Test MSI GeForce GTX 980 Ti Sea Hawk. Maxwell trochę zalany
- SPIS TREŚCI -
- 1 - GeForce GTX 980 Ti troszeczkę zalany
- 2 - MSI GeForce GTX 980 Ti Sea Hawk - Budowa i parametry techniczne
- 3 - Platforma testowa i metodologia pomiarowa
- 4 - Platforma FCAT do zgrywania obrazu
- 5 - Testy: 3DMark - Fire Strike Standard Test
- 6 - Test Assassin's Creed: Unity - High / AA / HBAO+
- 7 - Test Batman: Arkham Origins - Very High / PhysX OFF / MSAA
- 8 - Test Battlefield 4 - Ultra / HBAO / AA High / MSAA
- 9 - Test Crysis 3 - Very High / Blur Medium / AF x16
- 10 - Test Far Cry 4 - Ultra / Fur/ Godrays / HBAO+ / SMAA
- 11 - Test GTA V - Very High / FXAA / AF x16 / Advanced Shadows
- 12 - Test Metro: Last Light - High / PhysX OFF / AF x16
- 13 - Test Tomb Raider - Ultra / TressFX / AF x16 / AA
- 14 - Test Watch Dogs - High / HBAO+ High / Blur / MSAA
- 15 - Test Wiedźmin 3: Dziki Gon - Ultra / HBAO+ / AA / Hairworks OFF
- 16 - Overclocking - 3DMark / Crysis 3 / GTA V / Wiedźmin 3: Dziki Gon
- 17 - Pobór mocy - spoczynek i obciążenie
- 18 - Pomiar temperatur - Spoczynek i obciążenie
- 19 - Pomiar głośności - Spoczynek i obciążenie
- 20 - Podsumowanie - Maxwell! Co?!Zalewasz?
Chociaż testowaliśmy już najróżniejsze odmiany GeForce GTX 980 Ti - czerwone, srebrne, żółte, metalowe i plastikowe - takiego Maxwella jeszcze nie gościliśmy w naszych skromnych progach. MSI GeForce GTX 980 Ti Sea Hawk przyjechał bowiem troszeczkę... zalany. Badanie alkomatem okazało się jednak zbyteczne, ponieważ nowość zawierała tylko pozbawiony procentów płyn chłodniczy, krążący wewnątrz zamkniętego układu LC (Liquid Cooling). Rozczarowani redaktorzy westchnęli głęboko, oblizali spierzchnięte wargi niechętnie wracając do statutowych zajęć, natomiast karta graficzna MSI GeForce GTX 980 Ti Sea Hawk ostatecznie wylądowała w platformie testowej. Czy montowanie autonomicznego chłodzenia wodnego na rdzeniu GM200-310-A1 przyniosło odpowiednie rezultaty? Wszystkiego dowiecie się studiując test poświęcony nietuzinkowemu MSI GeForce GTX 980 Ti Sea Hawk, którego integralnym elementem uczyniono zestaw all-in-one Corsair Hydro Series H.
Autor: Sebastian Oktaba
GeForce GTX 980 Ti bazuje na układzie GM200 wykorzystywanym także w GeForce GTX Titan X, aczkolwiek NVIDIA zdecydowała się dokonać tutaj pewnych redukcji, ucinając 2 spośród 24 klastrów SM (Streaming Multiprocessors), które posiada w komplecie najszybszy Maxwell. Zaowocowało to oczywiście nieco mniejszą ilością procesorów CUDA (2816 zamiast 3072), jak również jednostek teksturujących (176 zamiast 192). Oszczędzono natomiast ROP-y zostawiając ich dokładnie 96 oraz 3MB pamięci L2. Cięcia poczynione w strukturze rdzenia GM200-310 okazały się stosunkowo niewielkie, zatem wydajność GeForce GTX 980 Ti jest zbliżona do mocarnego GeForce GTX Titan X. Chociaż 12288 MB GDDR5 ustąpiło miejsca skromniejszym 6144 MB GDDR5, zachowano 384-bitową magistralę pamięci, co powinno w zupełności wystarczyć do grania w rozdzielczości 2560x1440 lub wyższej. Współczynnik TDP utrzymano na poziomie 250W, aczkolwiek architektura Maxwell jest generalnie bardzo energooszczędna, mogąc pochwalić się dobrym przelicznikiem wydajności do pobranej mocy.
