Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Reshade - Quake 3, FEAR, GTA V i Carmageddon z path tracingiem

Reshade - Quake 3, FEAR, GTA V i Carmageddon z path tracingiemNa YouTubie, a dokładniej na kanale EiermannTelevision, pojawiło się kilka filmików przedstawiających wiele starszych (ale nie tylko) gier, które wzbogacono efektami ray tracing (a właściwie to path tracing). Technika ta zadebiutowała w tytułach Quake 3, Carmageddon, Grand Theft Auto 5, Grand Theft Auto 4, Half Life, F.E.A.R. oraz Star Wars Jedi Outcast, za sprawą ostatniej wersji oprogramowania Reshade. Wspomniany mod, tworzony przez Pascala Glichera, jest właśnie w fazie alfa i nie ma też co spodziewać się fenomenalnych zmian graficznych. Umożliwia jednak zastosowanie path tracingu w grach działających z DX 9, DX 10 i DX 11, generując subtelne zmiany w oświetleniu, dotyczące chociażby Ambient Occlusion.

Najnowsza wersja oprogramowania Reshade pozwala na zastosowanie techniki path tracingu w grach działających pod DirectX 9, 10 oraz 11. Dostęp do moda wynosi 20 dolarów.

Reshade - Quake 3, FEAR, GTA V i Carmageddon z path tracingiem [1]

Z początkiem tego roku, także przy pomocy modu Reshade, path tracing trafił do kultowej gry Quake II, zaś dziś może trafić do wszystkich tych, korzystających z DirectX w wersji 9, 10 oraz 11. Należy jednak przy tym pamiętać, że uruchomienie poszczególnych tytułów wraz ze wspomnianym modem, poskutkuje konkretnym obciążeniem podzespołów komputerowych. Przygotujmy się także na glicze, wynikające z zastosowania modyfikacji. Wynika to z faktu, że przedmioty w grze, których gracz aktualnie nie widzi, nie są brane pod uwagę przy obliczeniach. W efekcie możemy być świadkami niezbyt zgrabnego generowania obrazu, podczas energicznych zmian w ruchach kamery.

Test wydajności Quake II - Path tracing na API Vulkan wstrząsa...

Jeśli chcemy pobrać wczesną wersję Reshade obsługującą path tracing, konieczną będzie wpłata w wysokości 20 dolarów (platforma Patreon), którą twórca Reshade argumentuje jako wsparcie dla rozwoju całego projektu. Algorytm path tracingu, czyli komputerowa technika tworzenia fotorealistycznych obrazów scen trójwymiarowych, jest dość podobny do ray tracingu. Przewagą tej metody nad ray tracingiem jest łatwe modelowanie promieniujących powierzchni – w ray tracingu rozważane są jedynie światła punktowe. Wadą natomiast jest większa liczba obliczeń, zwykle dla jednego piksela obrazu należy przeanalizować od kilkadziesięciu do kilkuset ścieżek.

Źródło: DSO gaming
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 19

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.