The Heretic - Niesamowite demo technologiczne na silniku Unity
Podczas tegorocznej edycji Game Developers Conference mogliśmy zobaczyć kolejne demo technologiczne silnika Unity zatytułowane „The Heretic”. Po zaprezentowanych w zeszłym roku „MegaCity”, „Book of the Dead” oraz „Adamie” to kolejne porcja wizualnych niesamowitości, które mają nas zachęcić do korzystania z Unity jako podstawowego silnika gier. The Heretic to krótki, 4-minutowy, nieinteraktywny film opowiadający historyjkę otwierania portalu do innego świata. Trzeba dodać, że film wygląda jakby wszystkie ujęcia zostały solidnie przetworzone efektami w postprocessingu. I rzeczywiście, jedną z mocnych stron najnowszej wersji Unity mają być właśnie takie efekty, nadające ujęciom odpowiednią formę wizualną.
Unity imponuje postprocessingiem i dynamicznymi światłami. Czekamy na pierwsze gry, równie ładne jak dema technologiczne.
Jak na razie Unity nie udostępniło plików wykonywalnych lub pliku projektu The Heretic, według informacji przedstawionych podczas prezentacji na GDC 2019, demo technologiczne działa w czasie rzeczywistym w 30 fps i rozdzielczości 1440p na zwyczajnym, konsumenckim desktopie. Za finalną wersję wizualną The Heretic odpowiadają m.in. efekty w postprocessingu (motion blur, bloom, depth of field, color grading, Panini projection, film grain), w które została wyposażona najnowsza wersja Unity oraz dynamiczne światła, liczone w czasie rzeczywistym.
Zgodnie z zapewnieniami autorów The Heretic, pliki dema technologicznego zostaną wkrótce udostępnione. Podobnie, jak miało to miejsce w przypadku filmu Adama oraz opublikowanego właśnie MegaCity, którego archiwum zajmuje ok. 7 GB. Pozostaje nam poczekać na udostępnienie The Heretica i… na wysyp gier, które będą prezentować się od strony wizualnej równie atrakcyjnie, jak dotychczasowe dema technologiczne. Oczywiście zdajemy sobie sprawę z różnić w montażu filmów i dynamicznych ujęć w grach, niemniej skoro Unity obiecuje taką jakość wykonania grafiki, nasze oczekiwania rosną w nieskończoność.
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
8
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124