Test wydajności Battlefield V - Wymagania sprzętowe nie zabijają?
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Druga Wojna Światowa ładniejsza niż kiedykolwiek
- 2 - Battlefield V - Miejsce testowe i metodyka pomiarowa
- 3 - Battlefield V - Porównanie ustawień graficznych
- 4 - Platforma testowa i wykorzystane sterowniki
- 5 - Test wydajności Battlefield V - 1920x1080 / Low / DirectX 11
- 6 - Test wydajności Battlefield V - 1920x1080 / Low / DirectX 12
- 7 - Test wydajności Battlefield V - 1920x1080 / Medium / DirectX 11
- 8 - Test wydajności Battlefield V - 1920x1080 / Medium / DirectX 12
- 9 - Test wydajności Battlefield V - 1920x1080 / High / DirectX 11
- 10 - Test wydajności Battlefield V - 1920x1080 / High / DirectX 12
- 11 - Test wydajności Battlefield V - 1920x1080 / Ultra / DirectX 11
- 12 - Test wydajności Battlefield V - 1920x1080 / Ultra / DirectX 12
- 13 - Test wydajności Battlefield V - 2560x1440 / Ultra / DirectX 11
- 14 - Test wydajności Battlefield V - 2560x1440 / Ultra / DirectX 12
- 15 - Test wydajności Battlefield V - 3840x2160 / Ultra / DirectX 11
- 16 - Test wydajności Battlefield V - 3840x2160 / Ultra / DirectX 12
- 17 - Test wydajności Battlefield V - Ray tracing ON/OFF
- 18 - Podsumowanie - wymagania sprzętowe pod kontrolą
Battlefield V pomimo zamieszania spowodowanego trochę odrealnionymi zwiastunami, pomysłu wprowadzenia nieszablonowych bohaterów II Wojny Światowej oraz ogromnego elektoratu przyzwyczajonego do poprzednika, utrzymał status jednej z najbardziej wyczekiwanych tegorocznych premier. DICE oprócz zmiany realiów historycznych, licznych modyfikacji w mechanice czy szeroko rozumianym balansie rozgrywki, obiecywało zadbać również o aspekty stricte techniczne. Silnik Frostbite przeszedł więc kolejne usprawnieni względem wcześniejszej odsłony, co zaowocowało przepiękną oprawą audiowizualną. Jednak czy dodatkowe wodotryski znajdują odzwierciedlenie w wymaganiach sprzętowych? Jaki komputer jest potrzebny do utrzymania zadowalającej płynności przy najwyższych ustawieniach? Ile zabiera włączenie ray tracingu? Tego dowiecie się przeglądając test wydajności Battlefield V PC.
Autor: Sebastian Oktaba
II Wojna Światowa po długoletnim zapomnieniu wróciła do wielkoformatowych shooterów - najpierw po klasyczne scenariusze sięgnęło Call of Duty, następnie podobny manewr wykonał Battlefield, który restartowanie rozpoczął od przypomnienia Wielkiej Wojny. Kierunek w jakim podąża seria wydawał się oczywisty. Koncepcja rozgrywki została jednak po staremu - największy nacisk położono na multiplayer, natomiast kampania singlowa stanowi dodatek, którego ukończenie zajmuje maksymalnie kilkanaście godzin. Część fabularyzowaną tradycyjnie podzielono na autonomiczne scenariusze umieszczone w różnych miejscach, mające oddzielnych bohaterów i przedstawiające globalny konflikt z zupełnie innych perspektyw. Pozwoliło to podkręcić dynamikę rozgrywki i zaprezentować więcej ciekawych lokacji, gdzie będziemy mieli okazję pokierować czołgiem, polatać myśliwcem, postrzelać z działka przeciwlotniczego itp. Wszystko trwa niestety stosunkowo krótko, dlatego jeśli szukacie porywającej przygody na długie jesienne wieczory, celując wyłącznie w kampanię dla pojedynczego gracza, Battlefield V zaoferuje wam zaledwie przystawkę do modułu sieciowego.
Battlefield V wykorzystuje usprawnioną wersję ostatniego wcielenia silnika Frostbite, który pomimo upływającego czasu zapewnia znakomitą oprawę audiowizualną. DICE stworzyło naprawdę solidne narzędzie do kreacji wirtualnych światów, teraz także z obsługą ray tracingu.
Test wydajności Battlefield 1 - Wymagania sprzętowe pod kontrolą
Najsłabsza konfiguracja do Battlefield V wymaga czterordzeniowego procesora Intel Core i5-6600K albo ośmiowątkowego AMD FX-8350, więc zaczynamy od konkretnego uderzenia. Trochę inaczej wygląda sytuacja z kartami graficznymi, które dzisiaj można sklasyfikować jako weteranów, bowiem GeForce GTX 660 oraz Radeon HD 7850 pamiętają zamierzchły 2012 rok. Konieczne jest jednak 8 GB pamięci operacyjnej, ponieważ Battlefield V okazuje się wyjątkowym łakomczuchem jeśli chodzi o zasoby RAMu. Rekomendowany zestaw podnosi poprzeczkę do AMD Ryzen 3 1300X / Intel Core i7-4790, reprezentujących przecież zupełnie inne segmenty wydajnościowe. Rozsądniej dobrano natomiast układy graficzne, zalecając AMD Radeon RX 580 8 GB albo NVIDIA GeForce GTX 1060 6 GB. Wszystko należałoby doprawić 12 GB pamięci operacyjnej. Jeśli zamierzacie uruchomić ray tracing, wzrastają nie tylko wymagania względem karty graficznej do minimum GeForce RTX 2070, ale również pozostałych komponentów. Tutaj konieczny będzie AMD Ryzen 7 2700 / Intel Core i7-8700 plus 16 GB pamięci operacyjnej. Wisienkę na torcie stanowi 64-bitowy Windows 10 zaktualizowany do wersji 1809.
