Test Colorful iGame GeForce GTX 1070U - Chiński przepis na Pascala
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Chiński przepis na Pascala w sosie własnym
- 2 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Budowa i parametry techniczne
- 3 - Platforma testowa i metodyka pomiarowa
- 4 - Platforma FCAT do zgrywania obrazu
- 5 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności 3DMark - DirectX 11
- 6 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności 3DMark Time Spy - DirectX 12
- 7 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Battlefield 1 - DirectX 11
- 8 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Battlefield 1 - DirectX 12
- 9 - Colorful iGame GeForce GTX 1070- Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided - DirectX 11
- 10 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided - DirectX 12
- 11 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Dishonored 2 - DirectX 11
- 12 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Doom - OpenGL
- 13 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Doom - Vulkan
- 14 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test Ghost Recon: Wildlands - DirectX 11
- 15 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Hitman - DirectX 11
- 16 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Hitman - DirectX 12
- 17 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Mass Effect: Andromeda - DirectX 11
- 18 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Tomb Raider - DirectX 11
- 19 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Tomb Raider - DirectX 12
- 20 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Watch Dogs 2 - DirectX 11
- 21 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Witcher 3: Blood & Wine - DirectX 11
- 22 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 (OC) - 3DMark Time Spy - DirectX 12
- 23 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 (OC) - Ghost Recon: Wildlands - DirectX 11
- 24 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 (OC) - Mass Effect: Andromeda - DirectX 11
- 25 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 (OC) - Witcher 3: Blood & Wine - DirectX 11
- 26 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Pobór mocy - spoczynek i obciążenie (Battlefield 1)
- 27 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Temperatury - Spoczynek i obciążenie (Witcher 3)
- 28 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Głośność - Spoczynek i obciążenie (Battlefield 3)
- 29 - Podsumowanie - Taki trochę niereferencyjny referent
Od momentu premiery GeForce GTX 1070 minęło już kilkanaście miesięcy, podczas których zdążyliśmy przerobić modele czołowych firm doskonale znanych na europejskich rynkach - ASUS, MSI, Gigabyte. Istnieje jednak wielu producentów dostępnych na rodzimym podwórku, pozostających w cieniu liderów, zaś jednym spośród przyczajonych tygrysów i ukrytych smoków jest Colorful. Nazwę chińskiego giganta zapewne kojarzycie z newsów, aczkolwiek znalezienie testów konkretnych kart graficznych będzie większym problemem, bowiem takowych w sieci zwyczajnie brakuje. Dlatego kiedy otrzymałem propozycję sprawdzenia Colorful iGame GeForce GTX 1070U, długo nie kazałem chińskim przyjaciołom czekać na pozytywną decyzję w sprawie przesyłki, której zawartość chciałem Wam dzisiaj bliżej zaprezentować.
Autor: Sebastian Oktaba
Ponieważ oficjalnego przedstawicielstwa chińskiej marki na Europę Środkowo-Wschodnią próżno szukać, żeby zorganizować sampla testowego Colorful iGame GeForce GTX 1070U konieczne było skorzystanie z pomocy wysyłkowego sklepu GearBest, który posiada w swojej ofercie większość konstrukcji tego producenta. Jeśli wyrazicie zainteresowanie kolejnymi kartami graficznymi Colorful, zapewne będzie możliwość pozyskania takich urządzeń, jak również innych egzotycznych marek m.in.: Onda, Yeston czy Maxsun. Natomiast jeżeli myślicie, że Colorful jest niewielkim przedsiębiorstwem pochodzącym z Państwa Środka, to powinniście zweryfikować swoje informacje. Mówimy o wielkiej korporacji rokrocznie dostarczającej miliony podzespołów, które zajmuje obecnie trzecie miejsce w kategorii ilości sprzedanych płyt głównych w Chinach, produkowanych przy współpracy z firmą Elitegroup Computer Systems (ECS). Colorful ostatnio wszedł z przytupem na rynek Korei Południowej, zamierzając podbić w najbliższej przyszłości też Japonię, Wietnam, Indonezję oraz Europę. Chińczycy mają ambitne plany... może niedługo testy sprzętu tego producenta będą na PurePC czymś zupełnie normalnym?
Colorful iGame GeForce GTX 1070U to karta graficzna chińskiego producenta, który coraz śmielej poczyna sobie na światowych rynkach, Test mieliśmy okazję wykonać dzięki sklepowi GearBest, który dostarczył nam sampla.
