Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Test Lenovo G34w-10 - ultrapanoramiczny monitor dla graczy z matrycą VA, odświeżaniem 144 Hz oraz AMD FreeSync

Akcja partnerska | 21-04-2021 10:00 |

Test Lenovo G34w-10 - ultrapanoramiczny monitor dla graczy z matrycą VA, odświeżaniem 144 Hz oraz AMD FreeSyncPrezentujemy kolejny monitor ultrawide, tym razem firmy Lenovo - model G34w-10 to urządzenie o ultrapanoramicznych proporcjach 21:9 (tzw. kinowych). Standard ten już od kilku lat jest obecny na rynku i odnoszę wrażenie, że z roku na rok jest także coraz popularniejszy. Tego typu ekrany są coraz chętniej wybierane przez użytkowników ze względu na wygodę użytkowania. Sam prywatnie posiadam monitor ultrawide, tyle że o przekątnej 29 cali i rozdzielczości 2560x1080 pikseli. Choć już tutaj można wykorzystać w pewnym stopniu możliwości ekranów ultrapanoramicznego, prawdziwa zabawa zaczyna się dopiero przy większych przekątnych oraz większych rozdzielczościach. Dzięki temu mamy bowiem do dyspozycji zauważalnie większy obszar roboczy, co przekłada się nie tylko na lepszy komfort pracy, ale także na jeszcze bardziej pozytywne wrażenia podczas grania.

Lenovo G34w-10 może się okazać ciekawą propozycją dla osób, które poszukują ultrapanoramicznego ekranu o rozdzielczości 3440x1440 pikseli, który dodatkowo jest zakrzywiony (promień krzywizny sięga 1500R). Oferuje matrycę VA o dobrych kątach widzenia, wysokim kontraście statycznym oraz lepszym poziomie czerni w porównaniu do matryc IPS. Z drugiej jednak strony wykorzystanie matrycy VA prawie zawsze idzie w parze ze sporym smużeniem oraz widocznymi powidokami. Sprawdzimy jak pod tym względem radzi sobie Lenovo G34w-10. Monitor odznacza się także wysoką częstotliwością odświeżania na poziomie 144 Hz, certyfikatem AMD FreeSync Premium oraz krótkim czasem reakcji, który jednak jest ściśle powiązany ze stroboskopowym podświetleniem. Czas reakcji przez producenta jest podawany jako czas Moving Picture / Pattern Response Time - w skrócie MPRT.

Lenovo G34w-10 to ultrapanoramiczny monitor gamingowy, wykorzystujący matrycę VA oraz 144 Hz częstotliwość odświeżania.

Test Lenovo G34w-10 - ultrapanoramiczny monitor dla graczy z matrycą VA, odświeżaniem 144 Hz oraz AMD FreeSync [nc1]

Pod względem technologii jak również jakości, matryca VA znajduje się pomiędzy IPS oraz TN. W tym wypadku ciekłe kryształy ułożone są zarówno prostopadle jak również pod skosem względem powierzchni panelu. Takie ułożenie kryształów powoduje, że kąty widzenia są szersze w porównaniu do Twisted Nematic. Ponadto czas reakcji matrycy jest niższy w porównaniu do większości matryc IPS, jednak trochę wyższy w porównaniu do TN. Jest to więc rozwiązanie, które stara się odnaleźć złoty środek i próbuje wykorzystać możliwości najważniejszych atutów wspomnianych przed momentem technologii IPS oraz TN.

Specyfikacja monitora Lenovo G34w-10:

  • Typ matrycy: VA (Vertical Alignment)
  • Przekątna ekranu: 34 cale
  • Rozdzielczość natywna: 3440x1440 pikseli
  • Technologia odświeżania: AMD FreeSync Premium (zakres 48-144 Hz)
  • Częstotliwość odświeżania: 144 Hz
  • Zakrzywienie: Tak, 1500R
  • Głębia kolorów: 8-bit / 16,7 mln odcieni barw
  • Czas reakcji matrycy: 1 ms MPRT
  • Kontrast statyczny: 3000:1
  • Maksymalna luminancja: 350 nitów (typowo)
  • Tryb HDR: Nie
  • Typ matrycy: matowy ekran
  • Odwzorowanie przestrzeni barw sRGB: 100%
  • Dostępne złącza cyfrowe: 1x DisplayPort 1.2 / 1x HDMI 2.0
  • Waga (z podstawą): 8,1 kg
  • Funkcja Pivot: Nie
  • Gwarancja: 36 miesięcy Door-to-door

Test Lenovo G34w-10 - ultrapanoramiczny monitor dla graczy z matrycą VA, odświeżaniem 144 Hz oraz AMD FreeSync [nc1]

W teście monitora Lenovo G34w-10 skupiamy się na kilku najważniejszych aspektach z punktu widzenia codziennego użytkowania. Przyjrzymy się więc dokładnie jakości wykonania oraz użytkowaniu menu OSD. Nie zabraknie kolorymetrycznej weryfikacji odwzorowania przestrzeni barw sRGB, Adobe RGB oraz DCI-P3 wraz ze wskazaniem błędów w przedstawieniu barw. Sprawdzimy również równomierność podświetlenia, luminancję w kilku scenariuszach oraz obecność backlight bleedingu. Nie zabraknie również omówienia kątów widzenia, input laga (opóźnienia matrycy), smużenia oraz poboru energii.

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 27

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.