Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Czy na zintegrowanej grafice Radeon 680M zagramy w God of War? Sprawdzimy to z pomocą techniki AMD FSR 2.0

Damian Marusiak | 02-07-2022 08:00 |

Czy na zintegrowanej grafice Radeon 680M zagramy w God of War? Sprawdzimy to z pomocą techniki AMD FSR 2.0Nie od dzisiaj wiemy, że zintegrowany układ AMD Radeon 680M to najszybsze iGPU jakie dotychczas pojawiło się w laptopach. W lutym testowaliśmy pełnonapięciowy wariant pochodzący z gamingowego notebooka, z kolei w ostatnim czasie opublikowaliśmy także test ultrabooka ASUS Zenbook S 13 OLED z AMD Ryzen 7 6800U o znacznie obniżonym limicie energetycznym. Wiecie jak wypada iGPU w grach, które pokazujemy w ramach procedury testowej. Teraz sprawdzimy jak Radeon 680M wypadnie w bardziej wymagającej produkcji.

Autor: Damian Marusiak

Procesory AMD Rembrandt pod wieloma względami są dużo bardziej zaawansowanymi kawałkami krzemu, niż miało to miejsce przy APU Renoir czy Cezanne. Ze względu na rozbudowanie zintegrowanych układów graficznych, powierzchnia chipów Rembrandt jest nieco większa - 210 mm². Dla porównania APU Cezanne ma powierzchnie 180 mm². Najnowsze procesory AMD składają się z rdzeni Zen 3+, w których wprowadzono ponad 50 mniejszych lub większych modyfikacji - ich głównym zamierzeniem było zwiększenie efektywności energetycznej. Do tego dochodzą zintegrowane układy graficzne, oparte na architekturze RDNA 2. Radeon 680M oraz Radeon 660M są pierwszymi jednostkami iGPU, sprzętowo akcelerującymi obliczenia związane z Ray Tracingiem. Oczywiście sama jakość działania jest już zupełnie inną sprawą. Całość opracowano w 6 nm procesie technologicznym TSMC.

God of War jest dość wymagającą produkcją. Sprawdzamy czy będzie możliwość grania na zintegrowanej grafice Radeon 680M z pomocą techniki AMD FidelityFX Super Resolution 2.0.

Czy na zintegrowanej grafice Radeon 680M zagramy w God of War? Sprawdzimy to z pomocą techniki AMD FSR 2.0 [nc1]

Test AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 w grze Deathloop. Porównanie AMD FSR 2.0 kontra AMD FSR 1.0 i NVIDIA DLSS

Zintegrowane układy graficzne RDNA 2 są mocno zmodyfikowane względem tego, co otrzymaliśmy przy okazji architektury Vega. Zwiększono m.in. o 50% liczbę bloków obliczeniowych - z 8 CU w Vega do 12 CU w RDNA 2. Do tego dochodzą odrębne jednostki do obsługi Ray Tracingu, dwukrotnie poszerzony backend czy dwukrotnie zwiększona pamięć cache poziomu L2 - z 1 MB (Vega) do 2 MB (RDNA 2). Zmiany zaszły także w potoku grafiki, co umożliwiło zwiększenie zegarów rdzenia graficznego - dla Radeona 680M jest to maksymalnie 2200 MHz (Ryzen 7) lub 2400 MHz (Ryzen 9). Przy zegarze 2400 MHz, moc obliczeniowa iGPU sięga 3,4 TFLOPS (FP32) lub 6,8 TFLOPS (FP16). Dzięki nowym kontrolerom DDR5 4800 MHz oraz LPDDR5 6400 MHz, możliwe było także zwiększenie przepustowości o 50% względem układów graficznych opartych na architekturze Vega oraz z pamięciami DDR4/LPDDR4x. Te wszystkie zmiany mają skutkować nawet 2-krotnie wyższą wydajnością w grach.

Czy na zintegrowanej grafice Radeon 680M zagramy w God of War? Sprawdzimy to z pomocą techniki AMD FSR 2.0 [nc1]

Test ASUS Zenbook S 13 z AMD Ryzen 7 6800U i układem graficznym Radeon 680M. Testujemy najszybsze iGPU w smukłym laptopie

Dużą zaletą zintegrowanych układów graficznych od AMD jest wsparcie dla techniki AMD FidelityFX Super Resolution 1.0 oraz 2.0. O ile pierwsza generacja nie oferowała zbyt dobrej jakości oprawy graficznej, tak wersja FSR 2.0 wypada pod tym względem dużo lepiej. Dzisiaj przyjrzymy się wydajności Radeona 680M w grze wykorzystującej FSR 2.0. Mowa o God of War, który jest jednym z hitów PlayStation 4, a który kilka miesięcy temu debiutował na PC. Na pozór gra wydaje się zbyt wymagająca dla zintegrowanego układu graficznego, tym bardziej o ograniczonym limicie energetycznym (test powstał na bazie laptopa ASUS Zenbook S 13 OLED). Zobaczymy na ile aktywacja FSR 2.0 będzie w stanie wspomóc iGPU RDNA 2.

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 58

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.