Test Spider-Man Miles Morales - 60 FPS i Ray Tracing na PlayStation 5
Niecały miesiąc temu zadebiutowała gra Spider-Man: Miles Morales, która była także jednym z tytułów startowych dla konsoli Sony PlayStation 5. Gra, choć stosunkowo krótka, oferuje jednak bardzo przyjemny gameplay, dobrze rozpisanego głównego bohatera oraz ciekawą warstwę fabularną. Spider-Man: Miles Morales był także pierwszą grą na PS5, oferującą technikę śledzenia promieni. Studio Insomniac Games wykorzystało ray tracing do poprawy oświetlenia oraz lepszej jakości odbić na powierzchniach. Od momentu debiutu gra oferowała dwa tryby działania - natywną rozdzielczość 4K z Ray Tracingiem oraz 30 FPS oraz tryb wydajności, gdzie połączono dynamiczną rozdzielczość 4K oraz stałe 60 klatek na sekundę. Producent opublikował jednak nową aktualizację, która łączy oba tryby i tworzy trzeci - tryb wydajności z włączonym Ray Tracingiem.
Spider-Man: Miles Morales otrzymał nową aktualizację, która wprowadza trzeci tryb działania łączący płynność 60 FPS z aktywnym Ray Tracingiem.
Recenzja Sony PlayStation 5 oraz gry Spider-Man: Miles Morales
Jako że pojawiła się nowa aktualizacja, dodająca trzeci tryb działania dla gry Spider-Man: Miles Morales, postanowiłem sprawdzić jakie różnice niosą ze sobą wszystkie trzy opcje graficzne. Poniżej możecie zobaczyć porównania wersji "Wydajność - 60 FPS", "Wydajność + RT - 60 FPS" oraz "Jakość - 30 FPS + RT). Gołym okiem można zobaczyć różnice na korzyść nowego trybu wydajności z włączonym śledzeniem promieni. Cienie wyglądają bardziej naturalnie, na powierzchniach zobaczymy także więcej odbić. Poprawa jakości oprawy graficznej nastąpiła bez wpływu na wydajność - nadal możemy cieszyć się grą w płynnych 60 klatkach na sekundę.
Porównując jednak oba tryby graficzne, gdzie RT jest aktywny, możemy także zobaczyć cięcia jakie studio Insomniac zastosowało w porównaniu do trybu jakość, gdzie gramy jednak tylko w 30 FPS. Jeśli poziom Ray Tracingu na tym ustawieniu określić jako "Medium" (w porównaniu do tego co oferują gry na PC), to tryb Wydajności oferuje RT na poziomie niskim (czy wręcz bardzo niskim). Rozdzielczość odbić jest zauważalnie niższa, samych odbić jest również mniej w porównaniu do trybu jakości. Niemniej jednak ustawiając tryb wydajności + RT możemy cieszyć się trochę lepszą jakością cieni oraz odbić i nie będzie to przede wszystkim odbijać się na płynności. Taka aktualizacja pokazuje jednak, że studio nadal uczy się możliwości oferowanych przez PlayStation 5. Możemy zatem spodziewać się, że po 2-3 latach otrzymamy tytuły w lepszy sposób korzystające z techniki śledzenia promieni.