Test wydajności Atomic Heart PC - Zagracie nawet na starszym sprzęcie, a dzięki DLSS wyrobicie prawie 200% normy
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test wydajności Atomic Heart - Wstęp
- 2 - Test wydajności Atomic Heart - Miejsce pomiarowe
- 3 - Test wydajności Atomic Heart - Porównanie detali
- 4 - Test wydajności Atomic Heart - Jakość DLSS 1920x1080
- 5 - Test wydajności Atomic Heart - Jakość DLSS 2560x1440
- 6 - Test wydajności Atomic Heart - Jakość DLSS 3840x2160
- 7 - Test wydajności Atomic Heart - Platforma pomiarowa
- 8 - Test wydajności Atomic Heart - 1920x1080 Medium
- 9 - Test wydajności Atomic Heart - 1920x1080 High
- 10 - Test wydajności Atomic Heart - 1920x1080 Atomic
- 11 - Test wydajności Atomic Heart - 2560x1440 Atomic
- 12 - Test wydajności Atomic Heart - 3840x2160 Atomic
- 13 - Test wydajności Atomic Heart - 1920x1080 DLSS
- 14 - Test wydajności Atomic Heart - 2560x1440 DLSS
- 15 - Test wydajności Atomic Heart - 3840x2160 DLSS
- 16 - Test wydajności Atomic Heart - Galeria screenów
- 17 - Test wydajności Atomic Heart - Podsumowanie
Atomic Heart zaistniało w masowej świadomości za sprawą imponującego dema technologicznego, które towarzyszyło premierze NVIDIA GeForce RTX 2000, zwiastując nadchodzącą rewolucję w grafice trójwymiarowej. Deweloper przedstawił wówczas niezwykle zaawansowaną implementację ray tracingu, chociaż powyższe rozwiązanie dopiero raczkowało. Warstwa wizualna robiła piorunujące wrażenie, jednak uwadze graczy nie umknęła również intrygująca stylistyka, przesiąknięta kiczowatą propagandą ZSRR wymieszaną z retrofuturystyką. Wszystko wygląda apetycznie, a dzisiaj możemy sprawdzić jakość rozgrywki oraz wymagania sprzętowe produkcji zapowiedzianej w połowie 2018 roku.
Autor: Sebastian Oktaba
Atomic Heart jest pierwszoosobową strzelaniną, którą najprościej określić mianem wariacji Bioshocka, umieszczonej w realiach wysokorozwiniętego Związku Radzieckiego. Połowa XX wieku, propagandowe slogany i zadowolone społeczeństwo skupione wokół tajnego ośrodka badawczego, doświadczające największego przełomu technologicznego w dziejach ludzkości, stanowią sprawdzony przepis na antyutopijne science-fiction. Wystarczył bowiem jeden nieprzyjemny incydent, aby zachwiać najważniejszym filarem ZSRR, ujawniając problemy skrzętnie ukrywane przez partyjnych dygnitarzy. Wszystko zmierza ekspresem w kierunku nieuchronnej zagłady, chyba że wykonamy powierzone nam zadanie... Debiutancka produkcja studia Mundfish, zaczerpnęła od Bioshocka również podstawy rozgrywki. Skutkiem tego w prawym łapsku trzymamy giwerę, supermocami częstujemy z lewej, natomiast w międzyczasie zajmujemy się jeszcze rozwojem protagonisty oraz ekwipunku. Więcej dowiecie się przeglądając recenzję Atomic Heart (LINK), a niebawem pojawi się porównanie wersji PC i PlayStation 5.
Atomic Heart, pomimo iż początkowo było kojarzone z ray tracingiem, finalnie nie otrzymało tej funkcji. Jest za to NVIDIA DLSS, które pozwala wycisnąć jeszcze więcej klatek przy minimalnej stracie w jakości obrazu.
Wymagania sprzętowe Atomic Heart wyglądają całkiem przystępnie, deweloper szczegółowo rozpisał konfiguracje mające zapewniać około 60 klatek na sekundę, pomijając pierwszą dedykowaną ośmioletnim pecetom. Przede wszystkim warto zauważyć, że niezależnie jakie wybierzemy ustawienia, wystarczy zupełnie przeciętny procesor i standardowe 16 GB pamięci operacyjnej. Wymagania względem kart graficznych również wzrastają umiarkowanie. Komfortowo w 1920x1080 High pogramy na zestawie zawierającym NVIDIA GeForce GTX 1080 / AMD Radeon Vega 64, będących przecież sześcioletnim sprzętem. Nawet konfiguracja sugerowana do rozdzielczości 3840x2160 w detalach Ultra, nazwanych ostatecznie Atomic, wydaje się zaskakująco rozsądna: NVIDIA GeForce RTX 3080 / AMD Radeon RX 6800 XT. Pozostaje zatem pytanie, jakim cudem dokonali takiego wyczynu? Czyżby zatrudnili najlepszych inżynierów z byłego Związku Radzieckiego? Poważnie potraktowali optymalizację? Doświadczenie jednak podpowiada, że programiści zazwczaj działają po linii najmniejszego oporu...
