Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Test wydajności Atomic Heart PC - Zagracie nawet na starszym sprzęcie, a dzięki DLSS wyrobicie prawie 200% normy

Sebastian Oktaba | 21-02-2023 09:00 |

Test wydajności Atomic Heart PC - Zagracie nawet na starszym sprzęcie, a dzięki DLSS wyrobicie prawie 200% normyAtomic Heart zaistniało w masowej świadomości za sprawą imponującego dema technologicznego, które towarzyszyło premierze NVIDIA GeForce RTX 2000, zwiastując nadchodzącą rewolucję w grafice trójwymiarowej. Deweloper przedstawił wówczas niezwykle zaawansowaną implementację ray tracingu, chociaż powyższe rozwiązanie dopiero raczkowało. Warstwa wizualna robiła piorunujące wrażenie, jednak uwadze graczy nie umknęła również intrygująca stylistyka, przesiąknięta kiczowatą propagandą ZSRR wymieszaną z retrofuturystyką. Wszystko wygląda apetycznie, a dzisiaj możemy sprawdzić jakość rozgrywki oraz wymagania sprzętowe produkcji zapowiedzianej w połowie 2018 roku.

Autor: Sebastian Oktaba

Atomic Heart jest pierwszoosobową strzelaniną, którą najprościej określić mianem wariacji Bioshocka, umieszczonej w realiach wysokorozwiniętego Związku Radzieckiego. Połowa XX wieku, propagandowe slogany i zadowolone społeczeństwo skupione wokół tajnego ośrodka badawczego, doświadczające największego przełomu technologicznego w dziejach ludzkości, stanowią sprawdzony przepis na antyutopijne science-fiction. Wystarczył bowiem jeden nieprzyjemny incydent, aby zachwiać najważniejszym filarem ZSRR, ujawniając problemy skrzętnie ukrywane przez partyjnych dygnitarzy. Wszystko zmierza ekspresem w kierunku nieuchronnej zagłady, chyba że wykonamy powierzone nam zadanie... Debiutancka produkcja studia Mundfish, zaczerpnęła od Bioshocka również podstawy rozgrywki. Skutkiem tego w prawym łapsku trzymamy giwerę, supermocami częstujemy z lewej, natomiast w międzyczasie zajmujemy się jeszcze rozwojem protagonisty oraz ekwipunku. Więcej dowiecie się przeglądając recenzję Atomic Heart (LINK), a niebawem pojawi się porównanie wersji PC i PlayStation 5.

Test wydajności Atomic Heart PC - Obywatelu! Zagracie nawet na starszym sprzęcie! A dzięki DLSS wyrobicie prawie 200% normy [nc1]

Atomic Heart, pomimo iż początkowo było kojarzone z ray tracingiem, finalnie nie otrzymało tej funkcji. Jest za to NVIDIA DLSS, które pozwala wycisnąć jeszcze więcej klatek przy minimalnej stracie w jakości obrazu.

Wymagania sprzętowe Atomic Heart wyglądają całkiem przystępnie, deweloper szczegółowo rozpisał konfiguracje mające zapewniać około 60 klatek na sekundę, pomijając pierwszą dedykowaną ośmioletnim pecetom. Przede wszystkim warto zauważyć, że niezależnie jakie wybierzemy ustawienia, wystarczy zupełnie przeciętny procesor i standardowe 16 GB pamięci operacyjnej. Wymagania względem kart graficznych również wzrastają umiarkowanie. Komfortowo w 1920x1080 High pogramy na zestawie zawierającym NVIDIA GeForce GTX 1080 / AMD Radeon Vega 64, będących przecież sześcioletnim sprzętem. Nawet konfiguracja sugerowana do rozdzielczości 3840x2160 w detalach Ultra, nazwanych ostatecznie Atomic, wydaje się zaskakująco rozsądna: NVIDIA GeForce RTX 3080 / AMD Radeon RX 6800 XT. Pozostaje zatem pytanie, jakim cudem dokonali takiego wyczynu? Czyżby zatrudnili najlepszych inżynierów z byłego Związku Radzieckiego? Poważnie potraktowali optymalizację? Doświadczenie jednak podpowiada, że programiści zazwczaj działają po linii najmniejszego oporu...

Wymagania sprzętowe Atomic Heart PC
Ustawienia Low Low Medium High Ultra Ultra
Płynność 30 FPS 60 FPS 60 FPS 60 FPS 60 FPS 60 FPS
Rozdzielczość 1920x1080 1920x1080 1920x1080 1920x1080 1920x1080 3840x2160
CPU AMD Ryzen 3 1200 Ryzen 3 1200 Ryzen 5 1400 Ryzen 5 1600 Ryzen 5 2600X Ryzen 5 3600X
CPU Intel Core i5-2500 Core i5-6500 Core i5-6600K Core i5-7600K Core i7-7700K Core i7-8700K
GPU AMD R9 380 RX 580 RX 5600 XT RX 5700 XT RX 6700 XT RX 6800 XT
GPU NVIDIA GTX 960 GTX 1060 GTX 1070 GTX 1080 RTX 2070S RTX 3080
Pamięć RAM 8 GB 12 GB 16 GB 16 GB 16 GB 16 GB
Nośnik SSD 90 GB 90 GB 90 GB 90 GB 90 GB 90 GB

Test wydajności Cyberpunk 2077 DLSS 3 - Sposób na płynne granie w najwyższych ustawieniach graficznych

Atomic Heart bazuje na silniku Unreal Engine 4, miejscami wyglądając imponująco, miejscami zupełnie przeciętnie, aczkolwiek okrojony został z najbardziej rozpoznawalnej oraz wyczekiwanej funkcji - śledzenia promieni. Dobrze słyszeliście, że finalna wersja Atomic Heart nie posiada implementacji ray tracingu. Właśnie stąd wynikają stosunkowo niskie wymagania sprzętowe. Odbicia w przestrzeni ekranu zrobiono jednak zaskakująco dobrze, dawno takich nie widziałem, dlatego początkowo miałem wątpliwości czy faktycznie wycięto śledzenie promieni. Twórcy dodali natomiast obsługę DLSS 3, czyli DLSS Super Resolution i DLSS Frame Generation - pierwsza dostępna dla wszystkich kart graficznych GeForce RTX 2000 / 3000 / 4000, druga wyłącznie dla rodziny GeForce RTX 4000. Obydwie implementacje pod względem jakości generowanego obrazu i wzrostów płynności wypadają więcej niż przyzwoicie. Dodatkowo, technika NVIDIA Reflex, która aktywuje się automatycznie po włączeniu DLSS Frame Feneration, obniża opóźnienia systemowe poniżej tych standardowych. Powinno to ukrócić komentarze o pogłębianiu tego zjawiska przez DLSS 3. Resztę zobaczycie na sceenach oraz wykresach.

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 191

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.