Test wydajności Star Citizen Alpha. Wymagania bardzo kosmiczne?
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Kosmiczna przygoda ma kosmiczne wymagania?
- 2 - Miejsce testowe i metodyka pomiarowa
- 3 - Porównanie jakości ustawień graficznych
- 4 - Platforma testowa i wykorzystane sterowniki
- 5 - Star Citizen: Classic Race - 1920x1080 / Low
- 6 - Star Citizen: ArcCorp City - 1920x1080 / Low
- 7 - Star Citizen: Classic Race - 1920x1080 / Medium
- 8 - Star Citizen: ArcCorp City - 1920x1080 / Medium
- 9 - Star Citizen: Classic Race - 1920x1080 / High
- 10 - Star Citizen: ArcCorp City - 1920x1080 / High
- 11 - Star Citizen: Classic Race - 1920x1080 / Very High
- 12 - Star Citizen: ArcCorp City - 1920x1080 / Very High
- 13 - Star Citizen: Classic Race - 2560x1440 / High
- 14 - Star Citizen: ArcCorp City - 2560x1440 / High
- 15 - Galeria screenów - 2560x1440 / Very High
- 16 - Podsumowanie - Na miotle do gwiazd nie dolecisz
Star Citizen jest jednocześnie symulatorem lotów kosmicznych, strategią ekonomiczną i pierwszoosobową strzelaniną, która znajduje się jeszcze w bliżej nieokreślonej fazie produkcyjnej. Niemniej co pewien czas deweloperzy pozwalają zainteresowanym sprawdzić jak postępują prace, przypomnieć wszystkim o swoim istnieniu, a dodatkowo trochę nakręcić społeczność biernie obserwującą rozwój wydarzeń. Otwarte testy Star Citizen Alpha 2.1.2 były doskonałą okazją do zweryfikowania, gdzie obecnie pod względem technologicznym znajduje się projekt wyceniony na niebagatelne 100 milionów dolarów, którego rozmach w założeniach miał onieśmielać. Finalne wymagania sprzętowe Star Citizen pozostają wielką niewiadomą, ale wykorzystanie silnika CryEngine 3 każe przypuszczać, że posiadaczy słabszych maszyn czekają poważne wyrzeczenia. Bazując na aktualnych wynikach mogę natomiast stwierdzić - Star Citizen potrzebuje kosmicznego komputera.
Autor: Sebastian Oktaba
Star Citizen jest bezsprzecznie największym fenomenem Kickstartera, platformy crowdfundingowej umożliwiającej społeczności współfinansowanie projektów, którymi wielkie koncerny nie wyraziły zainteresowania lub twórcy zwyczajnie chcieli zachować niezależność. Wsparcie jakie pomysłodawcy Star Citizen otrzymali od graczy przekroczyło jednak wszelkie oczekiwania, granice wyobraźni oraz przyzwoitości, bowiem uzbierano ponad 6 milionów dolarów wyłącznie za pomocą samego Kickstartera. Ogólne szacunki mówią nawet o kwocie blisko 100 milionów zielonych banknotów, którymi zostali obsypani ludzie odpowiedzialni za opracowanie Star Citizen. Dobrze przeczytaliście... gawiedź dobrowolnie z własnej kieszeni wyłożyła 100 milionów dolarów, aby sfinansować wymarzoną grę komputerową! Produkcją zajmują się studia Behaviour Interactive i Cloud Imperium Games założone przez Chrisa Robertsa, weterana branży doświadczonego zwłaszcza w symulacjach kosmicznych, który współtworzył kultowe Wing Commander, Privateera oraz Freelancera. Proces dewelopingu wystartował w 2011 roku, aczkolwiek ostateczna data premiery nie została jeszcze ustalona...
Finalne wymagania sprzętowe Star Citizen pozostają wielką niewiadomą, ale wykorzystanie silnika CryEngine 3 każe przypuszczać, że posiadaczy słabszych maszyn czekają poważne wyrzeczenia.
