Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Test wydajności Death Stranding PC - NVIDIA DLSS 2.0 działa CUDA?

Sebastian Oktaba | 16-07-2020 18:00 |

Test wydajności Death Stranding PC - NVIDIA DLSS 2.0 działa CUDA?Gracze komputerowi mają ostatnio powody do zadowolenia, przybywa bowiem tytułów jeszcze do niedawna obecnych wyłącznie na konsoli SONY PlayStation 4. Dosłownie przed kilkoma dniami oficjalnie powitaliśmy Death Stranding, wielkimi krokami nadchodzi premiera Horizon: Zero Dawn, coraz częściej słyszymy również ploteczki o konwersji Bloodborne. Sama zapowiedź pecetowej wersji najnowszej produkcji Hideo Kojimy wywołała niemałe zamieszanie, natomiast stawkę dodatkowo podbiło ogłoszenie NVIDII, że Death Stranding będzie na premierę obsługiwał technikę DLSS 2.0. Naprawdę ciekawych czasów doczekaliśmy, kiedy do niedawna konsolowy exclusive debiutuje na blaszakach zawierając funkcję przyspieszającą renderowanie obrazu na kartach graficznych NVIDIA GeForce RTX 2000.

Autor: Sebastian Oktaba

Hideo Kojima to postać uchodząca za wizjonera branży cyfrowej rozrywki, stojąca za sukcesami między innymi, a może przede wszystkim serii Metal Gear. Producent był związany długoletnim kontraktem z Konami, jednak publiczny konflikt z japońską firmą zmusił Kojimę do rozpoczęcia nowego rozdziału działalności. Owocem tego głośno komentowanego oraz bolesnego rozstania został Death Stranding. Tajemniczy projekt Hideo od pierwszych zapowiedzi wzbudzał ogromne zainteresowanie, co zawdzięczał swojej enigmatyczności oraz zatrudnieniu znanych aktorów m.in. Madsa Mikkelsena i Normana Reedusa. Koncepcyjnie jest to produkcja z otwartym światem pozwalająca na swobodną eksplorację planszy, aczkolwiek pomimo licznych elementów akcji trudno ją nazwać zwykłą trzecioosobową strzelaniną. Specyficzna mechanika i zasady rozgrywki nie każdemu przypadną do gustu. Death Stranding zasłynęło także licznymi smaczkami m.in.: progresją czasu wpływają na rdzewienie pojazdów czy możliwością pisania na śniegu moczem. Bezsprzecznie jest to produkcja nietuzinkowa... o ciężkiej pracy kuriera w czasach zarazy. 

Ciekawych czasów doczekaliśmy, kiedy do niedawna konsolowy exclusive debiutuje na blaszakach zawierając funkcję przyspieszającą renderowanie obrazu na kartach graficznych NVIDIA GeForce RTX 2000.

Test wydajności Death Stranding PC - NVIDIA DLSS 2.0 działa CUDA? [1]

Metro Exodus: The Two Colonels - Test wydajności ray tracing i DLSS

Producent podaje trzy rekomendowane konfiguracje sprzętowe, określając zarazem rozdzielczość oraz docelową płynność jakiej możemy oczekiwać, jeżeli spełnimy wymagania. Pierwszy zestaw dedykowany jest 1280x720 w skromnych 30 klatkach na sekundę, gdzie wystarczy Intel Core i5-3470 / AMD Ryzen 3 1200 połączony z NVIDIA GeForce GTX 1050 / AMD Radeon RX 560. Maszyna to raczej przeciętna, więc optymistycznie można zakładać, że Death Stranding będzie nieźle działała nawet na przeciętnym gamingowym laptopie. Uzyskanie podobnego „klatkażu” w rozdzielczości 1920x1080 wymaga Intel Core i5-4460 / AMD Ryzen 5 1400 doprawionego NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti / AMD Radeon RX 570, zatem poprzeczka wzrasta zwłaszcza dla podzespołów AMD. Płynne 60 klatek na sekundę uzyskamy dopiero na Intel Core i7-3770 / AMD Ryzen 5 1600 orz NVIDIA GeForce GTX 1060 / AMD Radeon RX 590. Niestety, deweloper nie określił poziomu detali graficznych jaki będziemy mogli włączyć, jednak w każdym przypadku potrzebne jest 8 GB pamięci operacyjnej plus 80 GB miejsca na dysku.

Minimalne wymagania sprzętowe Death Stranding (720p / 30 FPS):

  • Intel Core i5-3470 / AMD Ryzen 3 1200
  • NVIDIA GeForce GTX 1050 / AMD Radeon RX 560
  • 8 GB pamięci operacyjnej
  • 80 GB przestrzeni na dysku

Rekomendowane wymagania sprzętowe Death Stranding (1080p / 30 FPS):

  • Intel Core i5-4460 / AMD Ryzen 5 1400
  • NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti / AMD Radeon RX 570
  • 8 GB pamięci operacyjnej
  • 80 GB przestrzeni na dysku

Rekomendowane wymagania sprzętowe Death Stranding (1080p / 60 FPS):

  • Intel Core i7-3770 / AMD Ryzen 5 1600
  • NVIDIA GeForce GTX 1060 / AMD Radeon RX 590
  • 8 GB pamięci operacyjnej
  • 80 GB przestrzeni na dysku

Death Stranding wykorzystuje silnik Decima autorstwa Guerilla Games, który zadebiutował w strzelaninie Killzone Shadow Fall (2015), napędzając później Until Dawn (2016) czy Horizon: Zero Dawn (2017). Engine będzie również podstawą dla Horizon Forbidden West szykowanego dla konsoli Sony PlayStation 5 (2021). Narzędzie posiada własny system fizyki, może jednak współpracować z Havokiem, obsługuje fotogrametrię oraz technologię motion capture. Kojima Productions wprowadziło też mnóstwo innych modyfikacji (m.in. oświetlenie PBR), żeby Death Stranding wyglądało przyzwoicie. Pecetowa wersja gry obsługuje natomiast DLSS 2.0 - zaawansowaną technikę upscalowania i reprodukcji obrazu, pozwalającą znacznie poprawić wydajność renderowania przy zachowaniu jakości natywnej. DLSS 2.0 jest najbardziej użyteczny w wyższych rozdzielczościach, gdzie skutecznie przesuwa granicę płynności na korzyść Turingów. Death Stranding jest obecnie dodawany do wszystkich modeli GeForce RTX 2000, jak również laptopów gamingowych z układami NVIDII, które obsługują technikę DLSS 2.0.

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 253

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.