Test wydajności Call of Duty: Modern Warfare III - Wymagania sprzętowe po staremu. Zagracie na słabszych maszynach
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test Call of Duty Modern Warfare III - Wstęp
- 2 - Test Call of Duty Modern Warfare III - Arsenał Cooler Master
- 3 - Test Call of Duty Modern Warfare III - Miejsce pomiarowe
- 4 - Test Call of Duty Modern Warfare III - Porównanie detali
- 5 - Test Call of Duty Modern Warfare III - Platforma pomiarowa
- 6 - Test Call of Duty Modern Warfare III - 1920x1080 / Medium
- 7 - Test Call of Duty Modern Warfare III - 1920x1080 / Extreme
- 8 - Test Call of Duty Modern Warfare III - 2560x1440 / Medium
- 9 - Test Call of Duty Modern Warfare III - 2560x1440 / Extreme
- 10 - Test Call of Duty Modern Warfare III - 3840x2160 / Medium
- 11 - Test Call of Duty Modern Warfare III - 3840x2160 / Extreme
- 12 - Test Call of Duty Modern Warfare III - Skalowanie detali
- 13 - Test Call of Duty Modern Warfare III - Galeria screenów
- 14 - Test Call of Duty Modern Warfare III - Podsumowanie
Chociaż Call of Duty: Modern Warfare III spokojnie mogłoby zostać DLC, bowiem kampanię fabularną ukończymy podczas jednego dłuższego posiedzenia, marka niezmiennie wzbudza zainteresowanie graczy. Zawdzięcza to jednak przede wszystkim modułowi multiplayer, który zbudował wierną społeczność łaknącą kolejnych odsłon, dodatków oraz aktualizacji. Niewiele zmieniło się również w warstwie technicznej. Twórcy wykorzystali silnik graficzny poprzednika (IW 9.0), dlatego rewolucji w oprawie wizualnej trudno oczekiwać. Korzyścią z recyklingu okazuje się natomiast utrzymanie wymagań sprzętowych na poziomie Call of Duty: Modern Warfare II. Ucieszy to zwłaszcza posiadaczy starszych lub słabszych konfiguracji...
Autor: Sebastian Oktaba
Call of Duty: Modern Warfare III jest klasyczną pierwszoosobową strzelaniną, powielającą wszystkie rozwiązania oraz mechaniki charakterystyczne dla poprzedników. Activision Blizzard rękami studia Sledgehammer dokonało kolejnego miękkiego reebotu, ponieważ Call of Duty: Modern Warfare 3 (zapisane arabską zamiast rzymską trójką) pierwotnie debiutowało pod koniec 2011 roku. Jednocześnie twórcy kontynuują wątki zapoczątkowane w odświeżonym Call of Duty: Modern Warfare II, aczkolwiek linia fabularna do najbardziej zaskakujących nie należy. Ponownie ratujemy globalny porządek przed zakusami terrorystów, którzy zdobywają niebezpieczną broń masowego rażenia, wykonujemy kilka ryzykownych zadań, odwiedzamy sporo różnych lokacji itp. Twórcy wykorzystali znane postacie, motywy i zagrywki, dlatego single player Call of Duty: Modern Warfare III spodoba się głównie odbiorcom lubiącym piosenki, które doskonale znają.
Test wydajności Call of Duty: Modern Warfare III - Wymagania sprzętowe bez zmian, grafika także, więc zagracie nawet na słabszych maszynach.
Minimalna konfiguracja potrzebna do uruchomienia Call of Duty: Modern Warfare III, bardzo przypomina sprzęt potrzebny do odpalenia Call of Duty: Modern Warfare II. Najniższe ustawienia w rozdzielczości 1920x1080 wymagają procesora z przynajmniej czterem rdzeniami, najlepiej obsługującego osiem wątków, a także karty graficznej pokroju AMD Radeon RX 470 / NVIDIA GeForce GTX 1650. Jeśli chcemy zobaczyć wysokie detale, konieczny będzie nieznacznie mocniejszy procesor, ale znacznie szybszy układ graficzny np. AMD Radeon RX 6600 XT / NVIDIA GeForce RTX 3060. Dopiero w rozdzielczości 3840x2160 i wysokich ustawieniach wymagania wyraźnie wzrastają, potrzeba bowiem AMD Radeon RX 6800 XT / NVIDIA GeForce RTX 3080. Identyczną konfigurację do powyższych detali znajdziemy również w przypadku Call of Duty: Modern Warfare II, co podkreśla niewielki progres poczyniony w oprawie wizualnej.
