Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

SDC 2018: Samsung w liczbach i przyszłość koreańskiej marki

Ewelina Stój | 12-11-2018 14:15 |

SDC 2018: Samsung w liczbach i przyszłość koreańskiej markiKolejna edycja Samsung Developer Conference już za nami i osoby biorące udział w imprezie zdążyły już nawet odespać zmianę czasu, która zaatakowała je w San Francisco, gdzie event miał miejsce. Chociaż oficjalna konferencja, której towarzyszył stream wideo miała miejsce w dniach 7-8 listopada, to zaproszonych gości czekał jeszcze trzeci dzień pełen wrażeń. Wystąpień z 9 listopada na próżno szukać w sieci, gdyż sporo poruszanych tam tematów jest jeszcze objęte embargiem, jednak prowadzący imprezę poruszyli sporo ciekawych tematów, które to oscylowały wokół rozwoju firmy Samsung, i które w niniejszym tekście spróbujemy Wam przybliżyć, jako że PurePC miało przyjemność uczestniczyć we wspomnianych wydarzeniach.

Trzeciego dnia Samsung Developer Conference poruszono sporo ciekawych tematów, które oscylowały wokół rozwoju firmy Samsung, i które w niniejszym tekście spróbujemy Wam przybliżyć.

SDC 2018: Samsung w liczbach i przyszłość koreańskiej marki [10]

SDC 2018: Drugi dzień konferencji Samsunga z akcentem na gaming

Trzeci dzień na konferencji Samsunga to w gruncie rzeczy sporo istotnych podsumowań i danych o firmie, ale i równie wiele zapowiedzi, o których to jeszcze nie możemy napisać. Skupmy się więc na tym, co też Koreańczycy postanowili powiedzieć o sobie, a czego często nie byliśmy świadomi. Według statystyk Samsung jest szóstą w kolejności największą pod względem wartości marką na świecie, która zrzesza 320 tysiące pracowników w 73 krajach świata. W samej tylko marce Harman, którą Samsung pozyskał za 8 miliardów dolarów, pracuje już kolejnych 30 tysięcy osób. Samsung planuje podwoić wartość tej spółki do 2025 roku.

SDC 2018: Samsung w liczbach i przyszłość koreańskiej marki [1]

Mniej zorientowanym konsumentom koreańska firma może kojarzyć się głównie z technologią, ale na konferencji przypomniano nam, że jesteśmy w błędzie. Samsung to nie tylko elektronika, ale także przemysł ciężki, usługi finansowe (jak ubezpieczenia na życie czy płatności) oraz usługi związane m.in. z handlem (przedsiębiorstwo budowlane Samsung Engineering & Construction, Samsung C&T Fashion Group). Prócz tego firma aktywnie bada rynki związane ze zdrowiem publicznym i ekonomią.

SDC 2018: Samsung w liczbach i przyszłość koreańskiej marki [2]

SDC 2018: Samsung widzi asystenta Bixby jako wszechobecną SI

Koreańczycy zdradzili podczas swojej konferencji również przychody z okresu czwartego kwartału fiskalnego za rok 2017. Zgodnie z tym co zobaczyliśmy, firma uzyskała 223 miliardy dolarów przychodów z działów takich jak technologia informacyjna i telefonia komórkowa, elektronika użytkowa (szeroko rozumiane RTV i AGD), rozwiązania dla urządzeń (np. półprzewodniki), ale także z zupełnie nowych projektów jak inwestycje czy branża audio wraz ze wspomnianą już marką Harman.

SDC 2018: Samsung w liczbach i przyszłość koreańskiej marki [3]

Samsung nie omieszkał pochwalić się swoimi autorskimi rozwiązaniami jak obracający się pierścień w smartwatchu Gear S, giętkie wyświetlacze, zapewniające realistyczne wrażenia wizualne urządzenie Samsung Galaxy View, przezroczysty wyświetlacz czy flagowe SSD jak nośnik półprzewodnikowy dedykowany serwerom oferujący aż 8 TB miejsca na dane. Nie zapomniano także przypomnieć o inteligentnym wyświetlaczu, zdobiącym lodówki Samsunga Family Hub.

SDC 2018: Samsung w liczbach i przyszłość koreańskiej marki [4]

SDC 2018: Samsung stawia na składane ekrany i rozwój AI

Nawet jeśli Samsung już dziś działa w tak wielu różnorodnych dziedzinach technologii, to nie zamierza na nich poprzestać. Z wypowiedzi Koreańczyków wynika, że to, na czym firma skupi się teraz wyjątkowo mocno to obszary takie jak technologia chmury, Internet Rzeczy, cyfrowe zdrowie, blockchain, inteligentne urządzenia, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość no i - nieodłącznie od całej reszty - na sztucznej inteligencji. Aby poprzeć swoje ambitne cele Samsung przypomniał, że już w 2008 roku byliśmy w stanie za pomocą komputera odtworzyć funkcjonalność 50% mózgu myszy. Dziś, firma celuje w odtworzenie umysłu człowieka.

SDC 2018: Samsung w liczbach i przyszłość koreańskiej marki [5]

Sporo czasu poświęcono dziedzinie jaką są autonomiczne, myślące urządzenia, a zwłaszcza samochody. Już teraz, nad stworzeniem podobnego systemu pod opieką Samsunga pracuje 15 inwestorów m.in. TTTech, Valens, Renovo czy Oculii. Wszystko po to, by dostarczyć pojazdom nowoczesnych rozwiązań jak odpowiednie czujniki, oprogramowanie, łączność w chmurze i dostosowany pod to wszystko hardware. Przy okazji czujników wspominano o urządzeniu Samsung Simband, które będąc inteligentną opaską naszpikowaną sensorami ma nie tylko rozpoznać stan naszego zdrowia, ale i nawet rozpoznać, kiedy kłamiemy.

SDC 2018: Samsung w liczbach i przyszłość koreańskiej marki [6]

Samsung zaprezentował smartfona ze składanym ekranem

Koreańczycy w swojej prezentacji skupili się mocno na wspomnianym już rozwijaniu technologii sztucznej inteligencji. Zaznaczyli, że do roku 2020 planują stać się światowym liderem w tym zakresie. Na przedstawionej mapie umieszczono punkty obecnych oraz planowanych centrów sztucznej inteligencji oraz centrów badawczo-rozwojowych, w tym warszawskie centrum badawcze Samsunga w Polsce.

SDC 2018: Samsung w liczbach i przyszłość koreańskiej marki [7]

Źródło: PurePC
5
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 5

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.