Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Telewizja dziś i 10 lat temu. Wśród młodych popularność tego medium spadła. Co ze starszymi widzami?

Dominik Wiśniewski | 17-08-2022 18:30 |

Telewizja dziś i 10 lat temu. Wśród młodych popularność tego medium spadła. Co ze starszymi widzami?Nie jest wiedzą tajemną, że z roku na rok ludzie młodzi (młodzież i tak zwani młodzi dorośli) spędzają z telewizją coraz mniej czasu. W dużej mierze jest to zasługa coraz bardziej popularnych usług VOD, które oferują zróżnicowane treści na żądanie o dowolnej porze dnia i nocy. Jeśli jednak chodzi o statystyki, to jak dotąd nie były one szczególnie rozpatrywane. Aż do momentu gdy brytyjski organ regulacyjny ds. nadawców postanowił przyjrzeć się temu, w jaki sposób przeciętny Brytyjczyk w różnych przedziałach wiekowych konsumuje telewizję.

Według analizy brytyjskiego organu regulacyjnego ds. nadawców, młodzi ludzie powoli całkowicie rezygnują z telewizji. Co innego seniorzy.

Telewizja dziś i 10 lat temu. Wśród młodych popularność tego medium spadła. Co ze starszymi widzami? [1]

HBO MAX – filmowe i serialowe premiery na drugą połowę sierpnia 2022. Ostry dyżur: sezony 7-10 oraz Jackass Forever

Badania Ofcomu, brytyjskiego organu regulacyjnego ds. nadawców wskazały, że jeśli chodzi o konsumpcję telewizji, to mamy do czynienia z rosnącą "luką pokoleniową". Okazało się bowiem, że osoby w wieku od 16 do 24 lat spędzają obecnie na oglądaniu telewizji średnio 53 minuty dziennie (co oznacza spadek aż o 2/3 w ciągu ostatnich dziesięciu lat), podczas gdy osoby w wieku powyżej 65 lat spędzają z telewizją już niemal sześć godzin dziennie (nieco dłużej niż w 2012 roku). Z tego też względu mogą narastać różnice pokoleniowe (światopoglądowe, polityczne itp.), jednak ów niewdzięczny temat zostawmy do analizy mediom innym, niż nasze.

Telewizja dziś i 10 lat temu. Wśród młodych popularność tego medium spadła. Co ze starszymi widzami? [2]

Disney+ – premierowe filmy i seriale na sierpień 2022. Predator: Prey (2022), serial Mecenas She-Hulk oraz Buzz Astral

My wróćmy raczej do wspomnianego już VOD. Jak bowiem zbadał brytyjski Ofcom, aż dziewięciu na dziesięć Brytyjczyków w wieku 18-24 lat przyznaje, że ponad telewizję wybiera właśnie usługi streamingowe takie jak Netflix czy Disney+. Raport Ofcomu zdradza ponadto, że jeden na pięć domów w Wielkiej Brytanii ma dostęp do przynajmniej jednej z popularnych usług VOD. Coraz więcej gospodarstw domowych korzysta także nie z jednej, a z kilku takich platform na raz.

Źródło: TechSpot
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 110

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.