Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

The Elder Scrolls Online jako pierwsza gra ze wsparciem dla techniki NVIDIA DLAA, będącą pochodną supersamplingu DLSS

Damian Marusiak | 18-09-2021 15:30 |

The Elder Scrolls Online jako pierwsza gra ze wsparciem dla techniki NVIDIA DLAA, będącą pochodną supersamplingu DLSSTechnika NVIDIA DLSS została po raz pierwszy zaprezentowana w 2018 roku, wraz z debiutem architektury Turing. DLSS wykorzystuje rdzenie Tensor, wbudowane w karty graficzne GeForce RTX, do zwiększenia wydajności poprzez upscalowanie obrazu z niższej rozdzielczości bazowej. W ostatnich latach DLSS bardzo mocno się rozwinął, będąc oferowanym w coraz większej liczbie gier. Tylko w ostatnich tygodniach DLSS pojawił się m.in. w takich grach jak DOOM Eternal czy Red Dead Redemption 2. Wkrótce także pojawi się w The Elder Scrolls Online, będącej jedną z najpopularniejszych obecnie gier MMORPG. Co ciekawe, studio ZeniMax Online Studios ujawniło, że gra doczeka się także innej techniki, niestosowanej dotychczas w żadnej innej grze. Mowa o NVIDIA DLAA, będącej niejako pochodną DLSS.

The Elder Scrolls Online otrzyma wsparcie nie tylko dla techniki NVIDIA DLSS, ale także DLAA, będącą niejako pochodną wcześniejszego rozwiązania. DLAA nie wpływa na polepszenie wydajności, ale przede wszystkim na ulepszenie antyaliansingu, co przyda się wydajniejszym kartom graficznym NVIDIA.

The Elder Scrolls Online jako pierwsza gra ze wsparciem dla techniki NVIDIA DLAA, będącą pochodną supersamplingu DLSS [1]

NVIDIA DLSS doczeka się trybu Ultra Quality, podobnie jak AMD FidelityFX Super Resolution. Otrzymamy lepszą jakość obrazu

Alex Tadif ze studia ZeniMax Online Studios potwierdził, iż developerzy współpracowali z NVIDIĄ nad implementacją nie tylko techniki DLSS, ale także wspomnianego DLAA. Jak wiadomo, DLSS wykorzystywany jest przede wszystkim do zwiększenia wydajności. Może to się przydać głównie nieco mniej wydajnym kartom GeForce RTX, posiadającym rdzenie Tensor. NVIDIA DLAA, choć także oparta jest na algorytmach sztucznej inteligencji, nie daje żadnych wzrostów wydajności. Zamiast tego wykorzystywana jest do znacznego polepszenia efektu antyaliasingu, czyli redukcji poszarpanych krawędzi (wygładzanie krawędzi).

The Elder Scrolls Online jako pierwsza gra ze wsparciem dla techniki NVIDIA DLAA, będącą pochodną supersamplingu DLSS [2]

Red Dead Redemption 2 już z obsługą techniki NVIDIA DLSS - wzrost wydajności w 4K sięga 45% na kartach GeForce RTX

Przedstawiciel studia jest dumny z możliwości zaprezentowania tej techniki. Nie brakuje także deklaracji, że to zdecydowanie najlepsza metoda AA, jaka kiedykolwiek została pokazana. Wygląda na to, że DLAA bazuje po części na DLSS, ale usuwana jest cała część techniki, która odpowiada za uspcaling obrazu. DLAA ma skupiać się wyłącznie na jakości obrazu, a nie na dalszym usprawnieniu wydajności. Nowa technika ma zostać wykorzystana w kartach NVIDIA GeForce RTX (bazuje bowiem na rdzeniach Tensor), choć głównie przyda się najmocniejszym układom, które i bez DLSS oferują odpowiednio wysokie osiągi w grze. Na razie jednak nie wiemy czy DLAA w najbliższym czasie zostanie wykorzystane także w innych grach. NVIDIA DLAA, wraz z DLSS, zadebiutuje w ramach aktualizacji 32 dla The Elder Scrolls Online. Po jej publikacji będziemy w stanie więcej powiedzieć na temat tego, jak prezentuje się rzeczona metoda AA.

Źródło: WCCFTech, Twitter Alex Tadif
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 13

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.