Chociaż testowaliśmy już najróżniejsze odmiany GeForce GTX 980 Ti - czerwone, srebrne, żółte, metalowe i plastikowe - takiego Maxwella jeszcze nie gościliśmy w naszych skromnych progach.
MSI GeForce GTX 980 Ti Sea Hawk reprezentuje zupełnie nową rodzinę produktów w portfolio tajwańskiego koncernu, która stanowi rzekomą odpowiedź na rosnące zainteresowanie kartami graficznymi wyposażonymi w chłodzenie wodne. Większość entuzjastów tego rozwiązania preferuje jednak specjalne bloki, przykrywające rdzeń i pamięci (full cover), podłączane do zewnętrznego systemu najczęściej obsługującego też procesor. Wszystko ustalają samodzielnie - komponenty, aranżację oraz gabaryty. Tymczasem MSI GeForce GTX 980 Ti Sea Hawk to urządzenie all-in-one natychmiast gotowe do działania, nie wymagające dodatkowych inwestycji. Zintegrowany system jest wytworem firmy Corsair, będącym w istocie modelem Hydro Series H, dysponującym aluminiowa podstawą, 120 mm chłodnicą i pojedynczym wentylatorem o identycznej średnicy. Elastyczne węże odpowiedniej długości pozwalają przykręcić całość do obudowy, aczkolwiek jeśli wybierzemy tylną ściankę jednocześnie posiadając masywny cooler CPU, możemy przeżyć srogie rozczarowanie...
Producent zapewnił MSI GeForce GTX 980 Ti Sea Hawk znakomite warunki do funkcjonowania, podkręcając zarazem parametry urządzenia, chociaż nie zdecydował się przekroczyć granicy ustanowionej przez wyczynowy model MSI GeForce GTX 980 Ti Lightning. Rdzeń pracuje z częstotliwością 1190 MHz automatycznie wzrastając w trybie GPU Boost do wartości 1380 MHz, natomiast pamięci delikatnie przyspieszono do 7096 MHz. Całość w kształcie modelu referencyjnego mierzy 270 x 111 x 40 mm, potrzebując do zasilania 8-pinowej oraz 6-pinowej wtyczki PCI-E, zaś rewers zabezpiecza backpleate. Wbrew oczekiwaniom nie zniknęła turbina wytłaczająca rozgrzane powietrze poza obudowę - znajduje się w standardowym miejscu. Warto również nadmienić, że najprostszy system chłodzenia Corsair Hydro H kosztuje z adapterem około 450 złotych, co raczej nie pozostanie bez wpływu na końcową cenę urządzenia. Najbliższego konkurenta MSI GeForce GTX 980 Ti Sea Hawk należy upatrywać w EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid, zbudowanego według takiego samego schematu.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - GeForce GTX 980 Ti troszeczkę zalany
- 2 - MSI GeForce GTX 980 Ti Sea Hawk - Budowa i parametry techniczne
- 3 - Platforma testowa i metodologia pomiarowa
- 4 - Platforma FCAT do zgrywania obrazu
- 5 - Testy: 3DMark - Fire Strike Standard Test
- 6 - Test Assassin's Creed: Unity - High / AA / HBAO+
- 7 - Test Batman: Arkham Origins - Very High / PhysX OFF / MSAA
- 8 - Test Battlefield 4 - Ultra / HBAO / AA High / MSAA
- 9 - Test Crysis 3 - Very High / Blur Medium / AF x16
- 10 - Test Far Cry 4 - Ultra / Fur/ Godrays / HBAO+ / SMAA
- 11 - Test GTA V - Very High / FXAA / AF x16 / Advanced Shadows
- 12 - Test Metro: Last Light - High / PhysX OFF / AF x16
- 13 - Test Tomb Raider - Ultra / TressFX / AF x16 / AA
- 14 - Test Watch Dogs - High / HBAO+ High / Blur / MSAA
- 15 - Test Wiedźmin 3: Dziki Gon - Ultra / HBAO+ / AA / Hairworks OFF
- 16 - Overclocking - 3DMark / Crysis 3 / GTA V / Wiedźmin 3: Dziki Gon
- 17 - Pobór mocy - spoczynek i obciążenie
- 18 - Pomiar temperatur - Spoczynek i obciążenie
- 19 - Pomiar głośności - Spoczynek i obciążenie
- 20 - Podsumowanie - Maxwell! Co?!Zalewasz?