Volvo 360c, czyli jak pokochać samochody nie będąc kierowcą
Koncepcyjne samochody cechuje tylko jedna, bardzo poważna wada, rzadko schodzą z desek kreślarskich i fazy prototypu na linie produkcyjne. Przemysł motoryzacyjny ma jednak przed sobą kilka wyzwań z którymi albo się upora, albo odda palmę pierwszeństwa komunikacji publicznej i rowerom. Pierwszy element to przejście na zasilanie elektryczne, drugi: wprowadzenie na masową skalę pojazdów autonomicznych. Odważne koncepcje w obu przypadkach mają pierwszeństwo i choć koncepcyjny Volvo 360c nie lata, to już decyzja o usunięciu kierownicy wydaje się być bardzo ciekawa. Wskazanie użytkownika Volvo 360c, podróżującego w komfortowych warunkach wydaje się być intrygującą wizją.
Nie wiemy, jaka będzie przyszłość podróży autonomicznymi pojazdami, ale będzie to miało znaczący na to, jak przemieszczają się ludzie, jak projektujemy nasze miasta i jak korzystamy z infrastruktury. - Mårten Levenstam, senior vice president of corporate strategy Volvo Cars
Volvo prezentując model 360c, zgrabnego pojazdu o łatwym do przearanżowania wnętrzu daje nam wgląd w przyszłe konstrukcje autonomicznych maszyn, na których kierowanie czynnik ludzki już nie ma wpływu. Jednocześnie pomysł Volvo ma przełożyć się na realny biznes i zyskać przestrzeń tam, gdzie podróże na większe odległości nie są możliwe ze względu na przeciążenie komunikacji publicznej – samolotów, pociągów, autobusów. Volvo 360c ma być elektrycznym, w pełni autonomicznym pojazdem, którego wewnętrzna przestrzeń stanie się komfortowym schronieniem dla pasażera na czas podróży, podobnie jak wnętrza dzisiejszych limuzyn.
Ładowanie samochodów Tesla w USA drożeje nawet o 100%
Niewątpliwe w pełni autonomiczne pojazdy całkowicie odmienią sposób podróżowania i metody planowania zabudowy centr miast oraz otaczającej je infrastruktury drogowej. To, co dziś Volvo pokazuje w postaci swoich koncepcyjnych pojazdów przypomina raczej rozwiązania znane z samolotów: komfortowe warunki podróży klasą biznes w niektórych liniach lotniczych. Czy koncepcja całkowitego usunięcia ludzi w roli kierowców pojazdów sprawdzi się, o tym przekonamy być może już w ciągu najbliższej dekady. Szanowni producenci koncepcyjnych maszyn, rozważcie miejsce na toaletę lub opcjonalną wannę...
SureFly - latająca taksówka w cenie samochodu wyższej klasy
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4