Prezes Sony: branża robi postępy w stronę drugiej generacji VR
Technologia Virtual Reality cieszy się umiarkowanym sukcesem. Owszem, założenia VR są intrygujące, ale w praktyce rzeczywistość wirtualna jest obarczona dużą dozą problemów. Po pierwsze nie istnieją na rynku headsety, które oferują dużą moc obliczeniową i jednocześnie są całkowicie bezprzewodowe. Po drugie, do korzystania z VR potrzeba sporej ilości miejsca. Po trzecie, nadal brakuje większej ilości tzw. „killer apps”, czyli wysokiej jakości gier AAA, które zlegitymizowałyby to medium. Sytuacja jest w tej materii o tyle trudna, że niektóre gry VR mogą powstać tylko i wyłącznie przez ekskluzywne partnerstwo z danym wydawcą. Najlepiej sprzedającym się zestawem do rzeczywistości wirtualnej jest obecnie PlayStation VR, głównie dzięki przystępnej cenie i niewielkich wymaganiach sprzętowych (wystarczy podstawowy model PS4). To właśnie prezes Sony Interactive Entertainment, Shawn Layden uważa, że branża robi postępy, które zbliżają nas w stronę drugiej generacji VR.
Na swoim wystąpieniu na DICE Summit Shawn Layden z Sony wyjawił, że dostrzega postępy poczynione w stronę drugiej generacji gier VR
Layden wypowiadał się na temat rynku VR w trakcie przemówienia na DICE Summit. Jego zdaniem jeszcze jest za wcześnie na nową technologię, zważywszy, że obecna ma nadal charakter mocno eksperymentalny. Jednak zauważył, że gry osadzone w wirtualnej rzeczywistości robią duże postępy i definiują na nowo medium elektronicznej rozrywki. Za przykład podał – dość przewidywalnie ale nie bez meritum – grę Sony pod tytułem Astro Bot. Produkcja ta ukazała się w 2018 i zebrała niezwykle entuzjastyczne recenzje, uzyskując średnią ocen Metacritic na poziomie 90.
HTC Vive Pro Eye - sprawdzamy gogle z techniką śledzenia wzroku
Zdaniem Laydena, growe eksperymenty takie jak Astro Bot tworzą fundamenty na których w przyszłości twórcy treści VR będą mogli rozwijać nowe pomysły. – Astro Bot wykorzystał platformę VR aby zredefiniować gatunek platformówek – powiedział prezes SIE. – Tytuły o takiej jakości w pierwszej generacji nowej technologii pomagają nam stworzyć podwaliny dla reszty branży w tym segmencie – dodał. Ze słów Laydena jasno wynika, że chodzi mu wyłącznie o drugą generację gier, a nie sprzętu.
Patent Sony zdradza nowe funcje kontrolerów PlayStation VR
PS4 i (zakładając zgodność z tą technologią) PS5 wydają się być dobrymi kandydatami do eksplorowania bardziej wyrafinowanych idei z racji potencjału komercyjnego. W 2019 na PSVR ukazało się między innymi Ace Combat 7, a jeszcze w tym samym roku ma wyjść Blood and Truth tworzone przez Sony London Studio. Dobra sytuacja finansowa firmy na pewno stwarza optymalne warunki do eksperymentacji, a rynek Virtual Reality niewątpliwie jej potrzebuje aby zainteresować szerszą publiczność. Pytanie tylko, czy inni producenci sprzętu i gier VR będą mogli sobie pozwolić by pójść w ślady Sony?
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4