Test procesora Intel Core i5-6500 Skylake. Solidne cztery rdzenie
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Intel Core i5-6500 czy Core i5-6400
- 2 - Platforma testowa i metodologia pomiarowa
- 3 - Test - AIDA64 Extreme Edition CPU Queen
- 4 - Test - Passmark Performance CPU Mark
- 5 - Test - Cinebench R15 Single Thread CPU
- 6 - Test - Cinebench R15 Multi-Threaded CPU
- 7 - Test - Handbreake konwersja AVI do MP4
- 8 - Test - Freemake Video Converter kompresja AVI
- 9 - Test - Kompresja archiwum 7-Zip
- 10 - Test - POV-Ray renderowanie sceny
- 11 - Test - Blender renderowanie sceny
- 12 - Test - ACDSee Pro Konwersja RAW do JPEG
- 13 - Test - Battlefield 4 1920x1080 / Ultra / HBAO
- 14 - Test - Crysis 3 1920x1080 / Very High / AF x16
- 15 - Test - Far Cry 4 1920x1080 / Ultra / HBAO+
- 16 - Test - Watch Dogs 1920x1080 / Ultra / HBAO+ High
- 17 - Test - ArmA III 1920x1080 / Ultra / SSAO / FXAA
- 18 - Test - Skyrim 1920x1080 / Very High / AF x16 / AA x8
- 19 - Test - GTA V 1920x1080 / Very High / AF x16 / FXAA
- 20 - Test - Pobór mocy spoczynek i obciążenie
- 21 - Podkręcanie Intel Core i5-6500 Skylake (OC MOD)
- 22 - Test OC - AIDA64 Extreme Edition CPU Queen
- 23 - Test OC - Passmark Performance CPU Mark
- 24 - Test OC - Cinebench R15 Single Thread CPU
- 25 - Test OC - Cinebench R15 Multi-Threaded CPU
- 26 - Test OC - Handbreake konwersja AVI do MP4
- 27 - Test OC - Freemake Video Converter kompresja AVI
- 28 - Test OC - Kompresja archiwum 7-Zip
- 29 - Test OC - POV-Ray renderowanie sceny
- 30 - Test OC - Blender renderowanie sceny
- 31 - Test OC - ACDSee Pro Konwersja RAW do JPEG
- 32 - Test OC - Battlefield 4 1920x1080 / Ultra / HBAO
- 33 - Test OC - Crysis 3 1920x1080 / Very High / AF x16
- 34 - Test OC - Far Cry 4 1920x1080 / Ultra / HBAO+
- 35 - Test OC - Watch Dogs 1920x1080 / Ultra / HBAO+ High
- 36 - Test OC - ArmA III 1920x1080 / Ultra / SSAO / FXAA
- 37 - Test OC - Skyrim 1920x1080 / Very High / AF x16 / AA x8
- 38 - Test OC - GTA V 1920x1080 / Very High / AF x16 / FXAA
- 39 - Test OC - Pobór mocy spoczynek i obciążenie
- 40 - Podsumowanie -
Intel Core i5-6500 to czterordzeniowy procesor bazującym na architekturze Skylake, który cieszy się ogromną popularnością wśród kupujących, a przynajmniej tak sugerują statystyki największych sklepów internetowych. Skąd wynika to zainteresowanie? Pomimo, iż platforma LGA 1151 jest droższa od poprzedniczki, zwłaszcza płyty główne i pamięci operacyjne DDR4 hamują entuzjazm, cena samego procesora została utrzymana na wcześniejszym poziomie. Osoby składające zupełnie nowy komputer najwidoczniej są skłonne dorzucić odpowiednią różnicę, aby zafundować sobie przesiadkę na możliwie najbardziej aktualną konfigurację. Intel Core i5-6500 jest bowiem niewiele droższy od teoretycznie znacznie słabszego Intel Core i5-6400, dlatego warto sprawdzić czy kilkadziesiąt złotych dopłaty znajdzie odzwierciedlenie w wydajności zestawu testowego.
