Pierwszy dzień, pierwsza stłuczka autonomicznego pojazdu
Bez obaw, nic groźnego się nie wydarzyło, ani kierowca półciężarówki, ani maszyna prowadząca bus nie doznały poważnego uszczerbku. Wczoraj nastąpiła inauguracja autonomicznego systemu transportu obsługiwanego przez busy NAVYA ARMA. Ośmioosobowe pojazdy elektryczne od środy wożą za darmo pasażerów na trasie o długości niecałych 10 kilometrów w dzielnicy Freemont East (w obrębie Innovation District). Samodzielne pojazdy poruszają się z maksymalna prędkością 24 km/h. Pilotażowy program, w ramach którego wprowadzono na ulice Las Vegas autonomiczne samochody, będzie funkcjonował przez 12 miesięcy. Podróżni będą mogli skorzystać z samodzielnych busów za darmo.
Właśnie obserwujemy pierwsze próby wprowadzenia autonomicznych samochodów w infrastrukturę publicznego transportu.
Powiew przyszłości w transporcie publicznym to wynik kooperacji firm Keolis North America i AAA Northern California. Na ulice Las Vegas właśnie wyjechały wyprodukowane w USA pojazdy NAVYA ARMA. Zwiastunem zmian w transporcie publicznym były już wcześniejsze próby autonomicznymi pojazdami przeprowadzone przez Keolis na początku 2017 roku. W obecnej wersji samochody bez kierowców są już pełnoprawnym elementem komunikacji publicznej, poruszającym się po Innovation District. Wyprowadzenie autonomicznych pojazdów na drogi będzie okazją do przestudiowania w rzeczywistym świecie, jak pojazdy zarządzane przez oprogramowanie radzą sobie z ruchem ulicznym. Pasażerowie będą mogli podzielić się wrażeniami z nowej formy transportu publicznego w przeprowadzanych ankietach.
Tesla Model 3 - przyszłość samochodów elektrycznych?
Autonomiczne pojazdy NAVYA ARMA zatrzymują się na trzech przystankach znajdujących się na Freemont Street i Carson Street, pomiędzy Las Vegas Boulevard i 8th Street. Sam wypadek drogowy okazał się jedynie niegroźną stłuczką, a zawinił - człowiek. Samodzielny bus, którego sensory wykryły samochód dostawczy, zgodnie z programem zatrzymał się, jednak sztuczna inteligencja nie przewidziała, że półciężarówka będzie jechać dalej i zderzy się z pojazdem. Żadnych obrażeń nie stwierdzono u kierowcy ciężarówki oraz ośmiu pasażerów busa. Ucierpiał jedynie przedni zderzak autonomicznego samochodu.
Google I/O 2016 - sztuczna inteligencja trafia pod strzechy
Powiązane publikacje

TSMC zapowiada CoPoS i PLP. Znacząca ewolucja, która pozwoli uzyskać więcej miejsca dla chipów
21
PCI-SIG finalizuje specyfikację PCI Express 7.0. Interfejs przygotowany jest na potrzeby systemów AI i cloud computing
40
Naukowcy zbudowali robota, który gra w badmintona lepiej niż większość ludzi. Zobacz, co potrafi ANYmal‑D od ETH Zurich
37
Meta wydaje miliardy. Laboratorium SI, inwestycja w Scale AI i dążenie do wyjścia poza ograniczenia LLaMA
15