Wymagania sprzętowe Atomic Heart PC | ||||||
Ustawienia | Low | Low | Medium | High | Ultra | Ultra |
Płynność | 30 FPS | 60 FPS | 60 FPS | 60 FPS | 60 FPS | 60 FPS |
Rozdzielczość | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 | 3840x2160 |
CPU AMD | Ryzen 3 1200 | Ryzen 3 1200 | Ryzen 5 1400 | Ryzen 5 1600 | Ryzen 5 2600X | Ryzen 5 3600X |
CPU Intel | Core i5-2500 | Core i5-6500 | Core i5-6600K | Core i5-7600K | Core i7-7700K | Core i7-8700K |
GPU AMD | R9 380 | RX 580 | RX 5600 XT | RX 5700 XT | RX 6700 XT | RX 6800 XT |
GPU NVIDIA | GTX 960 | GTX 1060 | GTX 1070 | GTX 1080 | RTX 2070S | RTX 3080 |
Pamięć RAM | 8 GB | 12 GB | 16 GB | 16 GB | 16 GB | 16 GB |
Nośnik SSD | 90 GB | 90 GB | 90 GB | 90 GB | 90 GB | 90 GB |
Test wydajności Cyberpunk 2077 DLSS 3 - Sposób na płynne granie w najwyższych ustawieniach graficznych
Atomic Heart bazuje na silniku Unreal Engine 4, miejscami wyglądając imponująco, miejscami zupełnie przeciętnie, aczkolwiek okrojony został z najbardziej rozpoznawalnej oraz wyczekiwanej funkcji - śledzenia promieni. Dobrze słyszeliście, że finalna wersja Atomic Heart nie posiada implementacji ray tracingu. Właśnie stąd wynikają stosunkowo niskie wymagania sprzętowe. Odbicia w przestrzeni ekranu zrobiono jednak zaskakująco dobrze, dawno takich nie widziałem, dlatego początkowo miałem wątpliwości czy faktycznie wycięto śledzenie promieni. Twórcy dodali natomiast obsługę DLSS 3, czyli DLSS Super Resolution i DLSS Frame Generation - pierwsza dostępna dla wszystkich kart graficznych GeForce RTX 2000 / 3000 / 4000, druga wyłącznie dla rodziny GeForce RTX 4000. Obydwie implementacje pod względem jakości generowanego obrazu i wzrostów płynności wypadają więcej niż przyzwoicie. Dodatkowo, technika NVIDIA Reflex, która aktywuje się automatycznie po włączeniu DLSS Frame Feneration, obniża opóźnienia systemowe poniżej tych standardowych. Powinno to ukrócić komentarze o pogłębianiu tego zjawiska przez DLSS 3. Resztę zobaczycie na sceenach oraz wykresach.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test wydajności Atomic Heart - Wstęp
- 2 - Test wydajności Atomic Heart - Miejsce pomiarowe
- 3 - Test wydajności Atomic Heart - Porównanie detali
- 4 - Test wydajności Atomic Heart - Jakość DLSS 1920x1080
- 5 - Test wydajności Atomic Heart - Jakość DLSS 2560x1440
- 6 - Test wydajności Atomic Heart - Jakość DLSS 3840x2160
- 7 - Test wydajności Atomic Heart - Platforma pomiarowa
- 8 - Test wydajności Atomic Heart - 1920x1080 Medium
- 9 - Test wydajności Atomic Heart - 1920x1080 High
- 10 - Test wydajności Atomic Heart - 1920x1080 Atomic
- 11 - Test wydajności Atomic Heart - 2560x1440 Atomic
- 12 - Test wydajności Atomic Heart - 3840x2160 Atomic
- 13 - Test wydajności Atomic Heart - 1920x1080 DLSS
- 14 - Test wydajności Atomic Heart - 2560x1440 DLSS
- 15 - Test wydajności Atomic Heart - 3840x2160 DLSS
- 16 - Test wydajności Atomic Heart - Galeria screenów
- 17 - Test wydajności Atomic Heart - Podsumowanie
Powiązane publikacje

Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
230
Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5. Test technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR i Intel XeSS, skalowanie wydajności
122
Test wydajności Assassin's Creed Shadows PC - Wymagania sprzętowe to większy problem, niż czarnoskóry samuraj
165
Test wydajności GTA V Enhanced - Ray tracing podnosi wymagania sprzętowe do poziomu GTA VI. Wielka aktualizacja na 10 rocznicę
178