Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Test wydajności Cyberpunk 2077 na laptopie Apple MacBook Pro 14 z procesorem M4 Pro. Jakość skalowania Apple MetalFX

Damian Marusiak | 05-08-2025 08:00 |

Test wydajności Cyberpunk 2077 na laptopie Apple MacBook Pro 14 z procesorem M4 Pro. Jakość skalowania Apple MetalFXCyberpunk 2077 w ostatnich latach był jedną z najgłośniejszych i najczęściej komentowanych gier wideo. Produkcja studia CD Projekt RED w ciągu ostatnich pięciu lat zadebiutowała na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S oraz Nintendo Switch 2. W ostatnim czasie gra zadebiutowała na jeszcze jednej platformie - Apple Mac z procesorami Apple Silicon. Jest to kolejna duża gra AAA, która w ostatnich miesiącach zadebiutowała na sprzęcie od Apple. Pomału, trochę nieśmiało, Mac staje się kolejnym, interesującym miejscem do gier. Najnowszą wersję Cyberpunk 2077 przetestowaliśmy w ostatnim czasie na notebooku Apple MacBook Pro 14 z procesorem Apple M4 Pro w najwyższej konfiguracji. Oprócz klasycznych testów wydajności, sprawdziliśmy również jakość skalowania Apple MetalFX.

Autor: Damian Marusiak

Ostatnie generacje komputerów Apple Mac (zarówno zestawów komputerowych jak i laptopów) wykorzystują coraz to mocniejsze wersje autorskich procesorów Apple Silicon. Ostatnie generacje wspierają już nie tylko klasyczną rasteryzację, ale także Ray Tracing a nawet Path Tracing. Najbardziej bezpośrednim konkurentem dla Apple Silicon, przynajmniej pod względem budowy oraz możliwości w coraz większej liczbie gier, są procesory AMD Ryzen AI Max z serii Strix Halo - rozbudowane układy graficzne oraz wydajniejsze kontrolery pamięci są cechą łączącą procesory od AMD oraz Apple. Nic zatem dziwnego, że ekosystem Mac staje się coraz atrakcyjniejszy dla producentów gier, a i samo Apple widzi potencjał dla tego typu zastosowań. W ostatnich miesiącach, dzięki takiej kooperacji pomiędzy Apple oraz producentami gier, otrzymaliśmy natywne wersje takich produkcji jak Death Stranding Director's Cut, Resident Evil 4, Resident Evil 7, Resident Evil Village, Dead Island 2 czy Assassin's Creed Shadows. Do tego grona dołączył ostatnio Cyberpunk 2077 Ultimate Edition.

Cyberpunk 2077 Ultimate Edition w ostatnim czasie zadebiutował w natywnej wersji na komputerach Apple Mac. Testujemy wydajność gry na notebooku Apple MacBook Pro 14 z M4 Pro, a także oceniamy jakość skalowania MetalFX.

Test wydajności Cyberpunk 2077 na laptopie Apple MacBook Pro 14 z procesorem M4 Pro. Jakość skalowania Apple MetalFX [nc1]

W przypadku Cyberpunk 2077 Ultimate Edition, CD Projekt RED przygotował gotowe presety o nazwie "For this Mac", w których ogólna jakość wizualna będzie uzależniona od konkretnego urządzenia Apple Mac. Im mocniejszy, tym lepsze efekty graficzne znajdą się w presecie For this Mac - nigdy jednak odgórnie nie będzie włączony Ray Tracing. Ten ostatni należy ręcznie włączyć w ustawieniach grafiki gry. W przypadku testowanego laptopa Apple MacBook Pro 14 z układem Apple M4 Pro (20 rdzeni GPU), najbliższym jakościowo presetem (patrząc na wymagania sprzętowe) będzie "For this Mac - High Fidelity", czyli ustawienia graficzne bardzo bliskie wysokim detalom. W naszym teście, sprawdziliśmy jednak nie tylko odgórnie nałożony preset For this Mac, ale również inne, a także Ray Tracing.

Wersja "Mac" Minimum Recommended High Fidelity Very High Fidelity
Tryb graficzny "For this Mac" "For this Mac" "For this Mac" "For this Mac"
Procesor Apple M1 Apple M3 Pro Apple M2 Ultra
Apple M3 Max
Apple M3 Ultra
Apple M4 Max
Pamięć RAM 16 GB 18 GB 36 GB 36 GB
Rozdzielczość (z użyciem MetalFX DRS) 1440 x 900
1600 x 900
1800 x 1125
1920 x 1080
2294 x 1432
2560 x 1440
2294 x 1432
2560 x 1440
Docelowa liczba FPS 30 FPS 60 FPS 60 FPS 60 FPS
Miejsce na dysku (GOG, Epic, Steam) 92 GB 92 GB 92 GB 92 GB
Miejsce na dysku (AppStore) 159 GB 159 GB 159 GB 159 GB
System macOS 15.5 lub nowszy
Wersja "Mac" + Ray Tracing Minimum Recommended
Tryb graficzny "For this Mac" + Ray Tracing "For this Mac" + Ray Tracing
Procesor Apple M3 Pro Apple M3 Max
Pamięć RAM 18 GB 36 GB
Jakość Ray Tracingu Medium Medium
Rozdzielczość (z użyciem MetalFX DRS) 1800 x 1125
1920 x 1080
1800 x 1125
1920 x 1080
Docelowa liczba FPS 30 FPS 60 FPS
Miejsce na dysku (GOG, Epic, Steam) 92 GB 92 GB
Miejsce na dysku (AppStore) 159 GB 159 GB
System macOS 15.5 lub nowszy

Cyberpunk 2077 Ultimate Edition w wersji na komputery Apple Mac pozwala nawet włączyć Path Tracing. Jak wiadomo, na urządzeniach z Windowsem aktywacja trybu Overdrive bardzo negatywnie wpływa na wydajność i tak naprawdę dopiero w połączeniu z DLSS 4 oraz Frame Generation (Multi Frame Generation w przypadku układów NVIDIA GeForce RTX 5000) można mówić o w miarę komfortowej rozgrywce. Początkowo planowałem również ocenić wydajność z włączonym Path Tracingiem na MacBooku Pro 14, jednak już wyniki podstawowego Ray Tracingu bardzo szybko zrewidowały te myśli. Na testowanej konfiguracji jest to bardziej pic na wodę, który dosłownie masakruje jakąkolwiek płynność, doprowadzając grę do stanu, w którym nie da się jej w ogóle używać, nawet ze skalowaniem MetalFX. Odnośnie tego ostatniego - jego jakość w trybach jakości, zbalansowanym oraz wydajności, także ocenimy w tym materiale.

Test wydajności Cyberpunk 2077 na laptopie Apple MacBook Pro 14 z procesorem M4 Pro. Jakość skalowania Apple MetalFX [nc1]

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 76

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.