Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Test wydajności Call of Duty: Modern Warfare III - Wymagania sprzętowe po staremu. Zagracie na słabszych maszynach

Sebastian Oktaba | 09-11-2023 09:00 |

Test wydajności Call of Duty: Modern Warfare III - Wymagania sprzętowe po staremu. Zagracie na słabszych maszynachChociaż Call of Duty: Modern Warfare III spokojnie mogłoby zostać DLC, bowiem kampanię fabularną ukończymy podczas jednego dłuższego posiedzenia, marka niezmiennie wzbudza zainteresowanie graczy. Zawdzięcza to jednak przede wszystkim modułowi multiplayer, który zbudował wierną społeczność łaknącą kolejnych odsłon, dodatków oraz aktualizacji. Niewiele zmieniło się również w warstwie technicznej. Twórcy wykorzystali silnik graficzny poprzednika (IW 9.0), dlatego rewolucji w oprawie wizualnej trudno oczekiwać. Korzyścią z recyklingu okazuje się natomiast utrzymanie wymagań sprzętowych na poziomie Call of Duty: Modern Warfare II. Ucieszy to zwłaszcza posiadaczy starszych lub słabszych konfiguracji...

Autor: Sebastian Oktaba

Call of Duty: Modern Warfare III jest klasyczną pierwszoosobową strzelaniną, powielającą wszystkie rozwiązania oraz mechaniki charakterystyczne dla poprzedników. Activision Blizzard rękami studia Sledgehammer dokonało kolejnego miękkiego reebotu, ponieważ Call of Duty: Modern Warfare 3 (zapisane arabską zamiast rzymską trójką) pierwotnie debiutowało pod koniec 2011 roku. Jednocześnie twórcy kontynuują wątki zapoczątkowane w odświeżonym Call of Duty: Modern Warfare II, aczkolwiek linia fabularna do najbardziej zaskakujących nie należy. Ponownie ratujemy globalny porządek przed zakusami terrorystów, którzy zdobywają niebezpieczną broń masowego rażenia, wykonujemy kilka ryzykownych zadań, odwiedzamy sporo różnych lokacji itp. Twórcy wykorzystali znane postacie, motywy i zagrywki, dlatego single player Call of Duty: Modern Warfare III spodoba się głównie odbiorcom lubiącym piosenki, które doskonale znają.

Test wydajności Call of Duty: Modern Warfare III - Wymagania sprzętowe bez zmian, grafika także, więc zagracie nawet na słabszych maszynach.

Test wydajności Call of Duty: Modern Warfare III - Wymagania sprzętowe po staremu. Zagracie na słabszych maszynach [nc1]

Minimalna konfiguracja potrzebna do uruchomienia Call of Duty: Modern Warfare III, bardzo przypomina sprzęt potrzebny do odpalenia Call of Duty: Modern Warfare II. Najniższe ustawienia w rozdzielczości 1920x1080 wymagają procesora z przynajmniej czterem rdzeniami, najlepiej obsługującego osiem wątków, a także karty graficznej pokroju AMD Radeon RX 470 / NVIDIA GeForce GTX 1650. Jeśli chcemy zobaczyć wysokie detale, konieczny będzie nieznacznie mocniejszy procesor, ale znacznie szybszy układ graficzny np. AMD Radeon RX 6600 XT / NVIDIA GeForce RTX 3060. Dopiero w rozdzielczości 3840x2160 i wysokich ustawieniach wymagania wyraźnie wzrastają, potrzeba bowiem AMD Radeon RX 6800 XT / NVIDIA GeForce RTX 3080. Identyczną konfigurację do powyższych detali znajdziemy również w przypadku Call of Duty: Modern Warfare II, co podkreśla niewielki progres poczyniony w oprawie wizualnej.

  Minimum Rekomendowane Entuzjasta
Poziom detali Low High Ultra
Rozdzielczość 1920x1080 1920x1080 3840x2160
Procesor AMD Ryzen 5 1400 Ryzen 5 1600X Ryzen 7 2700X
Procesor Intel Core i5-6600 Core i7-6700K Core i7-8700K
Karta AMD Radeon RX 470 Radeon RX 6600 XT Radeon RX 6800 XT
Karta NVIDIA GeForce GTX 1650 GeForce RTX 3060 GeForce RTX 3080
Zalecany VRAM 2 GB 8 GB 10 GB
Pamięć RAM 8 GB 16 GB 16 GB
Nośnik SSD 149 GB 149 GB 149 GB

Recenzja Cooler Master Oracle Air - Świetnie zaprojektowana aluminiowa obudowa dla dysków SSD M.2

Call of Duty: Modern Warfare III bazuje na autorskim silniku IW 9.0, odrobinę zmodyfikowanym względem poprzednika, jednak poziom oprawy graficznej jest niemalże identyczny. Całość funkcjonuje wyłącznie pod komendą DirectX 12, wykorzystując oświetlenie PBR (Physically-Based Rendering), efekty wolumetryczne, realistycznie odwzorowuje promieniowanie cieplne (noktowizory, celowniki termiczne itp.) czy kaustykę wody. Ponownie zabrakło tutaj ray-tracingu, ostatnio obecnego w Call of Duty: Black OPS Cold War, chociaż dodawał klimatu nocnym misjom i relatywnie niewiele zabierał wydajności. Zadbano natomiast o bogaty pakiet technik związanych z modyfikowaniem wyświetlanego obrazu - NVIDIA DLSS, NVIDIA Image Scaling, Intel XeSS oraz AMD FSR. Partnerem technologicznym dzisiejszego odcinka jest natomiast firma Cooler Master, która dostarczyła do platformy testowej kilka gamingowych produktów.

Test wydajności Call of Duty: Modern Warfare III - Wymagania sprzętowe po staremu. Zagracie na słabszych maszynach [nc1]

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 93

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.