Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

NVidia prezentuje nowe silniki akceleracji

Sebastian Oktaba | 27-07-2010 16:15 |

NVidia zaprezentowała dziś nowe wersje silników akceleracji aplikacji (ang. AXE - Application Acceleration Engines), zoptymalizowanych pod kątem obsługi najnowszych procesorów graficznych Quadro opartych na architekturze Fermi. Najnowsze wersje silników, przeznaczone dla profesjonalnych deweloperów oprogramowania, to: NVIDIA SceniX 6, NVIDIA Cg Tooklit 3 i NVidia OptiX 2. Firma zaprezentowała również Renderer Iray firmy Mental Images (spółki zależnej należącej w całości do firmy NVidia) do zastosowań komercyjnych, a także przełomowe rozwiązanie renderowania w chmurze dla procesorów graficznych. Silniki SceniX 6, Cg Toolkit 3, technologia OptiX 2 oraz rozwiązania renderowania Iray firmy Mental Images dają deweloperom szereg nowych korzyści i możliwości, które mogą być wykorzystywane w wielu dziedzinach, w tym obrazowania medycznego, stylizacji motoryzacyjnej, projektowania architektonicznego i poszukiwania energii.

NVIDIA SceniX 6

  • Nowa klasa geometryczna: Łata Beziera, wykorzystująca programy tesselujące Cg, które umożliwiają tworzenie najbardziej gładkich powierzchni za pomocą procesorów graficznych opartych na architekturze NVIDIA Fermi;
  • Silnik OptiX 2 umożliwiający szybszy, interaktywny raytracing;
  • Dalsze usprawnienia wydajności oraz jakości, a także;
  • Przyszła obsługa iray firmy mental images.

NVIDIA Cg Toolkit 3

  • Nowe programy tesselujące pracujące z najnowszymi procesorami graficznymi opartymi na architekturze Fermi firmy NVIDIA umożliwiają dynamiczne dostosowanie powierzchni przesunięcia i powierzchni generowanych proceduralnie, w czasie rzeczywistym.
  • Możliwość oprogramowania za pomocą bibliotek OpenGL4 i DirectX 11, pozwalająca na osiągnięcie najnowszych efektów na wielu platformach.

NVIDIA OptiX 2

  • Optymalizacja wykonana pod kątem nowych procesorów graficznych opartych na architekturze NVIDIA Fermi zapewnia czterokrotnie wyższą wydajność w porównaniu z procesorami poprzedniej generacji (GT200) oraz ponad dziesięciokrotnie wyższą wydajność w porównaniu z procesorami opartymi na rdzeniu G92;
  • Obsługa wszystkich procesorów graficznych wykorzystujących architekturę NVIDIA CUDA™(G92 i nowsze) w systemach Windows, Linux i Mac OSX; a także
  • Obsługa Direct3D i szybka jednoczesna obsługa technologii D3D i OpenGL umożliwiają elastyczne składanie elementów graficznych oraz rendering hybrydowy.

Iray firmy Mental Images

  • Narzędzie do renderowania realistycznego globalnego oświetlenia, symulowanego deterministycznie;
  • Doskonałe funkcje skalowania i obsługi wielu procesorów graficznych opartych na architekturze NVIDIA Fermi w tym samym komputerze; a także
  • Obsługa mechanizmu renderowania rozproszonego umożliwia skuteczne wykorzystanie wielu procesorów graficznych Quadro i Tesla w sieci.

Dostępność

Deweloperzy mogą pobrać silniki akceleracji aplikacji firmy NVidia już teraz. Silniki OptiX, SceniX oraz zestaw narzędziowy Cg Toolkit można pobrać i wdrożyć bezpłatnie. Specjaliści z branży graficznej mogą zobaczyć nowe silniki na targach SIGGRAPH 2010, na stoisku firmy NVIDIA (nr 717), Sala południowa w Centrum zjazdów w Los Angeles, między 27 a 29 lipca 2010 r. 

Źródło: NVidia

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 0
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy. Zaloguj się i napisz pierwszy komentarz.
x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.