcja, ma zachwycać swoim rozmachem i oprawą audiowizualną. Ilość terenów do podbicia powinna być znacznie większa niż w pierwszej odsłonie gry, ale jednocześnie system zarządzania zostanie ułatwiony, poprzez połączenie sąsiadujących prowincji w większe regiony. Zamiarem twórców jest zmniejszenie ilości pomniejszych i nudnych potyczek, aby wielkie starcia toczyły się z dużym rozmachem i miały większe znaczenie dla przebiegu kampanii. W grze będzie można też podążać ścieżką okrutnego dyktatora bądź ulubieńca republiki. Duży nacisk zostanie położony na znaczenie senatu oraz polityczne rozgrywki między poszczególnymi frakcjami i rywalizującymi postaciami.
Po raz pierwszy w Total War w jednej bitwie będą mogły brać udział zarówno jednostki morskie, jak i lądowe (desant wojsk). Wzrośnie znaczenie katapult, balist oraz wież oblężniczych (silnik gry umożliwia widok z ich środka). Mapy taktyczne mają być znacznie większe i urozmaicone, samo zdobywanie miast nie będzie dotyczyło zajmowania tylko jednego określonego punktu, ma istnieć wiele sposobów zdobycia danego ośrodka. Nowością w grze będzie też taktyczny widok z góry, aby móc zarządzać całym polem bitwy. Każdy z żołnierzy otrzyma indywidualną animację twarzy, będzie reagować na to co dzieje się wokół niego (np. śmierć towarzyszy), a liderzy formacji za każdym razem mają wykrzykiwać komendy, więc nasza armia w coraz mniejszym stopniu będzie przypominała zgraję klonów. Zmieniony ma też zostać silnik fizyczny gry, ale pomimo tego autorzy obiecują, że minimalne wymagania sprzętowe będą pokrywały się z tymi z Shogun II. Premiera gry jest przewidziana na późniejszy okres 2013 roku.
Źródło: VideoGamer