Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国
 

Test wydajności Starfield PC - NVIDIA DLSS Frame Generation na ratunek wydajności. Czy najnowszy patch poprawia wydajność?

Sebastian Oktaba | 18-11-2023 08:01 |

Test wydajności Starfield PC - NVIDIA DLSS Frame Generation na ratunek wydajności. Czy najnowszy patch poprawia wydajność?Najnowszy patch do Starfield oficjalnie wprowadza obsługę techniki NVIDIA DLSS, uwzględniając także funkcję Frame Generation, mającą zapewnić kartom zielonych znaczne przyspieszenie. Jednocześnie sprawdziłem hucznie zapowiadane poprawki w optymalizacji, porównując wyniki premierowej oraz najnowszej wersji Starfield. Wszystko na przykładzie karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 4070, która posłuży za wyznacznik aktualnego stanu produkcji. Powinno to wystarczyć, żeby zobaczyć korzyści płynące z implementacji NVIDIA DLSS i ocenić jakość generowanego obrazu. Poza tym, Starfield niedługo wejdzie do regularnej procedury testowej kart graficznych, gdzie znajdziecie szersze spektrum wyników...

Autor: Sebastian Oktaba

Starfield to produkcja wykonana według sprawdzonej receptury Bethesdy z dodatkiem odrobiny nowości - znajdziecie tutaj dynamiczne strzelaniny, rozbudowane elementy eksploracyjne, obowiązkowy crafting, niezbyt skomplikowany system rozwijania postaci oraz mnóstwo aktywności pobocznych. Jest również wachlarz świeżych zagrywek m.in. latanie własnym statkiem w przestrzeni kosmicznej. Wystarczyło jednak zaledwie kilkanaście minut w świecie Starfield, żebym przypomniał sobie większość kanonicznych schematów gier Bethesdy. Jeśli lubiliście The Elder Scrolls i Fallouta, szybko poczujecie się jakbyście wrócili w znajome rejony. Generalnie powstała całkiem przyjemna strzelanina połączona ze zwiedzaniem planet, doprawiona wszystkim co Bethesda serwowała w ostatnich produkcjach - swoista kombinacja Fallout, The Elder Scrolls i Call of Duty i Mass Effect. Jedno mogę również potwierdzić, że napotkałem niewiele baboli związanych z kolizjami obiektów, postaciami czy fizyką obiektów. Sprawdźmy teraz wymagania sprzętowe Starfield względem procesorów i kart graficznych.

Po wielu miesiącach czekania, Starfield oficjalnie otrzymał obsługę NVIDIA DLSS z funkcją Frame Generation. Jakie korzyści przynosi najnowsza aktualizacja sprawdzę na przykładzie KFA2 GeForce RTX 4070 OC 3X.

Test wydajności Starfield PC - NVIDIA DLSS Frame Generation na ratunek wydajności. Czy najnowszy patch poprawia wydajność? [nc1]

Właściciele kart graficznych NVIDIA GeForce byli wyraźnie niezadowoleni brakiem implementacji NVIDIA DLSS w premierowym wydaniu Starfield, natomiast obecność wyłącznie AMD FSR uznawano za wyrachowane działanie AMD i Bethesdy. Produkcja była bowiem sprzedawana z procesorami AMD Ryzen i kartami graficznymi Radeon, co budziło uzasadnione podejrzenia o faworyzowanie jednej technologii. Sytuację zaogniał fakt, że natychmiast pojawiły się nieoficjalne modyfikacje, które wprowadziły obsługę NVIDIA DLSS i Intel XeSS, ciesząc się rekordowym zainteresowaniem. To dobitnie pokazało skalę problemu, obnażając stopień niekompetencji Bethesdy, która dopiero po ponad dwóch miesiącach przygotowała patcha oficjalnie dodającego NVIDIA DLSS. Jakieś zakulisowe przepychanki między stronami chyba musiały zachodzić, ponieważ NVIDIA nie umieściła żadnego materiału odnośnie aktualizacji Starfielda, chociaż regularnie przygotowuje filmiki o implementacji DLSS nawet w znacznie mniejszych tytułach. 

Tryb 
Skalowania
Rozdzielczość
Wejściowa
Rozdzielczość
Wyjściowa
Procent Natywnej
Rozdzielczości
Quality 1280 x 720
1706 x 960
2560 x 1440
1920 x 1080
2560 x 1440
3840 x 2160
67%
Balanced 1114 x 626
1486 x 835
2259 x 1270
1920 x 1080
2560 x 1440
3840 x 2160
59%
Performance 960 x 540
1280 x 720
1920 x 1080
1920 x 1080
2560 x 1440
3840 x 2160
50%
Ultra Performance 640 x 360
854 x 480
1280 x 720
1920 x 1080
2560 x 1440
3840 x 2160
33%

Test wydajności Starfield PC - Kosmiczne wymagania sprzętowe. Porównanie wydajności kart graficznych NVIDIA, AMD i Intel

Skalowanie AMD FSR 2 zostało dziwnie zaimplementowane, bowiem przeważnie w ustawieniach graficznych znajdziemy cztery profile: Quality, Balanced, Performance oraz Ultra Performance. Starfield takiego podziału nie oferuje, dlatego żeby uzyskać określone stopniowanie, należy ręcznie ustawić procentową wartość skalowania względem natywnej rozdzielczości np.: Quality to poziom 67%. Najnowszy patch (1.8.84.0) niczego tutaj nie poprawia w stosunku do premiery (1.7.23.0), aczkolwiek skalowanie NVIDIA DLSS SR (Super Resolution) otrzymało implementację zgodną z dotychczasowymi standardami. Wprowadzono zatem gotowe profile Quality, Balanced, Performance oraz Ultra Performance, więc ustawianie procentowego suwaka rozdzielczości okazuje się zbędne. Jednak co chyba najważniejsze, pojawiła się również funkcja NVIDIA DLSS Frame Generation, która powinna znacznie poprawić wydajność na kartach graficznych Ada Lovelace, co oczywiście sprawdzę na przykładzie KFA2 GeForce RTX 4070 OC 3X.

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 97

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.