PlayStation 5 - porównanie czasu ładowania gry z PlayStation 4 Pro
Mark Cerny, czyli główny projektant kolejnej konsoli Sony, jakiś czas temu dość esencjonalnie zdradził, co będzie napędzać nową maszynkę do gier (procesor AMD Ryzen trzeciej generacji, GPU z linii Radeon Navi) Prócz jednak głównych układów wspomniał również o zastosowaniu superszybkich dysków SSD. Aby zaakcentować jaką różnicę dla konsol przyniosą owe konstrukcje, w kwietniu, podczas zamkniętej demonstracji dla inwestorów, Cerny miał zaprezentować czas ładowania się lokacji w grze Spider-Man "postawionej" na dysku HDD, a zaraz później na SSD, przy - naturalnie - pozostałych, niezmienionych elementach. Dziś mamy szansę samodzielnie zobaczyć wspominaną prezentację.
W kwietniu miała miejsce zamknięta demonstracja możliwości konsoli PlayStation 5. Dziś, możemy sami zobaczyć, jak prędko konstrukcja ładuje ekrany wczytywania w porównaniu do PlayStation 4 Pro.
Niektórym trudno było uwierzyć jedynie na słowo, że ładowanie się gry na konsoli następnej generacji będzie niemal 10x szybsze, niż w przypadku obecnego PlayStation 4. Jednak taka właśnie informacja obiegła świat w kwietniu, kiedy to Sony za zamkniętymi drzwiami pokazało wideo porównawcze. Dziś, dzięki dziennikarzowi The Wall Street Journal, Takashiemu Mochizuki, możemy na własne oczy zobaczyć wspomnianą prezentację. Dziennikarz wrzucił krótki filmik na platformę społecznościową Twitter.
Sony's official video comparing performance of PS4 Pro vs next-gen PlayStation pic.twitter.com/2eUROxKFLq
— Takashi Mochizuki (@mochi_wsj) 21 maja 2019
W siedemnastej sekundzie filmiku widzimy wyraźnie, że czas ładowania ekranu w grze Spider-Man na PlayStation 4 Pro wynosił 8,1 sekundy, zaś nowa generacja przyniosła 0,83 sekundy. Nic dziwnego, że w deweloperzy nieśmiało przebąkują o końcu ery ekranów ładowania w grach. Z takimi możliwościami można serwować kolejne gry w stylu God of War czyli takie, które nie będą psuły immersji, długimi (a nawet żadnymi) ekranami wczytywania. Sony udostępniło dziś także szereg slajdów dotyczących przyszłości PlayStation, które można zobaczyć TUTAJ.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4