GeForce GTX 1070 otrzymał krzemowe serce oznaczone symbolem GP104-200-A1, którego mocniejsze odmiany napędzają GeForce GTX 1070 Ti oraz GeForce GTX 1080. Układ graficzny wykorzystujący 16 nm litografię FinFET zawiera 7,200 miliardów tranzystorów, natomiast wszystko upchnięto na powierzchni zaledwie 314 mm². Charakterystyka rdzenia jest pozornie identyczna względem GP104-300-A1 oraz GP104-400-A1, aczkolwiek większe zmiany poczyniono wewnątrz. Zamiast 19 bądź 20 bloków SM zostawiono tylko 15 SM (Streaming Multiprocessors), co zaowocowało znacznie skromniejszą specyfikacją techniczną. GeForce GTX 1070 posiada 1920 procesorów CUDA, 120 jednostek teksturujących (TMU) oraz 64 jednostki renderujące (ROP). Ostatni parametr jest tożsamy z szybszymi GeForce GTX 1070 Ti oraz GeForce GTX 1080, natomiast dwa pozostałe zredukowano o około 20-25%, zatem w tańszej odmianie Pascala poczyniono konkretne cięcia. Współczynnik TDP wynosi rozsądne 150W dlatego do zasilenia referencyjnego GeForce GTX 1070 wystarczyła pojedyncza wtyczka 8-pin PCI-E. Dokładniejszą specyfikację techniczną tego modelu i krewniaków znajdziecie w poniższej tabelce:
Colorful iGame GeForce GTX 1070U jest modelem niereferencyjnym zbudowanym na autorskim projekcie płytki drukowanej, który otrzymał również zmodyfikowaną sekcję zasilania 6+2 iGame Pure Power, wymagając do działania dwóch 6-pinowych wtyczek PCI-Express. Chłodzenie zapewnia cooler dysponujący dwoma miedzianymi heat-pipe'ami, wychodzącymi bezpośrednio z podstawy aluminiowego radiatora, całość jest natomiast owiewana przez komplet trzech wentylatorów o średnicy 80 mm. Colorful iGame GeForce GTX 1070U nie posiada jednak trybu pasywnego, więc śmigiełka działają nieprzerwanie nawet podczas całkowitego spoczynku. Stylistyka oraz jakość plastikowej obudowy jest przeciętna, ale najtańsze modele Palit, Gainward, ASUS, Zotac czy innych producentów niczego lepszego nie oferują. Fabryczne taktowanie Colorful iGame GeForce GTX 1070U po rozpakowaniu wynosi 1569 MHz, wzrastając do wartości 1835 MHz podczas obciążenia - istnieje także profil standardowy (1506 MHz), który aktywujemy dwupozycyjnym przyciskiem umieszczonym na tylnym śledziu (Turbo - Normal). Trochę to archaiczne rozwiązanie, ale charakterystyczne właśnie dla konstrukcji Colorfula.
Colorful iGame GeForce GTX 1070U dostarczył sklep:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Chiński przepis na Pascala w sosie własnym
- 2 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Budowa i parametry techniczne
- 3 - Platforma testowa i metodyka pomiarowa
- 4 - Platforma FCAT do zgrywania obrazu
- 5 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności 3DMark - DirectX 11
- 6 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności 3DMark Time Spy - DirectX 12
- 7 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Battlefield 1 - DirectX 11
- 8 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Battlefield 1 - DirectX 12
- 9 - Colorful iGame GeForce GTX 1070- Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided - DirectX 11
- 10 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided - DirectX 12
- 11 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Dishonored 2 - DirectX 11
- 12 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Doom - OpenGL
- 13 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Doom - Vulkan
- 14 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test Ghost Recon: Wildlands - DirectX 11
- 15 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Hitman - DirectX 11
- 16 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Hitman - DirectX 12
- 17 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Mass Effect: Andromeda - DirectX 11
- 18 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Tomb Raider - DirectX 11
- 19 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Tomb Raider - DirectX 12
- 20 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Watch Dogs 2 - DirectX 11
- 21 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Test wydajności Witcher 3: Blood & Wine - DirectX 11
- 22 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 (OC) - 3DMark Time Spy - DirectX 12
- 23 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 (OC) - Ghost Recon: Wildlands - DirectX 11
- 24 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 (OC) - Mass Effect: Andromeda - DirectX 11
- 25 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 (OC) - Witcher 3: Blood & Wine - DirectX 11
- 26 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Pobór mocy - spoczynek i obciążenie (Battlefield 1)
- 27 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Temperatury - Spoczynek i obciążenie (Witcher 3)
- 28 - Colorful iGame GeForce GTX 1070 - Głośność - Spoczynek i obciążenie (Battlefield 3)
- 29 - Podsumowanie - Taki trochę niereferencyjny referent
Powiązane publikacje

Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
230
Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5. Test technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR i Intel XeSS, skalowanie wydajności
122
Test wydajności Assassin's Creed Shadows PC - Wymagania sprzętowe to większy problem, niż czarnoskóry samuraj
165
Test wydajności GTA V Enhanced - Ray tracing podnosi wymagania sprzętowe do poziomu GTA VI. Wielka aktualizacja na 10 rocznicę
178