Autor: Sebastian Oktaba
Szósta generacja desktopowych procesorów Intel Core według harmonogramu producenta jest Tock-iem, czyli zupełnie nową architekturą wykorzystującą wdrożony już wcześniej proces technologiczny. Ponieważ firma konsekwentnie zmierza w kierunku coraz większej energooszczędności, istotnej zwłaszcza dla komputerów przenośnych, podobne założenie przyjęto projektując Skylake. Fundamentalną zmianą jest przeniesienie kontrolera napięć FIVR (Full Integrated Voltage Regulator) z procesora do sekcji płyty głównej - porzucono więc koncepcję Haswella, aczkolwiek lista modyfikacji jest znacznie dłuższa obejmując m.in.: wyeliminowanie strapów (dzielników 100/125/166) oraz możliwość pełnego regulowania szyny BCLK w odblokowanych modelach (oznaczonych literą „K”) na płytach głównych z chipsetami Intel Z170A. Opisywany procesor zapewnia tylko szesnaście linii PCI-Express 3.0, podobnie zresztą jak poprzednicy, dlatego entuzjaści chcący stworzyć bezkompromisowe konfiguracje SLI/CrossFire o pełnej przepustowości PCI-E powinni wybrać platformę LGA 2011-3.
Intel Core i5-6500 to czterordzeniowy procesor bazującym na architekturze Skylake, który cieszy się ogromną popularnością wśród kupujących. Skąd wynika to zainteresowanie? Dzisiaj sprawdzimy jego możliwości...
Jak zostało powiedziane na wstępie, Intel Core i5-6500 posiada cztery fizyczne rdzenie, bez wsparcia technologii Hyper-Threading podwajającej liczbę obsługiwanych wątków, którą standardowo otrzymują desktopowe jednostki Core i3 oraz Core i7. Bazowe taktowanie opisywanego modelu wynosi 3200 MHz, automatycznie wzrastając pod obciążeniem w trybie Turbo Boost do kolejno: 3600 MHz (1 rdzeń), 3500 MHz (2 rdzenie), 3400 MHz (3 rdzenie) albo 3300 MHz (4 rdzenie). Procesor otrzymał też charakterystyczny dla Skylake dwukanałowy kontroler DDR3L/DDR4, oficjalnie współpracujący z niskonapięciowymi modułami DDR3L-1600 oraz DDR4-2133. Dzięki temu użytkownik może dokonać optymalnego wyboru pamięci i płyty głównej. Intel Core i5-6500 posiada zintegrowany układ graficzny Intel HD 530 wspierający DirectX 12 oraz OpenGL 4.4, pracujący z częstotliwością 350-1050 MHz, który obsługuje maksymalnie trzy wyświetlacze jednocześnie. Względem poprzedniej generacji wyraźnie zredukowano współczynnik TPD - Intel Core i5-6500 może pochwalić się zaledwie 65W, zamiast 84W. Całości dopełnia 6 MB pamięci podręcznej trzeciego poziomu oraz zestaw nowoczesnych instrukcji.
Jeszcze niedawno z silnym przekonaniem napisałbym, że zablokowanego Intel Core i5-6500 nie warto podkręcać, zwłaszcza w obliczu konieczności zakupu stosunkowo drogiej płyty głównej z chipsetem Intel Z170. Wówczas mogliśmy zyskać zaledwie kilka procent dodatkowej wydajności, kręcąc procesor przez magistralę BCLK, osiągając wartości rzędu 103-104 MHz. Wszystko się zmieniło kiedy producenci płyt głównych wypuścili zmodyfikowane BIOSy, umożliwiające regulację tego parametru w sposób wcześniej zarezerwowany dla jednostek Core i5/i7-6x00K. Zgadza się! Zablokowane Skylake można obecnie w pełnym zakresie podkręcać BCLK, chociaż wyłącznie na płytach głównych z chipsetami Intel Z170, co zapewne odrobinę ostudzi entuzjazm najbardziej oszczędnych użytkowników. Mimo wszystko, niespodziewana alternatywa dla abstrakcyjnie wycenionych modeli dedykowanych overclockerom wygląda kusząco. Tracimy wprawdzie opcje oszczędzania energii (EIST, C-States), tryb Turbo Boost, zintegrowany układ graficzny i otrzymujemy słabszą wydajność w aplikacjach wykorzystujących instrukcje AVX, ogólnie zyskujemy jednak naprawdę duże przyspieszenie. Zresztą, sami zobaczcie...
