.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

SDC 2018: Drugi dzień konferencji Samsunga z akcentem na gaming

Ewelina Stój | 08-11-2018 21:45 |

SDC 2018: Drugi dzień konferencji Samsunga z akcentem na gamingW San Francisco trwa właśnie kolejny, drugi już dzień wydarzenia, jakim jest Samsung Developer Conference 2018. Wczoraj na scenie poruszano tematy dotyczące hardware'u (składane ekrany smartfonów) jak i software'u Samsunga (inteligentny asystent Bixby, interfejs One UI). Dziś tematyka nieco się różniła. Postawiono bowiem głównie na gaming, ale nie zabrakło także chwili, by porozmawiać o przyszłości rysika jakim jest S Pen. Sesja na której pojawiło się wielu kluczowych deweloperów ze świata technologii jak i gamingu trwała nieco ponad godzinę i można ją obejrzeć w wideo, które zamieścimy na końcu newsa. Wcześniej zapraszamy jednak na przegląd, w którym zawarliśmy najważniejsze informacje z imprezy.

Drugi dzień SDC 2018: postawiono głównie na gaming, ale nie zabrakło także chwili, by porozmawiać o przyszłości rysika S Pen. Sesja na której pojawiło się wielu kluczowych deweloperów ze świata technologii jak i gamingu trwała nieco ponad godzinę.

SDC 2018: Drugi dzień konferencji Samsunga z akcentem na gaming [4]

One UI - Samsung szykuje metamorfozę interfejsu smartfonów

Podobnie jak pierwszego dnia na Samsung Developer Conference, tak i dziś podjęto się trzech głównych tematów. Rozmowy oscylowały więc wokół streamingu gier, rozwoju gamingu mobilnego oraz - już na koniec - wokół przyszłości urządzenia jakim jest S Pen. Startując z tematem jakim jest gaming, Samsung wielokrotnie podkreślał jak ważnym działem jest dla firmy właśnie gamedev. Wraz z komunikatem o tym, że Samsung stworzy nowe usługi mobilne w obrębie Microsoft Azure, pojawił się temat współpracy z Microsoftem nad nową usługą streamingu gier jaką będzie Project xCloud.

SDC 2018: Drugi dzień konferencji Samsunga z akcentem na gaming [5]

SDC 2018: Samsung widzi asystenta Bixby jako wszechobecną SI

Celem Koreańczyków jest zapewnienie graczom na całym świecie najbardziej immersyjnych doznań poprzez wykorzystanie w gamingu nowoczesnych technologii. xCloud ma być więc dla gier tym, czym Spotify jest dla muzyki i czym Netflix dla filmów. Deweloperzy podkreślili, że nie ważne na czym będziemy chcieli grać - usługa ma zapewnić nam zabawę z każdym tytułem, jaki tylko sobie zamarzymy. Podkreślono jednak, że konsole wciąż będą kluczowe dla gamingu, a streaming będzie jedynie opcją, wyborem - jako że nie każdy na świecie jest w stanie (lub ma chęć) zaopatrywać się w konsole.

SDC 2018: Drugi dzień konferencji Samsunga z akcentem na gaming [3]

SDC 2018: Samsung stawia na składane ekrany i rozwój AI

Na drugim panelu wydarzenia pojawił się John Hanke (CEO Niantic) oraz Tim Sweeney (CEO Epic Games). Nie tylko wspominano czasy, gdy na scenę mobilną wtargnęło Pokemon GO z technologią AR, o której wówczas niemal nikt nie śnił. Rozprawiano także o przyszłości mobilnego gamingu. Podkreślono jego wagę tym, że gry takie jak Fortnite czy Pokemon GO są potężne właśnie dzięki ludziom, którzy w te tytuły grają co oznacza, że produkcje takie są pożądane. Zarówno Sweeney jak i Hanke jednogłośnie widzą w telefonach najważniejsze gamingowe urządzenia przyszłości, są również zdania, że główną rozrywką następnej generacji będzie nic innego jak gry, które łączą ludzi społecznie, a nie gry single player.

SDC 2018: Drugi dzień konferencji Samsunga z akcentem na gaming [1]

Samsung zaprezentował smartfona ze składanym ekranem

Ostatnią część konferencji poświęcono rysikowi S Pen. Jego przyszłość i możliwości związane m.in. z projektowaniem w 3D przedstawił Nobu Ide, CEO firmy Wacom. W sporym skrócie zaprezentował projekt WILL (Wacom Ink Layer Language), bazujący na cyfrowym atramencie (digital ink). Wacom celuje w zbudowanie platformy, na której każdy twórca rysików takich jak S Pen będzie mógł zaimplementować ich cyfrowy atrament w swoich urządzeniach. Jakkolwiek obco i surrealistycznie może to dziś jeszcze zabrzmieć, atrament taki ma w przyszłości pomóc nam m.in. tworzyć czy odsłuchiwać muzykę, kreować rzeczywistość wirtualną, wspierać ochronę zdrowia czy wynieść edukację na nowy poziom. Cyfrowy atrament ma być połączeniem sztucznej inteligencji oraz rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej. To wciąż technologia, o której wiele się nie mówi, ale zdecydowanie warto ją obserwować. A poniżej już obiecane wideo z konferencji.

Źródło: PurePC
Twoja ocena publikacji:
8
Liczba komentarzy: 3

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.