Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

To już koniec ESC.pl - sklep odchodzi jednak z dużą klasą

To już koniec ESC.pl - sklep odchodzi jednak z dużą klasąNasi starsi czytelnicy z pewnością pamiętają jeszcze czasy jeżdżenia na giełdę komputerową przy ulicy Grzybowskiej w Warszawie, komputery Optimus czy nieco późniejszy okres zakupów w pierwszych stacjonarnych sklepach mieszczących się największych wojewódzkich miastach. Chociaż sporo w tym sentymentu, to obecnie zakupy nowego sprzętu są zdecydowanie wygodniejsze - wystarczy internet, kilka kliknięć i nazajutrz kurier puka do drzwi. A cyfrowych sklepów jest całkiem sporo i każdy znajdzie coś dla siebie. Wielu forumowiczów decydowało się na ESC.pl, które kusiło zdecydowanie lepszym podejściem do klienta, aniżeli popularne molochy. Niestety, gdańska spółka ogłosiła zakończenie działalności handlowej.

Wszystkie złożone w ostatnim czasie zamówienia oraz obecne i przyszłe zgłoszenia serwisowe w ESC.pl będą nadal normalnie realizowane.

To już koniec ESC.pl - sklep odchodzi jednak z dużą klasą [2]

CD-Action bez płyty: koniec epoki nośników optycznych?

ESC.pl to sklep komputerowy z wieloletnią tradycją, który prócz stacjonarnego lokalu w Gdańsku prowadził również działalność internetową. Warto też przypomnieć, że w okresie od kwietnia 2009 do listopada 2011 roku tworzyliśmy z nimi nasze comiesięczne Polecane Zestawy Komputerowe. Niestety, wszystko co dobre kiedyś się kończy. Gdańska spółka za pomocą komunikatu na swojej stronie ogłosiła oficjalne zakończenie działalności handlowej. Powód? Niestety - twarda konkurencja i efekt skali. ESC.pl jako mniejszy podmiot nie był w stanie konkurować z pozostałymi czterema graczami, którzy byli w stanie zamawiać zdecydowanie większe ilości sprzętu, uzyskując niższe ceny u przedstawicieli handlowych, a tym samym operując na wyższych marżach. Dochodziło do kuriozalnej sytuacji, gdzie taniej było kupić dane podzespoły u bezpośredniej konkurencji, niż u producenta czy dystrybutora.

To już koniec ESC.pl - sklep odchodzi jednak z dużą klasą [1]

To już koniec sklepu Saturn. Jego miejsce zajmie Media Markt

Finalnie mniejsze dochody i walka o utrzymanie się na rynku wymusiła ograniczenie liczby pracowników, co niestety negatywnie odbiło się na obsłudze klienta. Spółka stwierdziła, że nie tędy droga i podjęła decyzję o zamknięciu sklepu. ESC.pl potwierdza, że wszystkie zobowiązania firmy zostały uregulowane, nikt nie został zostawiony z niezrealizowanym zamówieniem, a serwis gwarancyjny jest i cały czas będzie dostępny. Prywatnie bardzo ubolewam z powodu końca ESC.pl - był to przeze mnie sklep ceniony i chętnie wybierany, nawet mimo topornej (acz sprawnie działającej) strony internetowej. Odpowiedzi były szybkie, serwis dobry, a w razie braku danego towaru od razu się kontaktowano i proponowano alternatywę (nie raz lepszą od oryginału!) w tej samej cenie. Poniżej zamieszczam pełną odpowiedź Michała Dombrowskiego na nasze pytania, na podstawie której powstał dzisiejszy tekst:

Nie jest tajemnicą, że obszar rynku w którym działaliśmy zdominowany jest przez 4 dużych graczy, później długo, długo nie ma nikogo, a dopiero potem pojawiają się firmy takie jak nasza. Jestem realistą i nawet nie miałem oczekiwań, że będziemy otrzymywać takie samo wsparcie(ceny) jak firmy z czołówki. Szczerze mówiąc gdybym był przedstawicielem któregoś z producentów też wolałbym sprzedać jednorazowo 500 kart graficznych, niż kontaktować się z setką i sprzedawać im po 5 sztuk. Jednak efekt tego jest taki, że sprzęt komputerowy możemy kupować taniej w sieciach detalicznych niż w hurtowniach, co powoduje znikanie z rynku mniejszych graczy. Myślę, że efekty tego mogą oceniać tylko konsumenci.

Walka o utrzymanie się na rynku wiązała się z ciągłym obniżaniem marż, co powiązane było z niższymi dochodami, a finalnie z mniejszą liczbą pracowników. Odbijało się to niestety na obsłudze klienta, a ponieważ nie mogliśmy jej zapewnić na oczekiwanym poziomie, została podjęta decyzja o zamknięciu sklepu.

Korzystając z okazji chciałbym zapewnić, iż nasza sytuacja finansowa była stabilna, wszystkie nasze zobowiązania zostały uregulowane i nie zostawiliśmy nikogo z niezrealizowanym zamówieniem, mamy też środki na funkcjonowanie serwisu. Dziękujemy wszystkim którzy byli z nami przez te wszystkie lata.

Zamieściliśmy informacje o zakończeniu działalności handlowej, gdyż chcielibyśmy jeszcze wykorzystać nasze 20 letnie doświadczenie i zdobytą wiedze aby pomagać w przyszłości osobom zainteresowanym zakupami sprzętu IT, zdecydowanie jednak nie wrócimy już do sprzedaży.

Michał Dombrowski

Źródło: PurePC
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 77

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.