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Intel Core i5-6500 czy Core i5-6400
- 2 - Platforma testowa i metodologia pomiarowa
- 3 - Test - AIDA64 Extreme Edition CPU Queen
- 4 - Test - Passmark Performance CPU Mark
- 5 - Test - Cinebench R15 Single Thread CPU
- 6 - Test - Cinebench R15 Multi-Threaded CPU
- 7 - Test - Handbreake konwersja AVI do MP4
- 8 - Test - Freemake Video Converter kompresja AVI
- 9 - Test - Kompresja archiwum 7-Zip
- 10 - Test - POV-Ray renderowanie sceny
- 11 - Test - Blender renderowanie sceny
- 12 - Test - ACDSee Pro Konwersja RAW do JPEG
- 13 - Test - Battlefield 4 1920x1080 / Ultra / HBAO
- 14 - Test - Crysis 3 1920x1080 / Very High / AF x16
- 15 - Test - Far Cry 4 1920x1080 / Ultra / HBAO+
- 16 - Test - Watch Dogs 1920x1080 / Ultra / HBAO+ High
- 17 - Test - ArmA III 1920x1080 / Ultra / SSAO / FXAA
- 18 - Test - Skyrim 1920x1080 / Very High / AF x16 / AA x8
- 19 - Test - GTA V 1920x1080 / Very High / AF x16 / FXAA
- 20 - Test - Pobór mocy spoczynek i obciążenie
- 21 - Podkręcanie Intel Core i5-6500 Skylake (OC MOD)
- 22 - Test OC - AIDA64 Extreme Edition CPU Queen
- 23 - Test OC - Passmark Performance CPU Mark
- 24 - Test OC - Cinebench R15 Single Thread CPU
- 25 - Test OC - Cinebench R15 Multi-Threaded CPU
- 26 - Test OC - Handbreake konwersja AVI do MP4
- 27 - Test OC - Freemake Video Converter kompresja AVI
- 28 - Test OC - Kompresja archiwum 7-Zip
- 29 - Test OC - POV-Ray renderowanie sceny
- 30 - Test OC - Blender renderowanie sceny
- 31 - Test OC - ACDSee Pro Konwersja RAW do JPEG
- 32 - Test OC - Battlefield 4 1920x1080 / Ultra / HBAO
- 33 - Test OC - Crysis 3 1920x1080 / Very High / AF x16
- 34 - Test OC - Far Cry 4 1920x1080 / Ultra / HBAO+
- 35 - Test OC - Watch Dogs 1920x1080 / Ultra / HBAO+ High
- 36 - Test OC - ArmA III 1920x1080 / Ultra / SSAO / FXAA
- 37 - Test OC - Skyrim 1920x1080 / Very High / AF x16 / AA x8
- 38 - Test OC - GTA V 1920x1080 / Very High / AF x16 / FXAA
- 39 - Test OC - Pobór mocy spoczynek i obciążenie
- 40 - Podsumowanie -
Powiązane publikacje

Test tanich procesorów AMD Ryzen 5 7500F vs Intel Core i5-12400F - Który procesor zyskuje więcej na szybkiej pamięci RAM DDR5?
182
Jaki procesor kupić? Co wybrać w cenie od 400 do 3000 złotych? Lepszy Intel czy AMD? Poradnik zakupowy na listopad 2024
150
Test procesora AMD Ryzen 7 9800X3D - Następca AMD Ryzen 7 7800X3D to najlepszy procesor do gier! Intel ma DUŻY problem
458
Test procesora Intel Core Ultra 7 258V oraz układu Intel ARC 140V na różnych limitach mocy. Będzie potencjał na handheldy?
70