Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国
 

Quake II z obsługą Ray Tracingu będzie dostępny jako open source

Bogdan Stech | 16-04-2019 15:30 |

Quake II z obsługą Ray Tracingu będzie dostępny jako open sourcePewne rzeczy są wieczne. Jak na przykład miłość do Quake II. W moim przypadku to jedna z najlepszych i najważniejszych gier. Nic dziwnego, że podobnie jak miliony graczy na całym świecie, byłem pełen podziwu dla odświeżonego wyglądu starej gry wspartej przez najnowsze technologie wizualne. Przyznam szczerze, że przez chwilę, na początku, odebrałem to jako żart. Do póki nie zobaczyłem efektu. A ten jest niesamowity. W trakcie GTC 2019 NVIDIA zaprezentowała zaktualizowaną wersję Quake II ze zmodernizowaną grafiką zawierającą śledzenie promieni w czasie rzeczywistym i HDR. Z kolei najnowsza informacja jest taka, że to co było technologiczną ciekawostką zostanie udostępnione jako projekt open source. Krótko mówiąc każdy będzie mógł zagrać w Quake II RTX.

W rozmowie z Aus Gamers, Alexey Panteleev, główny programista Quake II RTX, potwierdził, że gra zostanie udostępniona jako projekt open source. Nie podał jednak terminu.

Quake II z obsługą Ray Tracingu będzie dostępny jako open source [3]

Dodanie obsługi technologii Ray Tracingu i wydanie Quake II RTX jako open source z pewnością tchnie nowe życie w grę. Zwłaszcza, że NVIDIA wspiera DXR na kartach z obecnej (Turing) i poprzedniej (Pascal) generacji GPU. Kultowy Quake II ukazał się w 1997 roku. Ze względu na swoją niesamowitą grywalność wciąż cieszy się sporym zainteresowaniem graczy, a przy tym i moderów. W styczniu Christopher Scheid pochwalił się swoim dziełem, a więc projektem Q2VKPT, czyli grą Quake 2, którą nie tylko przeniósł do API Vulkan, ale dodał też w niej Ray Tracing. Mod studenta Karlsruhe Institute of Technology w Niemczech i byłego stażysty NVIDIA zainteresował bardzo Zielonych.

Quake 2 RTX zaprezentowany. Gra na ostrych sterydach

Quake II z obsługą Ray Tracingu będzie dostępny jako open source [1]

Quake II z obsługą Ray Tracingu będzie dostępny jako open source [2]

NVIDIA rozbudowała mocno podstawowy kod. „Wprowadziliśmy kontrolowane w czasie rzeczywistym oświetlenie dzienne, z dokładnym światłem słonecznym i oświetleniem pośrednim; refrakcję na wodzie i szkle; powierzchnie emisyjne, odblaskowe i przezroczyste; chropowatości dla dodatkowych szczegółów powierzchni; efekty cząsteczkowe dla broni; proceduralne mapy środowiska z górami, niebem i chmurami, które są aktualizowane, gdy zmienia się pora dnia; pistolet z flarami do oświetlania ciemnych zakątków, w których czają się wrogowie; wsparcie SLI, wysokiej jakości broń, modele i tekstury Quake 2 XP, opcjonalne efekty przepływu ognia, dymu i cząstek NVIDIA i wiele, więcej! ”- zapowiada NVIDIA,

Źródło: ausgames
3
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 67

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.