Minimum | Rekomendowane | Entuzjasta | |
Poziom detali | Low | High | Ultra |
Rozdzielczość | 1920x1080 | 1920x1080 | 3840x2160 |
Procesor AMD | Ryzen 5 1400 | Ryzen 5 1600X | Ryzen 7 2700X |
Procesor Intel | Core i5-6600 | Core i7-6700K | Core i7-8700K |
Karta AMD | Radeon RX 470 | Radeon RX 6600 XT | Radeon RX 6800 XT |
Karta NVIDIA | GeForce GTX 1650 | GeForce RTX 3060 | GeForce RTX 3080 |
Zalecany VRAM | 2 GB | 8 GB | 10 GB |
Pamięć RAM | 8 GB | 16 GB | 16 GB |
Nośnik SSD | 149 GB | 149 GB | 149 GB |
Recenzja Cooler Master Oracle Air - Świetnie zaprojektowana aluminiowa obudowa dla dysków SSD M.2
Call of Duty: Modern Warfare III bazuje na autorskim silniku IW 9.0, odrobinę zmodyfikowanym względem poprzednika, jednak poziom oprawy graficznej jest niemalże identyczny. Całość funkcjonuje wyłącznie pod komendą DirectX 12, wykorzystując oświetlenie PBR (Physically-Based Rendering), efekty wolumetryczne, realistycznie odwzorowuje promieniowanie cieplne (noktowizory, celowniki termiczne itp.) czy kaustykę wody. Ponownie zabrakło tutaj ray-tracingu, ostatnio obecnego w Call of Duty: Black OPS Cold War, chociaż dodawał klimatu nocnym misjom i relatywnie niewiele zabierał wydajności. Zadbano natomiast o bogaty pakiet technik związanych z modyfikowaniem wyświetlanego obrazu - NVIDIA DLSS, NVIDIA Image Scaling, Intel XeSS oraz AMD FSR. Partnerem technologicznym dzisiejszego odcinka jest natomiast firma Cooler Master, która dostarczyła do platformy testowej kilka gamingowych produktów.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test Call of Duty Modern Warfare III - Wstęp
- 2 - Test Call of Duty Modern Warfare III - Arsenał Cooler Master
- 3 - Test Call of Duty Modern Warfare III - Miejsce pomiarowe
- 4 - Test Call of Duty Modern Warfare III - Porównanie detali
- 5 - Test Call of Duty Modern Warfare III - Platforma pomiarowa
- 6 - Test Call of Duty Modern Warfare III - 1920x1080 / Medium
- 7 - Test Call of Duty Modern Warfare III - 1920x1080 / Extreme
- 8 - Test Call of Duty Modern Warfare III - 2560x1440 / Medium
- 9 - Test Call of Duty Modern Warfare III - 2560x1440 / Extreme
- 10 - Test Call of Duty Modern Warfare III - 3840x2160 / Medium
- 11 - Test Call of Duty Modern Warfare III - 3840x2160 / Extreme
- 12 - Test Call of Duty Modern Warfare III - Skalowanie detali
- 13 - Test Call of Duty Modern Warfare III - Galeria screenów
- 14 - Test Call of Duty Modern Warfare III - Podsumowanie
Powiązane publikacje

Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5. Test technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR i Intel XeSS, skalowanie wydajności
118
Test wydajności Assassin's Creed Shadows PC - Wymagania sprzętowe to większy problem, niż czarnoskóry samuraj
162
Test wydajności GTA V Enhanced - Ray tracing podnosi wymagania sprzętowe do poziomu GTA VI. Wielka aktualizacja na 10 rocznicę
178
Test kart graficznych AMD Radeon RX 9070 vs NVIDIA GeForce RTX 5070 - Która jest wydajniejsza i bardziej opłacalna?
222