Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Telewizory i przystawki Smart TV również zbierają o nas dane

Jakub Krawczyński | 12-10-2019 14:00 |

Telewizory i przystawki Smart TV również zbierają o nas daneNasze preferencje okazują się być jednym z najcenniejszych towarów, jakie istnieją w internecie. Wszelkiej maści korporacje różnymi ścieżkami próbują je od nas wydobyć. Nie powinno więc nikogo dziwić, jeśli informacje o naszych nawykach zbierają również urządzenia w zamkniętych ekosystemach, jak Smart TV. Nowe opracowanie badaczy z Uniwersytetów w Princeton i Chicagowskiego dowodzi, że telewizory i przystawki z preinstalowanym Roku i Amazon Fire TV wypchane są po brzegi trackerami, które zbierają o nas informacje. Naukowcy ustalili, jakie dokładnie dane są od nas pobierane. Doszli również do smutnej konkluzji, że przed tymi rozwiązaniami nie ma ucieczki.

Badacze z Uniwersytetów w Princeton i Chicagowskiego ustalili jaką skalę ma zbieranie danych na platformach Smart TV i jakimi informacjami zainteresowane są firmy pokroju Roku i Amazon.

Telewizory i przystawki Smart TV również zbierają o nas dane [1]

Arvind Narayanan z Uniwersytetu w Princeton podkreśla, że zbieranie danych przez właścicieli platform Smart TV jest tematem, któremu poświęca się niewiele uwagi. Firmy pokroju Roku i Amazon poprzez swój sprzęt i usługi mogą zebrać bardzo szczegółową bazę danych zawartości oglądanych przez ich klientów. Ich relatywnie niska cena wynika właśnie z tego, że firmy te amortyzują koszty poprzez reklamy dostosowane do widzów. Narayanan wraz z Hoomanem Mohajeri Moghaddamem stworzyli bota, który automatycznie instalował tysiące kanałów na urządzeniach Roku i Amazon Fire TV, a następnie przełączał i oglądał treści, imitując ludzkie zachowanie. Gdy natrafiał na reklamę, analizował jakie informacje trafiały do Roku i Amazon.

Facebook szkoli AI na prywatnych danych użytkowników

Telewizory i przystawki Smart TV również zbierają o nas dane [2]

Okazało się, że urządzenia zbierały dane dotyczące m.in. typu urządzenia, miasta, stanu, numeru seryjnego, sieci Wi-Fi, a także numeru identyfikacyjnego do celów reklamowych. W niektórych przypadkach przesyłane były także niezaszyfrowane adresy mailowe oraz tytuły oglądanych treści. Badacze wykryli, że łącznie na 69% kanałach oferowanych przez Roku i 89% na Amazon Fire TV znajdują się trackery. Obydwie firmy oferują opcję wyłączenia ukierunkowanych reklam – w przypadku wybraniu takiej opcji trackery przestają jedynie uwzględniać nasz numer identyfikacyjny, ale nadal pobierają pozostałe informacje. Naryananan uważa, że producenci powinni dać użytkownikom więcej opcji i swobody w kwestii prywatności. Niestety jego zdaniem model biznesowy telewizorów z dostępem do internetu nigdy nie będzie szedł w parze z prywatnością i musimy się z tym faktem pogodzić.

Telewizory i przystawki Smart TV również zbierają o nas dane [3]

Źródło: The Verge
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 43

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.