Minimalne wymagania sprzętowe Battlefield V:
- AMD FX-8350 / Intel Core i5-6600K
- NVIDIA GeForce GTX 660 / AMD Radeon HD 7850
- 8 GB pamięci operacyjnej
- 64-bitowy Windows 7 / Windows 8.1 / Windows 10
- 50 GB przestrzeni dyskowej
Rekomendowane wymagania sprzętowe Battlefield V:
- AMD Ryzen 3 1300X / Intel Core i7-4790
- NVIDIA GeForce GTX 1060 / AMD Radeon RX 580
- 12 GB pamięci operacyjnej
- 64-bitowy Windows 10
- 50 GB przestrzeni dyskowej
Wymagania sprzętowe Battlefield V dla DXR:
- AMD Ryzen 7 2700 / Intel Core i7-8700
- NVIDIA GeForce RTX 2070
- 16 GB pamięci operacyjnej
- 64-bitowy Windows 10 (1809)
- 50 GB przestrzeni dyskowej
Battlefield V wykorzystuje usprawnioną wersję ostatniego wcielenia silnika Frostbite, który pomimo upływającego czasu zapewnia znakomitą oprawę audiowizualną. DICE stworzyło naprawdę solidne narzędzie do kreacji wirtualnych światów, udowadniające swoją wartość w momencie uruchomienia single player`owych scenariuszy w Prowansji czy Norwegii. Zakres podstawowych ustawień jakie znajdziecie w programie jest identyczny jak wcześniej, pojawiła się jednak pewna niecierpliwie wyczekiwana nowość - obsługa ray tracigu. Technologia docelowo wdrożona dla pokazania potęgi GeForce RTX 2000, posiadających sprzętowe jednostki obliczeniowe oddelegowane do śledzenia promieni, miała odczuwalnie podnieść realistyczność trójwymiarowych scen. Próbkę możliwości ray tracingu możecie zobaczyć na materiale filmowym umieszczonym poniżej i samemu ocenić wiarygodność takiego rozwiązania. Oprócz kompatybilnej karty graficznej trzeba również zaktualizować Windowsa 10 do wersji 1809, która wprowadza pakiet odpalający DXR, natomiast sama technika śledzenia promieni działa wyłącznie w trybie DirectX 12. Oczywiście, zamierzam sprawdzić ile wydajności zabiera. Gra została objęta patronatem NVIDII, więc otrzymała też obsługę Ansel do robienia widowiskowych screenów.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Druga Wojna Światowa ładniejsza niż kiedykolwiek
- 2 - Battlefield V - Miejsce testowe i metodyka pomiarowa
- 3 - Battlefield V - Porównanie ustawień graficznych
- 4 - Platforma testowa i wykorzystane sterowniki
- 5 - Test wydajności Battlefield V - 1920x1080 / Low / DirectX 11
- 6 - Test wydajności Battlefield V - 1920x1080 / Low / DirectX 12
- 7 - Test wydajności Battlefield V - 1920x1080 / Medium / DirectX 11
- 8 - Test wydajności Battlefield V - 1920x1080 / Medium / DirectX 12
- 9 - Test wydajności Battlefield V - 1920x1080 / High / DirectX 11
- 10 - Test wydajności Battlefield V - 1920x1080 / High / DirectX 12
- 11 - Test wydajności Battlefield V - 1920x1080 / Ultra / DirectX 11
- 12 - Test wydajności Battlefield V - 1920x1080 / Ultra / DirectX 12
- 13 - Test wydajności Battlefield V - 2560x1440 / Ultra / DirectX 11
- 14 - Test wydajności Battlefield V - 2560x1440 / Ultra / DirectX 12
- 15 - Test wydajności Battlefield V - 3840x2160 / Ultra / DirectX 11
- 16 - Test wydajności Battlefield V - 3840x2160 / Ultra / DirectX 12
- 17 - Test wydajności Battlefield V - Ray tracing ON/OFF
- 18 - Podsumowanie - wymagania sprzętowe pod kontrolą
Powiązane publikacje

Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
230
Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5. Test technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR i Intel XeSS, skalowanie wydajności
122
Test wydajności Assassin's Creed Shadows PC - Wymagania sprzętowe to większy problem, niż czarnoskóry samuraj
165
Test wydajności GTA V Enhanced - Ray tracing podnosi wymagania sprzętowe do poziomu GTA VI. Wielka aktualizacja na 10 rocznicę
178