Akcję Star Citizen umieszczono w odległym XXX wieku, kiedy zjednoczona ludzkość rozpoczyna szeroko zakrojoną kolonizację wszechświata, korzystając z najnowszych zdobyczy techniki, pozwalających dosłownie sięgnąć gwiazd. Karierę rozpoczynamy jako członek awangardy pilotów organizacji United Earth Empire, przemierzając układy planetarne, wykonując zlecenia dowództwa i odkrywając kolejne fragmenty fabuły single-playerowego trybu Squadron 42. Co ciekawe, wizerunku postaciom użyczyli znani aktorzy m.in.: Gary Oldman, Mark Hamill oraz Gillian Anderson, więc przygoda dla samotników zapowiada się niezwykle obiecująco. Oprócz kampanii stworzono również gigantyczny moduł MMO będący sieciowym uniwersum zamieszkiwanym przez tysiące graczy, którym pozostawiono wolność wyboru w kreowaniu własnej tożsamości, Możemy poświęcić się handlowi, piractwu albo zostać najemnikiem. Zdobyte pieniądze przeznaczamy na nieruchomości, nowe wyposażenie i pojazdy kosmiczne, których wachlarz jest sukcesywnie rozszerzany. Obsługa największych maszyn będzie podobno wymagała kooperacji kilku graczy jednocześnie.
Konfiguracja do Star Citizen (1920x1080 / Low):
- Intel Core i3-4130 / AMD Athlon X4 860K
- GeForce GTX 760 / Radeon R7 370
- 6GB pamięci operacyjnej
Konfiguracja do Star Citizen (1920x1080 / Medium):
- Intel Core i5-4460 / AMD Athlon FX-6300
- GeForce GTX 770 / Radeon R9 280X
- 6GB pamięci operacyjnej
Konfiguracja do Star Citizen (1920x1080 / High):
- Intel Core i5-4460 / AMD FX-8350
- GeForce GTX 780 / Radeon R9 390
- 8GB pamięci operacyjnej
Konfiguracja do Star Citizen (1920x1080 / Very High):
- Intel Core i7-4790K / AMD FX-9590
- GeForce GTX 980 / Radeon R9 Fury X
- 16GB pamięci operacyjnej
Wymagania sprzętowe Star Citizen nie zostały dotychczas sprecyzowane, a przynajmniej oficjalna strona producenta żadnych minimalnych i rekomendowanych konfiguracji nie zdradza (podane wyżej są naszego autorstwa). Gdzieś w odmętach internetu krążą informacje, częściowo zapewne zmyślone, które optymizmem zdecydowanie nie napawają. Powód spekulacji jest oczywisty - produkcja Cloud Imperium Games wykorzystuje silnik CryEngine 3, bardzo zaawansowane narzędzie potrafiące wygenerować imponującą szatę graficzną, ale okupioną wysokimi wymaganiami sprzętowymi. Chociaż kodziarze mogą dokonać solidnych redukcji, ograniczyć ilość detali itp., początkowo zapowiadano wyborną oprawę wizualną i większość potencjalnych użytkowników chciałaby pewnie takową zobaczyć. Obecne stadium rozwojowe Star Citizen nie pozwala wyciągnąć daleko idących wniosków, mówimy przecież o wersji alpha, niemniej biorąc pod uwagę pięcioletni proces twórczy oraz zapowiedź premiery w 2016 roku, daje to pewien obraz sytuacji. Tytuł powstaje wyłącznie na platformę PC.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Kosmiczna przygoda ma kosmiczne wymagania?
- 2 - Miejsce testowe i metodyka pomiarowa
- 3 - Porównanie jakości ustawień graficznych
- 4 - Platforma testowa i wykorzystane sterowniki
- 5 - Star Citizen: Classic Race - 1920x1080 / Low
- 6 - Star Citizen: ArcCorp City - 1920x1080 / Low
- 7 - Star Citizen: Classic Race - 1920x1080 / Medium
- 8 - Star Citizen: ArcCorp City - 1920x1080 / Medium
- 9 - Star Citizen: Classic Race - 1920x1080 / High
- 10 - Star Citizen: ArcCorp City - 1920x1080 / High
- 11 - Star Citizen: Classic Race - 1920x1080 / Very High
- 12 - Star Citizen: ArcCorp City - 1920x1080 / Very High
- 13 - Star Citizen: Classic Race - 2560x1440 / High
- 14 - Star Citizen: ArcCorp City - 2560x1440 / High
- 15 - Galeria screenów - 2560x1440 / Very High
- 16 - Podsumowanie - Na miotle do gwiazd nie dolecisz
Powiązane publikacje

Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
230
Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5. Test technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR i Intel XeSS, skalowanie wydajności
122
Test wydajności Assassin's Creed Shadows PC - Wymagania sprzętowe to większy problem, niż czarnoskóry samuraj
165
Test wydajności GTA V Enhanced - Ray tracing podnosi wymagania sprzętowe do poziomu GTA VI. Wielka aktualizacja na 10 rocznicę
178